Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1601 ggr
[sofia-85]
2009-10-22 01:44

4 mån utan min Tore

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det fyra månader utan min Tore… Alla säger att nu måste han vara död men ja vet att dte inte e så. Jag saknar han så ja håller på och dö. Tänker på honom hela tiden. Drömmer varje natt om han. I natt var dte en mardröm att han ahde fått vita blåsor över hela kroppen. VAD SKA JAG GÖRA? har hängt upp lappar överallt men de tas ner. Ja sätter upp igen och de tas ner. Ja e helt slut ute och letar. 3 har ringt med tips men ännu inget där. Två av tipsare har varit på samma sidan denna ön. Där har ja sett upp lappar men inget. Tore e ju så rädd. Där han synts eller där de tror han varit finns massa katter så fälla e omöjligt. S*tan va ska man göra??? Har testat allt känns det som…. Vill bara hem honom kan han inte fatta att vi saknar honom såGråterGråter

Annons:
MariannE11
2009-10-22 01:46
#1

fattar att du vill göra allt i din makt för att återfinna Tore…håller tummar o hoppas någon kommer med en briljant idé eller att någon sett honom…

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
2009-10-22 01:47
#2

Oj!!!!JA det är bara att fortsättta sätta upp lappar inget annat att göra.MEn varför är det omöjligt med fälla? Då får väl fel katter gå in då, inget annat att välja på…Usch…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

annebeate
2009-10-22 01:55
#3

Fine Tore, jag förstår att ovissheten är så svår men ge inte upp hoppet! Min grannkatt var borta i över 7 månader och dessutom över en sträng vinter. Plötsligt en dag kom ett samtal att han var funnen välbehållen. Sätt upp nya lappar när de gamla tagits ner. Jag tycker också du skall försöka med fälla

[sofia-85]
2009-10-22 19:34
#4

Kunde ju testade fälla om ja visste var han fanns men ja har själv inte sett honom. I såna fall hade ja tältat där. Ja e så trött på folk som tar ner mina lappar. Tur för dom att ja inte ser dom för då j*vlar! Där han har setts till har alla katter. Går typ 30 katter om inte mer. En tant som har 11 katter där. Helt hopplöst :(

Bumbis
2009-10-24 01:53
#5

Vad ledsamt Sofia. Gråter 

Att tre personer från samma stället ringt väcker ändå lite hopp.

Försök ställa klockan tidigt en morgon, kanske vid 3-4, och åk till platsen och locka på honom och ha med lite gott. Gillra fälla och sitt i bilen och spana ett par timmar. Kommer fel katt hinner du fösa undan den. Det är jobbigt, men kanske värt det trots allt…?

Annars vet jag inte vad du ska göra….

Kram

Hawknestgrove
2009-10-25 21:42
#6

OCh numero uno, anmäl kärringen med alla katter!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[sofia-85]
2009-11-04 15:59
#7

Gunilla: Hon har tillstånd… Världens underbarste tant. Hon har tagit hand om hemlösa katter länge och många har fått stanna :)

Bumbis: Hade ja bara sett honom någonstans så hade ja suttit där dag och natt. Men nu har ingen i hela området sett han där så risken finns ju att han e nån annanstans nu :(

Men ska absolut inte ge upp, Smögen e inte så stort men många ställen att gömma sig på.

Hawknestgrove
2009-11-05 18:56
#8

Ok ja det är ju världens enklaste sak att få tillstånd. Sökte ju själv i går……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

maggan47
2009-11-06 03:05
#9

puttar för för att kissen ska hitta hem, vet så väl hur det är att sakna sin lilla rymling, och jag tror att han kommer hem, underligare saker har hänt, Simba kom ju in, efter flera månader på rymmen

Maggan47

TamlinsMatte
2009-11-06 08:24
#10

Det som fungerade bäst när jag hade katt på vift (i 4 månader) var att lägga lappar i brevlådorna. Jag vill minnas att jag skrev ut 300 lappar och la i alla brevlådor längs de två vägarna omkring (plus att jag satte upp dem på anslagstavlor och fick lov att sätta upp på kafeet i byn). Mannen som till sist hade Nisse på tomten hade slängt sin lapp men kom ihåg den och frågade kafeet om de hade numret kvar… Nisse fick opereras när han kom hem då halsbandet halkat över frambenet istället för att åka av (stackarn var alldeles rutten där det hade gnagt in, fyyy vad ont det måste gjort..) men var mest av allt superlycklig.

[sofia-85]
2009-11-06 14:35
#11

#10 Tack för tipset. Ska nog försöka med det faktiskt. Önska bara nån hade ringt och sagt att de sett honom så ja vet vart man ska dela ut lappar men får nog bli där tipsare 1 ringde.

Tack maggan för uppmuntran.

Mymlan
2009-11-06 14:39
#12

#11 Även om man kanske ej tror på det övernaturliga men har du testat att även fråga där? det skadar ju ej..

http://overnaturligt.ifokus.se/

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

[sofia-85]
2009-11-06 15:39
#13

Ablsout inte. Hur ska man fråga då? Har ladrig varit inne på den sidan innan.

Tänk om de skulle säga nåt negativt… :(

Annons:
Mymlan
2009-11-06 15:40
#14

#13 Hur man frågar kan de på den sidan ge bra svar på.. Man kan få posetiva svar oxå.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

[sofia-85]
2009-11-06 15:45
#15

Okej ja har lagt en tråd nu…. HOPPAS :)

Mymlan
2009-11-06 23:08
#16

Även om du ej tror han gått över bron så sätt lappar även på andra sidan bron..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

[sofia-85]
2009-11-09 21:10
#17

Jag har gjort det… :(

Hawknestgrove
2009-11-10 17:27
#18

OCh en blänkare i Bohusläningen och HAvsbandet?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Svali2011
2013-07-06 16:08
#19

Jag hittade den här gamla tråden nu och kan inte låta bli att undra… Hur blev det med Tore?

kattassen
2013-07-06 18:52
#20

#19 Sofia-85 är inte medlem längre så det är väl tveksamt om du kan få något svar på din fråga. Kanske någon känner henne och kan svara.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Annons:
Svali2011
2013-07-07 11:36
#21

#20 Tack så mycket, så vänligt av dig.

Upp till toppen
Annons: