Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3162 ggr
Naquita
2/23/09, 12:16 PM

AKUT ny kattkoloni:(

Jaha, då var det dags igen. Har varit och fotat en kattkoloni utanför Ronneby.

Katterna riskerade att skjutas så jag erbjöd mig att hjälpa till.

Handlar om 3 vuxna hankatter (en rödtabby, en cremetigre, en svartvit) 2 dräktiga (?) honor (en svartsmoke och en rödtabby) och liten svart kattunge på 3-4 månader max! Jätteliten.

Jag behöver verkligen stödhem främst till kattungen och de dräktiga honorna. Ev. är svartsmoken inte för långt gången för en kastrering men rödtabbyn är rund om magen, kan ju alltid hoppas det är mask…*host*

De har rejält med öronskabb och den svartvite skakade så pass av kyla så vi såg det inifrån bilen:( De bor under en vedbod.

Ingen av katterna är helt skygga, men lilla kattungen och den röda hanen var inte sådär jättesällskapliga idag;)

NÅGON som kan ställa upp??

Svartsmoken tog jag med mig idag, tog henne i famnen o in i buren…

så enkelt var det haha:)

Imorgon är planerat att ta lilla kattungen o dräktiga rödtabbyn.

Sedan är det stop tills stödhem dyker upp.

maila mig på emma@kks.nu om du kan hjälpa till

Jag har problem med mitt internet, så jag kan inte lägga upp några bilder:( Någon som vill hjälpa mig om jag mailar några?

Annons:
Puma77
2/23/09, 12:19 PM
#1

Maila bilder Emma så lägger jag upp dem.

 

//Pia

Naquita
2/23/09, 12:22 PM
#2

f.v: svartsmokens svans, rödtabby hona (mamman?), cremetigre hane, svartvit hane

martdat
2/23/09, 12:29 PM
#3

ojdå, du har fullt upp som vanligt.var väll en tjej häromdan som anonserade här att hon järna tar en dräktig hona, har för mig att du svarat henne i tråden, kontakta henne.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jenna-Gun
2/23/09, 12:29 PM
#4

Men Naquita tar det aldrig slut på katter. Hej o hå.

Är det inte fler ändå. så kanske det går att stoppa kolonin. Med att få in honorna.

Att man alldit ska bo fel :(

Naquita
2/23/09, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

ah, de fungerar. dumma nät

får hoppas de fortsätter funka med

här den "dräktiga" svartsmoken, såååå gosig. Katterna är sommarkatter som är kvarlämnade i somras:(( De håller till under vedboden på en sommarstugatomt.

troligtvis är rödtabbyn mamma och de 5 små ungar från två olika kullar.

Naquita
2/23/09, 12:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

matdags, mums. 4 av 6 katter

Annons:
martdat
2/23/09, 12:39 PM
#7

De ser ju runda och friska ut för övrigt i allafall, hoppas nån kan hjälpa dig.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

anebit
2/23/09, 12:40 PM
#8

Å, Emma, att det aldrig tar slut. Du hinner inte slutföra ett uppdrag innan det dyker upp ett nytt.

Stackars, stackars kissar som skakar av köld.

Skrikandes    Fy FN för människor som lämnar kvar katterna när semestern är slut.     Skrikandes

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Naquita
2/23/09, 12:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Lilla kattungen, blyg idag.

Naquita
2/23/09, 1:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

svartvita killen blev min favorit, han var framme hela tiden o skakade så hemskt mycket av kylan:((

Så himla stor o fin!!

mymlanbus
2/23/09, 1:36 PM
#11

Nä, Emma du sliter så med alla hemlösingar och det tar aldrig slut! Gråter man kan bli olycklig för mindre!

chigak
2/23/09, 1:51 PM
#12

Emma jag har mailat dig.

huskatt08
2/23/09, 3:51 PM
#13

Oj oj…finns inget slut på eländet….Gråter

Det var en som sökte en dräktig katt som hon ville ta hand om…för några dagar sen härinne. Visserligen bodde hon i Östergötland (Linköping) men är katten inte högdräktig så kanske det går att transportera missen.

Annons:
gulliver
2/23/09, 3:55 PM
#14

Ja, *suck*. Men det verkar finnas många jättevackra och fina katter i Blekinge. Tänker på Sturkökolonin och så nu denna.

Han är verkligen fin den svartvita killen. Kyss

Jenna-Gun
2/23/09, 3:59 PM
#15

Jaa han är bara så charmig.

Hawknestgrove
2/23/09, 4:14 PM
#16

Putt för kissarna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Naquita
2/23/09, 6:22 PM
#17

nu är jag hemkommen från veterinären. svartsmoken var bara full av mask och lite förstoppad, hon har ju ätit vad hon kommit åt:(

Simbas stödhem var med och blev så förtjust i gosmonstret att hon fick följa med hem till stödhemmet och bli Simbas (galtsjökatten) tama kompis

Nu är det bara att se om mamman också bara är full av mask eller dräktig.

ja, härnere finns allt:(( jag blir så trött på idioter här. förstår inte hur denna lilla stad kan vara så full av katter. Fast vi är ju omrinbgade av sommarstugor, kusten, skärgårdar, bondsamhällen och IQ-befriade människor så det är inte direkt förvånande.

Jenna-Gun
2/23/09, 6:51 PM
#18

Ja men det är tur att du inte ger upp.

Kram emma

mariia89
2/23/09, 6:59 PM
#19

Stackars kissarna! Tror det finns för många som har sommarstugor här nere i blekinge som tycker det verkar kul att skaffa en katt över sommaren och sen åka hem…Blir så ARG! Du gör ett sånt jobb Emma! Säg till om du behöver hjälp med transport så ska vi nog kunna lösa det..

Maria

chigak
2/23/09, 9:16 PM
#20

puttar

Annons:
zenita
2/24/09, 6:12 PM
#21

vill du skriva in i tråden " akut ny kattkoloni" att vi idag fick in den rödtyabby mamman med 1 unge och att de söker akut stödhem?

ungen är 12-14 veckor gammal, och mamman ska kastreras nästa vecka om hon inte är dräktig och för långt gången.

hjälpte emma med detta inlägg/zenitha

Naquita
2/24/09, 6:45 PM
#22

Den lilla är en hona och hon är svartsmoke med vit medaljong. Tyvärr verkar hon ha någon ögoninfektion som hon måste behandlas mot innan hon åker vidare.

Mamman har mage o stora tuttar, men jag tror faktiskt bara att det är mask här med. Hon har ju haft 2 kullar innan så tuttarna e väl uttöjda haha.

zenita
2/24/09, 6:47 PM
#23

den lilla är svartsmoken med vit medaljong

(hjälper emma skriva)

Naquita
2/24/09, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

bäbis är sjuk:((

Kattsnuva kan det ju vara, men ingen av de andra har några symtom alls.

Naquita
2/24/09, 6:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Mamma är tryggt att gömma sig bakom

mymlanbus
2/24/09, 7:54 PM
#26

Men vilka fina missar :) hoppas att lilla bebis blir bra i ögonen snart :(

Jenna-Gun
2/24/09, 8:31 PM
#27

Får det inte tapetsera varje stugby med lappar om att inte skaffa sommarkatt.

Annons:
Naquita
2/24/09, 9:18 PM
#28

Jenna funderat starkt på det, varenda lada o dörr;)

chigak
2/24/09, 10:11 PM
#29

Hur går det, hittar du stödhem till dem?

Naquita
2/24/09, 10:22 PM
#30

Nej inte än. Vill ni ställa upp för ungen eller någon av hanarna som är kvar? kanske mamman söker stödhem också om hon inte är dräktig.

Lena
2/24/09, 11:00 PM
#31

Men oj ännu fler hemlösningar i Ronneby! Vilka snyggingar det rör sig om.

Vilket konto ska vi sätta in pengar på?

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

chigak
2/24/09, 11:03 PM
#32

Jo vi kan nog ta en stödis. Den lilla ungen kanske skulle passa bra med våra busar här. Jag ska bara stämma av lite med Tobbe så återkommer jag med besked.

chigak
2/24/09, 11:15 PM
#33

Är det den lilla ungen som är snuvig?

Naquita
2/25/09, 9:15 AM
#34

#33 japp det är den, den började behandlas igår kväll

Annons:
chigak
2/25/09, 10:40 AM
#35

Aha då är jag med.  Vad är det med den lilla godingen?

Vi kan ta henne som stödkatt om du tycker det passar.

chigak
2/25/09, 4:56 PM
#36

Puttar

Naquita
2/26/09, 9:43 AM
#37

Den lilla har en ?goninfektion som jag b?rjade behandla i tisdags kv?ll och sedan ig?r kv?ll ser ?gonen fina ut :-) hon ska vaccineras i slutet av n?sta vecka sedan kan hon flytta. Hon ?r v?ldigt mammig men tiara o Mindy kan s?kert f? henne trygg. Om ni inte kan t?nka er tex CREME hanen p? 7-8 m?nader? De beh?ver ju ocks? in.

Naquita
2/26/09, 9:46 AM
#38

Den lilla har en ?goninfektion som jag b?rjade behandla i tisdags kv?ll och sedan ig?r kv?ll ser ?gonen fina ut :-) hon ska vaccineras i slutet av n?sta vecka sedan kan hon flytta. Hon ?r v?ldigt mammig men tiara o Mindy kan s?kert f? henne trygg. Om ni inte kan t?nka er tex CREME hanen p? 7-8 m?nader? De beh?ver ju ocks? in.

chigak
2/26/09, 11:44 PM
#39

Så bra att hon redan är bättreGlad

Vi skulle gärna ta den lilla tjejen om det passar, men visst skulle det gå bra med någon av dem andra.

Tänkte att det kunde vara kul för henne att ha våra 3 busar att leka och mysa med.

Men du vet bäst vad som passar. Glad

Vet du om det finns möjlighet med transport åt vårat håll? Vi har lite svårt att åka så långt för tillfället.

chigak
2/27/09, 11:58 PM
#40

Puttar upp

monsi
2/28/09, 10:32 AM
#41

Putt!

Borde vara skott pengar på folk som skaffar sommar katt.

Varje år går de ut i radion o säger skaffa inte sommar katt.

Det verkar ha motsatt effekt suck!!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
Lena
2/28/09, 12:04 PM
#42

Emma har du några auktioner eller något konto som går till dessa katter? Tänkte sätta in en liten slant till dem.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MelindaS
2/28/09, 12:35 PM
#43

Vilka fina katter. Har mailat dig nu Emma om att jag kan vara stödhem åt en katt. Ja och du vet ju hur jag bor och känner mig så väl så du får bestämma vilken katt som bäst kan passa att komma till mig som stödkatt.

Kramar Melinda

Jenna-Gun
2/28/09, 12:52 PM
#44

Här händer det lite smått.

Följer med spänning allt som skrivs.

chigak
2/28/09, 2:28 PM
#45

Vi ser fram emot att få den lilla tjejen som stödis.

Håller tummarna för att det dyker upp hem till alla kissarna där.

Naquita
2/28/09, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

mitt internet funkar förhoppningsvis imorgon igen.

Rödtabbyn är 50% dräktig HAHA. Vi får se, hon ska till vet med sin lilla dotter på fredag för vaccineringar o ska då kännas igenom med om hon kan kastreras om hon nu är dräktig. mask har de iaf så de står härliga till, så avmaskade har de blivit. men magen har inte blivit mjukare lr gått ner trots avmaskning o tuttar har hon men så har hon också haft 2 kullar förra året.

Mamman är sååå gosig. Pratar o buffar nu näår hon lärt känna mig. I början var hoin rädd, verkade rygga för mina händer:(

Den lilla har tuffat till sig o jag kan inte längre ge henne ögondropparna lika bra som innan, men jag är mer envis än henne;)

Chigak ska vara stödhem åt tjejen, men vi behöver hjälp med transsport en bit eller till Jönköping från Ronneby

En bild på svartsmoke-flickan tillsammans med sin nya bsta vän, Galtsjökatten Simba i sitt stödhem!

2 katter det gick bra för till slut iaf:D

LENA JAG LÄGGER UT TRADERAAUKTIONER IMORGON TILL FÖRMÅN FÖR DESSA STACKARS SOMMARKATTER!!

Naquita
2/28/09, 7:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Hoppas hennes 3 brorsor som fortfarande är därute får komma in!

martdat
2/28/09, 9:49 PM
#48

#47 fruktansvärt vacker katt måsste jag säga. ojoj,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Annons:
Lena
2/28/09, 9:55 PM
#49

#46 Bra Emma! Då ska jag hålla utkik!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

MelindaS
3/1/09, 12:11 AM
#50

#46 Jag jobbar ju i Växjö och kan ta katten Chigak ska ha från Ronneby till Växjö om någon kan möta mig i Växjö och transportera katten från Växjö till Jönköping.

Väntar med spänning vilken katt jag ska få som stödkatt. =) Imorgon söndag är jag ledig Emma om ni behöver hjälp med att fånga in några katter eller du behöver hjälp med ögondropparna. Är ledig onsdag och torsdag nästa vecka och kan även hjälpa till då om hjälp behövs.

Kramar Melinda

chigak
3/1/09, 12:29 AM
#51

Vore toppen om det går att ordna med transporten.

Naquita har den lilla något namn?

Naquita
3/1/09, 12:16 PM
#52

Nej den lilla får ni gärna döpa:)

Chigak kan ni möta upp Melinda i Växjö? blir iaf halva vägen var. Har ingen lösning på läönge annars om ingen mer erbjuder sig.

Mamman är jättegosig nu. Slänger sig på golvet, buffar och spinner HÖGT HÖGT. underbar liten tjej:)

tack melinda, du är underbar!

chigak
3/1/09, 1:42 PM
#53

Kul, får se när vi träffar henne vad hon ser ut att hetaGlad 

Om det inte dyker upp någon som ändå ska åka sträckan mellan växjö och jönköping så kan vi möta upp där.

När var det hon var klar för flytt?

Naquita
3/1/09, 5:54 PM
#54

hon ska vaccineras nu i veckan , Melinda kan ta med henne upp fredag om ni kan möta upp i Växjö. Ska mamman ha nya ungar behöver hon lugn o ro innan de kommer. ska beställa vaccinationstid imorgon, avmaskad är hon redan.

chigak
3/1/09, 5:56 PM
#55

Ok det låter bra. :)

Annons:
chigak
3/2/09, 7:20 PM
#56

Puttar för fler hem.

Lena
3/2/09, 10:38 PM
#57

De är ju görsöta dessa kissar! Nu hoppas vi på god jaktlycka och att flera stödhem infinner sig. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jenna-Gun
3/2/09, 10:50 PM
#58

Den randiga kissen är så söt.

De andra oxå förståss.

monsi
3/2/09, 10:52 PM
#59

riktigt läcker färg på de små kisarna, storm diggar den randiga svansen, har inte sett den färg kombin förut, inte så mörk.

putt för fler hem o stöd hem åt de små.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Naquita
3/5/09, 9:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

var visst honan jag fotat alla gångerna, igår som förast fick jag se den röde hanen.

han och den svartvita är såå söta ihop, den svartvita skulle puffa på honom hela tiden!

Naquita
3/5/09, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

svartvita gillar sin bror(?)

MelindaS
3/5/09, 10:22 AM
#62

Ja de var så söta ihop! Bästa polare! Glad Hoppas de får komma till ett gemensamt hem. Helt underbara katter.

Kramar Melinda

Annons:
Ankie
3/5/09, 11:13 AM
#63

så fina katterGlad

chigak
3/5/09, 11:40 AM
#64

Så fina dem är!

Naquita har du fått mina sms om fredag. Det har ju löst sig med bil så jag kan hämta lilla tjejen i växjö.

nyttigajag
3/11/09, 10:22 PM
#65

o va duktiga ni är och kämpar för katterna!

Naquita
3/12/09, 9:32 AM
#66

Nu är bara lille rödvita kvar ute, han vägrar gå in i fällan:((

monsi
3/12/09, 5:44 PM
#67

bra jobbat med att få in dem.

Prova o lägg lite katt mynta i fällan, kan funka i blandGlad

Hoppas den snart är inne den med.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Naquita
3/22/09, 10:57 PM
#68

mynta har vi i ibland. idag fick vi rödvita, kvar ute e en svartsmoke kön okänt. söker fortfarande stödhem akut till allihopa!

Naquita
3/24/09, 3:42 PM
#69

puttar för stödhem speciellt till de 2 svartsmokehonorna!

Svartsmoke

Annons:
Naquita
4/5/09, 11:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Lilla frida söker ett lugnt permanent hem med en snäll kattkompis som visar henne att livet kan vara underbart igen.

Frida är cirka 6 månader, svartsmoke honkatt.

Hon är kastrerad, vaccinerad, idmärkt och avmaskad och finns i Ronneby, Blekinge.

monsi
4/5/09, 12:48 PM
#71

Hur går det med att få in dem???

Vilken vacker katt svart smoken med lite vit.

Önskar jag kunde ta hem nogon men det går tyvärr inte suck! Uch! var för finns det alergi??

putt för hem till vackra!!!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Naquita
4/5/09, 3:14 PM
#72

Det finns inga stödhem tyvärr. Utan stödhem kan jag inte ta in varken de här eller sista galtsjökatten:(

Fagddu
4/5/09, 8:13 PM
#73

Vilka vackra missar!

Hoppas verkligen att du hittar stödhem till dem.

Naquita
4/24/09, 5:36 PM
#74

söker fortfarande stödhem till 2 av dom.

Den sista honan fångades in nu i helgen, det var en dräktig tjej men i tidigt skede så hon blev kastrerad. Vem vill vara stödhem åt en söt svartsmoke skygg ungkattshona?

jag har hennes syster hos mig och redan nu är hon framme, nyfikenheten tar över snabbt!

Naquita
4/25/09, 4:58 PM
#75

ingen som vill vara stödhem åt en liten svartsmoke skygg honkatt?

Marga
4/25/09, 8:51 PM
#76

Puttar!!

Annons:
Naquita
4/29/09, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Hej Hej

Jag måste bara berätta att livet som infångad skyggis inte är så pjåkigt ändå. jag får färsk mat, det är alltid varmt och jag har fått en massa snälla kompisar. Människorna rör mig inte och pratar väldigt lugnt. Jag vågar stanna kvar när de går förbi n och kommer fram när det vankas mat.

Är jag inte söt?

/Frida- Värperydsbebben

mymlanbus
4/29/09, 12:44 PM
#78

Vilken sockertopp Kyss

Naquita
4/30/09, 12:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

ja, hon är lika tuff som hon är söt. Idag var hon framme och skulle se vad jag gjorde:)

Hennes syster Fiona är en kopia av henne. Hon är fortfarande i ett eget rum p.g.a öronskabben, men idag eller imorgon flyttar hon till ett stödhem om inget kommer ivägen:

Upp till toppen
Annons: