Annons:
Etikettkattprat
Läst 5133 ggr
Rulta
2009-11-29 16:11

Herr Grå och Fröken Silke

Hej alla!

Ni vet antagligen inte vem jag är eftersom jag inte figurerat här på hittekatter.ifokus förut (även om jag varit här och snokat!) utan mest hållt mig till Hamster och katt-sidorna Glad

Nu tänkte jag iaf starta en tråd med Herr Grå och lilla Fröken Silke som berättar hur de anpassar sig här i sitt nya hem hos mig, min sambo samt våra två hamstrar. Kanske kan tråden även hjälpa andra nyblivna ägare till katter med liknande bakgrund som dessa! Oskyldig

Hade från början tänkt lägga upp den på katter.ifokus, men Naquita skvallrade om att Herr Grå hade en ganska stor grupp fangirls här Flört

Så…låter detta intressant? Glad

P.S. Ifall inlägget hamnade i fel grupp så har ni fria händer att flytta det till ett mer passande ställe. Jag var lite osäker på vart jag skulle lägga det så jag bara chansade! D.S.

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Annons:
essut50
2009-11-29 17:06
#1

Vill gärna höra mer om Herr Grå och Fröken Silke.

Lite bilder oxå förståss…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Tiana
2009-11-29 17:30
#2

Och jag vill speciellt veta hur det går. Har ju haft dem inneboende hos mig ett tag! Skrattande

monsi
2009-11-29 17:36
#3

Å vad kul! Välkommen hit!

Är en av de stora fanen till Herr GråSkrattande

Lilla silke är också en liten loveKyss

Längtar efter att höra o se hur de har det dessa båda underbar kisar.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

ksofia
2009-11-29 17:45
#4

Välkommen hit!

Ja, vi vill gärna höra hur de fina kissarna har det i sitt nya hem!

MariannE11
2009-11-29 18:11
#5

välkommen hit.. vill höra ALLT om dom….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Simson
2009-11-29 18:32
#6

Ja minst allt vill vi veta och minst alla kort vill vi se! Skrattande

Välkommen hit!! Hoppas du skall trivas även här!!

Vi är många som är med i Herr Grå's fanclub!! SkämsFlört

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Annons:
essut50
2009-11-29 21:02
#7

Puttr upp vill se bilder snart..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Rulta
2009-11-29 22:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Dåså mina vänner Flört

De små liven anlände i vår enkla boning i fredags morse, och lilla Silke var riktigt ivrig att kolla in detta nya ställe så hon hoppade snabbt ut ur buren och började utforska varenda vrå. Herrn var ju däremot mindre entusiastisk över det hela och låg mycket hellre kvar i sin transport bur och tittade mest bara rätt fram, stackarn. Tur för oss att vi fick behålla buren annars hade vi haft problem!

Vi placerade Herr Grå med tillhörande bur i vardagsrummet och där låg han i ett par timmar. Vi trängde oss inte på, utan vi hade fullt sjå med att se efter Silke istället! Hon har ju inga hämningar den lilla busan…

Vi lämnade dem sedan i lägenheten en stund då sambon skulle till skolan och jag skulle handla. Jag var borta i max en halvtimme, men när jag var tillbaka i lägenheten syntes inte en endaste katt till. Visade sig att Herr Grå passat på att springa och lägga sig under soffan istället Skrattande och där låg han resten av kvällen…Silke var det däremot fullt ös medvetslös med och vi började genast fostra henne till att katter inte ska vara på borden, som om hon brydde sig om det, då passar hon istället på när vi inte är där! Flört

Följande natt var dock över förväntan! Jag vaknade till vid 4-tiden och vem satt vid fönstret och kikade ut om inte Herr Grå i egen hög kattperson Tungan ute Jag väckte kvickt sambon och vi bestämde oss för att se hur han skulle reagera om man gick upp och in på toan, mest för att se hur skygg han verkligen är, och först när jag stängde toadörren hoppade han ner och sprang in under sängen. Jag var alldeles överlycklig för jag hade nästan räknat med att han skulle gömma sig så fort jag rörde på mig. Och jag tror faktiskt att han lekte lite under sängen den natten, det var ett sånt himla liv därunder en stund.

Sedan den morgonen och resten av lördagen låg han längst in i hörnet under sängen. Ni kanske redan har greppat rutinen här Flört där låg han alltså resten av dagen och gav inte ifrån sig ett knyst. Samma sak kan man dock inte säga om Silke, hon var genast på g, dock något lugnare än i fredags. Ett tag var vi lite oroliga över att hon inte åt av sitt foder, utan var snarare mer intresserad av Herr Grås vuxenfoder. Men men, det löste sig snart… nu äter hon glatt sitt foder och har dessutom upptäckt hur roligt det är att skvätta ut vatten från vattenskålen. I övrigt gick dagen ut på att hålla henne från borden. Idag har vi dock övergått till vattenspray-metoden efter att hon fick för sig att hänga i gardinerna också, och det hjälper ju faktiskt.

Inatt hände samma sak, jag vaknade, Herr Grå satt i fönstret och spejade, jag hörde hur han åt av sitt foder som vi ställt precis under sängen, och att han lekte lite. Så till min fövåning på morgonen Förvånad Efter lite morgonmys med Silke så kikade jag in under sängen och Herr Grå låg inte längre allra längst in mot väggen, utan precis bredvid mittbalken ut mot rummet! Det hade jag faktiskt inte väntat mig! Han hade hade alltså legat precis under mitt huvud!

Det är i stort sett vad som har hänt sedan fredag morgon till dags datum Glad Ni kanske förstått nu att så länge herrn äter, dricker och sköter magen så låter vi honom vara ifred. Istället för att tränga oss på honom så väntar vi ut honom, så vi vet att när han verkligen känner sig trygg, DÅ kommer han…

Det här blev verkligen ett superlångt inlägg, men jag ville ha det gjort så man kan skriva dag för dag och sak för sak Flört jag bifogar en liten bild på Silke!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

russin
2009-11-29 22:40
#9

Åh - en sötpadda :)

Tiana
2009-11-29 22:43
#10

Så underbart att höra! Jag tänkte slå en pling och höra hur det har gått, men nu har jag ju fått höra här!

Det slog mig att ni inte fick några myntamöss som jag lovade. Jag skickar det med posten till er så snart jag får ändan ur…

Ni har rätt i att Herr Grå behöver lite tid på sig. Ni ska se att han snart ligger synligt och och blänger på er om ni vågar er till att störa honom i hans sovande Flört

Rulta
2009-11-29 23:39
#11

Här kommer en film från idag Tungan ute Silkes första möte med vår hamster Aragon!

Den är väldigt lång, men ibland har man tråkigt Flört och ljudet är lite skumt också, men det är ju bara att dra ner!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Puma77
2009-11-30 00:48
#12

Ha ha det får mig att tänka på hamstern i Bolt;)

 

//Pia

maggan47
2009-11-30 01:15
#13

tänkte också direkt på hamstern i Bolt, bor hamstern i den eller….. min Sigrid 1,5 år, skulle bara älska denna hamster i sin boll, hon har urtråkigt med 2 11 årioga kattmadamer, som inte bevärdigar henne med en blick, när hon vill leka, vilket hon alltid villFlört

Maggan47

Annons:
monsi
2009-11-30 07:47
#14

Hm! En jätte boll med något i, Häxan hade inte varit lika snäll som Silke det kan jag lova.

Häxan håller stenhård koll på våran lilla gebril så fort den visar sig, så slår hon efter den med tassarna.

Kull att läsa om dem framför allt Herr Grås framsteg redan.

De är verkligen som natt o dag dessa båda kisar.

Bra ni låter dem vara sig själva o komma i sin egen takt.

Ser fram imot nästa raport om dem

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2009-12-01 20:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Inatt hände det grejer minsann! En massa lek under sängen (de har lekt in hälften av sina leksaken längst in under sängen och nu når vi dem inte!) för Herr Grå till att börja med. Igår flyttade jag lite på mat och vattenskålarna så att de nu står bredvid sängen istället för precis under den, efterhand så ska vi försöka kunna få bort dem till ett mer optimalt ställe i rummet när Herr Grå känner sig lite mer trygg i att komma fram, vilket han verkade göra inatt! Jag vaknar av att det lapas massa vatten och eftersom Silke låg vid mina fötter så var det ju ingen tvekan om vem det var som var törstig Flört tyvärr så slängde sambon en arm över mig i sömnen just då och skrämde väl skiten ur stackarn så han förvann in under sängen igen. Men han var inte borta länge Tungan ute snart kravlade han fram igen och drack och åt som en tok. Han har väl knappast vågat äta så mycket tidigare men nu var han verkligen hungrig. Så hungrig att magen bubblade och protesterade lite, men jag hade öronen på helspänn och hörde hur magen lugnade ner sig efter en stund. Sedan blev det en tur på toalådan efter det (jag kollade i lådan när jag gick upp, allt såg bra ut) och när han var klar med sina behov så lade han sig under soffbordet och pustade lite Tungan ute söta Silke gjorde honom sällskap därunder och vi låg bara och kika lite på varann. Han låg väl där ca 10 innan det var dags för det vanliga fönsterkiket för Herrn. Efter det var det dags att vandra in under sängen igen och sova Flört Hans framsteg går verkligen fortare än jag räknat med!

Men Herr Grå är inte den enda som gjort framsteg! Silke med! Hon har blivit så harmonisk de här senaste dagarna att jag knappt vet vart jag ska ta vägen Förvånad Visst får hon sina ryck och leker vilt så som aktiva ungkatter gör, men hon klättrar inte på väggarna längre. Hon ligger och gosar, nosar och leker med sina råttor och snören. Vi använder inte sprayflaskan öht längre, nu räcker det med att man säger till lite skarpt och knäpper med fingrarna Tungan ute Jag bifogar en mysbild på fröken från igår… (Där har man fixat en puff med både filt och kudde åt dom, men bryr dom sig om det? På sin höjd att de använder den att landa på när de hoppar från fönsterbrädet. Men slänger man lite kartong på, ja då är det helt plötsligt världens mysigaste ställe! XD)

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2009-12-01 20:37
#16

Ducktiga kisar.

Tack för denna glada raport.

Mysigt silkeKyss

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
2009-12-01 21:20
#17

Så bra de har det! Tack Rulta för allt ni gör för dem. Ler brett vid varje rapport som kommer :)

maggan47
2009-12-01 22:21
#18

blir också så glad för varje rapport, fortsätt så, så härligt att höra om varje framstegSkrattande

Maggan47

Sidentass
2009-12-01 22:47
#19

Så trevligt att få ta del av dina rapporter om missarna och att få höra hur stadigt dom utvecklas i rätt riktning!!:-)

Önskar allt lycka till i fortsättningen med dom små liven..tänk så skönt att dom får vara inne hos dej i värmen, känna sig älskade, få busa o bli omtyckta i massor!

Hawknestgrove
2009-12-01 22:55
#20

Så fint de har fpått det!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Rulta
2009-12-02 00:06
#21

Tack alla! Skrattande

Vad glad jag blir av att tråden är så uppskattad! Även om utvecklingen går framåt med Herr Grå så har vi ju fortfarande en lång väg att gå så tråden lär ju fortsätta ett tag!

Var inte rädda att ge mig tips och råd ni som har gjort detta tidigare och som har mer erfarenhet än mig och min sambo, jag blir bara tacksam! Tungan ute

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2009-12-02 13:13
#22

Idag är det rena rama julafton för en viss liten Silke, för nu kom äntligen hennes vippa!

Natten var en relativt lugn tillställning. Herr Grå körde sitt vanliga race med lite lek, mat, vatten och toa. Han spenderade ganska mycket tid vid fönstret (tror nästan han somnade lite där) och han reagerade knappt när jag satte mig upp och tittade på honom. Känns som att han vågar röra sig lite mera fritt ute i rummet nu om nätterna när ingen stör Glad

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2009-12-02 20:54
#23

En liten snutt från alldeles nyss, Silke med hennes älskade vippa Tungan ute trots att hon blir alldeles andfådd så vill hon inte sluta!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2009-12-09 13:53
#24

Nu är det visst ett par dagar sedan jag uppdaterade mig!

Herr Grå har gått på skonkost ett tag nu, efter att magen gjort uppror mot hans ganska häftiga intag av mat om nätterna. Han vågade ju inte vara ute från tryggheten under sängen några jättelånga stunder och hans hetsätande pallade inte magen riktigt med i samband med flyttstress och att han alltid endast går på lådan om nätterna, eller när vi inte varit hemma på ett par timmar. Nu har iaf magen lugnat ner sig och jag började igår blanda i en smula torrfodret i den kokta fisken och fiskspadet.

Han kommer ännu aldrig ut om dagarna, men han verkar röra sig mer fritt i lägenheten om nätterna och är ute från sängen i åtminstone ett par timmar. Glad och han lämnar definitivt spår efter sig när han suttit vid fönstret och kikat Flört vår röda gardin är alldeles grå av hans päls!

Silke har varit fortsatt lugn och fin…fram tills idag Förvånad idag är hon helt galen. Hon försökte faktiskt (bokstavligt talat!) att klättra på väggen. Helvild är hon, trots att jag försökt trötta ut henne med vippan tills hon blir alldeles flås flera gånger. Jag skäms lite att erkänna det, men jag längtar faktiskt lite tills sambon kommer hem och kan byta av mig så jag kan få en lugn stund. Obestämd jag tror jag har en dålig dag

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2009-12-09 20:06
#25

Kul han gör framsteg lille gubben.

Ha ha! Silke trött hi hi!

Du har inte läst alla trådarna om den söta goa buskatten va?

Skönt hon har några lugna stunder i bland lilla apan.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
2009-12-10 13:33
#26

Jag hade det lite lättare med Silke i och med hon hade en buskompis i Poseidon. Jag tror det är bra att hon får uppmärksamheten av er, för hon är minst sagt busig ibland! Skrattande

Herr Grå kommer säkerligen snart att komma fram mera, han gör snabbare framsteg hos er än han gjorde hos mig. Det jag hörde de första veckorna var Ffrrrääääääässs!!!

monsi
2009-12-10 13:38
#27

Va Herr Grå fräste inte åt dig Tiana, han bara lekte orm hi hi! Fniss!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
Tiana
2009-12-10 13:40
#28

Hihihi! Fan nr 1 har talat FlörtSkrattande

monsi
2009-12-10 13:48
#29

Japp! Skrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2009-12-17 13:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Zomg! De här senaste dagarna har det gått fort! Herr Grå kommer fram inom 5 minuter efter att man har släckt lampan och låtsats somna. Går direkt på maten, givetvis Flört Så nu har jag 3 nätter i rad suttit uppe (alla bra tv-program går ju då!) och väntat på att han ska komma ut, och det gör han ju. Första gången såg han mig inte alls när han vandrade ut i hallen, men jag såg honom rätt bra tack vare snögubbelampan vi har i fönstret. Han åt, gjorde sina behov, gick tillbaka mot rummet när han fick syn på mig och jisses vilken fart han fick! Riktigt sladdade in under sängen Skrattande vårt golv är ganska halt så det såg ju grymt roligt ut. Den natten kom han antagligen inte ut igen förrän efter jag somnat. Följande natt såg han mig så fort han kom ut och vände tillbaka. Samma sak igår natt när båda sambon och jag satt uppe och väntade, men den här gången stannade han verkligen upp. Han verkade inte alls bli rädd utan gav mig bara en låååång blick som sa; "Men vad fasen, är ni uppe ÄN?!" och så vände han tillbaka. Kom ut igen när vi somnat för jag vaknade till och såg honom hoppa upp i fönstret.

Och så nu, jag satt i sängen och tittade på TV, så hör jag hur det låter där under, och vem kommer fram om inte Herr Grå himself! FörvånadSkrattande Mitt på blanka dan! Det blev samma sak nu, han fick syn på mig, gav mig ännu en lååång blick, och så lunkade han lugnt in till sig igen… Men jag gillar att fantisera om att vi hade ett litet special moment där Oskyldig

Med Silke intet nytt. Busar på som vanligt. Inatt hade hon visst satt klorna i toarullen för den var alldeles prickig av hål imorse. Och det är dags att köpa henne en ny vippa, det är bara 2 fjädrar kvar, resten ligger spridda lite här och var i lägenheten Flört

Med denna framgång kanske det inte tar så lång tid innan vi kan ta in en stödkatt!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2009-12-17 13:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Å vad roligt!

klart ni fick kontakt där, han är en klok kise.

Lilla bus silkeKyss

Kul om ni även kan ta in en kise till så småning omGlad

sätter in en bild på Gandalf som påmminer lite om Herr Grå när han var ny fångad.

Gandalf fångades i går i Eslöv.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2009-12-17 13:59
#32

#31 Naw ^^ de är ju riktigt lika! Bara färgen som skiljer ju!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2009-12-17 14:14
#33

Kul du tyckte det samma Rulta.

Undrar vad Tiana Tycker?Obestämd

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2009-12-17 14:57
#34

Är han lika stor också? Flört

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Annons:
monsi
2009-12-17 15:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Vet ej! Tror inte detSkrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
2009-12-17 16:04
#36

Visst har de samma härliga kinder! Roligt att läsa om blickarna, känner igen det såå väl Skrattande

Tiana
2009-12-17 16:06
#37

Och visst är Herr Grå snabb när det väl gäller? Man skulle tro att en så stor kise är lite saktmodig, men inte! Tungan ute

Rulta
2009-12-18 20:23
#38

Igår natt struntade Herr Grå fullständigt i att vi satt uppe och väntade på honom, hans ögon sade bara: "Screw you, jag ska ha mat!" Skrattande Sedan travade han in under sängen igen och kom ut ett par timmar senare igen.

I morse hittade jag ett par droppar blod på badrumsgolvet, jag undersökte allt bajs och kiss i lådan, men hittade inga spår av blod där. Inte heller har jag hittat några spår från vare sig Silke eller Herr Grå så jag har ingen aning am hur det hamnade där. Obestämd Visserligen skar jag nästan av mig ena fingertoppen igår, men det var bloddropparna alldeles för färska för… Bara att avvakta och de om man kan hitta källan. Skulle inte bli förvånad om det är Silke som gjort sig illa dock, även om hon inte beter sig skadat, hon är ju helt orädd den flickan. Utom för snabeldraken Skrattande dammsugaren skrämmer skiten ur henne!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Hennum
2009-12-19 16:26
#39

hehe. snabeldraken är farlig den! :)

himla kul video där hon leker och leker och leker…

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Rulta
2009-12-31 23:24
#40

Herr Grå har återigen blod i bajset och går nu på medicin (Tiana, den luktar ju skumbanan!) och han är ju måttligt förtjust.

Silke har gnagt av sladdarna till våra mobilladdare, så vår enda kontakt med omvärlden den närmaste tiden är via nätet.

Lugn och ro… vad är det?

Gott nytt år allihop! Skrattande

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Lena
2010-01-01 01:49
#41

Kul Rulta att du hittat hit och skriver om Grå & Silkes fortsatta öden och äventyr. Det uppskattas alltid här på sajten. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
monsi
2010-01-01 14:03
#42

Klok Silke gnager av sladdar så ingen ska ringa o störa era lekstunderSkrattande

Men lille Her Grå vad tar det åt din lilla mage?

Så kul att få fortsätta följa dem.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2010-01-04 17:14
#43

Fan att Silke kommit på att det är sjukt roligt att gnaga på sladdar. Jag älskar ungen till döds, men hon kan driva mig till vansinne!  Skrikandes Nu har vi lagt fram de sladdar hon redan gnagt sönder på golvet, så hon kan gå på dem igen när vi faktiskt ser henne och ge henne en vattendusch så hon lär sig att sladdar är ajaj. Men tror ni hon gör nåt? Icke. Hon bara stirrar på oss, och ögonen säger; "Tror ni jag tänker göra det nu när ni ser? Då får jag ju skäll!"

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

raggorgeous
2010-01-04 17:31
#44

Tips då de gnager på sladdar är att antligen kladda lite vanlig senap på dem (bara lukten får dem att vända *fniss*) eller vitpeppar som man strör omkring sladdarna hon brukar bita på. Man kan också lägga några skivor citron eller apelsin precis intill.

Men jag brukar kladda på lite senap på mina sladdar som sagt, föder upp katter och kattungarna brukar bara prova på sladden en gång till efter att senapen åkt på - sedan hittar de roligare saker.. Oskyldig

Lycka till! Är ju dessutom inte helt ofarligt om de råkar bita på del sladd! Vilket jobb du gör med dina missar! Hoppas Herr Grås mage blir bra och lycka till med dina missar!!

******************************************************
Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Wikipedia
2010-01-04 17:43
#45

Min kära Wikki (allas vår bloggkatt) ställde till ordentligt för oss när hon var ny, då inte bara mobilladdare tuggades sönder (de tuggas fortfarande sönder, och jag får sno ihop dem igen, räcker oftast med att skala kabeln och sno ihop). Wikki gav sig på ALLA sladdar, från laddare, interntekablar till laddarkabel till datorerna. Framför adaptern !!! (full strömstyrka)!! Senap hade ingen effekt, så vi testade TABASCO. Wikki kom och ville se vad jag gjorde redan när jag kletade på det på sladden så hon nosade på det och snodde nästan sig ur pälsen för att komma bort, alltså endast lukten räckte.

P.S. Tips till människor, peta dig inte i ögonen efteråt ENS om du tvättat av händerna. Eller var smartare än mig och använd skyddshanskar Tungan ute

raggorgeous
2010-01-04 17:46
#46

#45 ah smart.. bra att ta till om inte senap funkar!!

******************************************************
Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Tiana
2010-01-04 18:05
#47

Jaså Silke hittar på bus? Här hann hon kanske inte gnaga sladdar - det var Poseidon som stod för det!

Hoppas det är bättre med Herr Grå nu, stackaren. Medicin är ju inte roligt…

Rulta
2010-01-04 23:54
#48

Tack så mycket för tipsen! Skrattande Då blir det att smeta senap på alla kablar och sladdar sedan, någon tabasco har vi tyvärr inte (än). Man vill ju att hon ska få in det i sitt lilla huvud att sladdar kan vara farliga Skrikandes

Herr Grå börjar bli bättre igen Skrattande jag har märkt en annan förändring nu, för imorse när jag kikade in under sängen så fick jag ingen kall, bister blick som tycker att man stör, utan mer en… "jaha.. där var du ja… hej på dig du.. SNARK!" Flört

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Annons:
Rulta
2010-01-05 02:18
#49

Jag sa åt sambon för någon timme sedan att det vore nog bäst om vi lade oss i sängen en stund och var lite tysta så att Herr Grå får komma upp och gå på toa, jag kände på mig att han nog var ganska nödig efter det rejäla mål mat han åt igårkväll. Det hände inte mycket mer än att jag lade mig i sängen och bläddrade i en tidning och att sambon satt kvar vid datorn med en del arbete, och vi pratade på som vanligt.

Helt plötsligt säger Packe; "Herr Grå är ute i hallen."

Jag trodde han skämtade, vi hade ju varken släckt några lampor, slutat röra oss eller knipit mun, men snart kom en doft av poop och ett krafsande från kattlådan och en stund efter det kom herrn trippandes och gled in under sängen.

Jag är helt mållös! Förvånad

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Lejonhjarta
2010-01-05 04:17
#50

Skrattande

monsi
2010-01-05 07:56
#51

KyssSkrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Wikipedia
2010-01-05 12:03
#52

Duktiga Herr Grå, han har fattat att hans nya människor inte tänker vara dumma mot honom. Det är väl bara att vänta och se vad han tycker efter att Silke skvallrat om senaps-sladdar… Tungan ute

Puma77
2010-01-06 00:15
#53

Underbart. I de lägena så välkomnas en doft av underbar pooparom.

 

//Pia

Rulta
2010-01-08 15:22
#54

Silke och jag har våra små pratstunder om dagarna Skrattande egentligen går det ut på att hon jamar och vill ha uppmärksamhet och att jag bara härmar hennes läte. När jag har jamat så jamar hon tillbaka och så fortsätter vi. Sambon tycker inte jag är riktigt klok Tungan ute

Herr Grå har blivit mycket finare i bajset nu, riktigt fast och fint. Tror han börjar lugna ner sig…

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Tiana
2010-01-08 18:11
#55

Åh! Så hon pratar med dig? Här gjorde hon inte det. Så härligt! Skrattande

Träffade Silkes syster Sammet (numera Samantha) igår. Hon hade blivit en riktigt trygg dam som vågade fram och nosa på främligen mig Glad(bara en liten parentes)

Du får ge Herr Grå en klapp från mig, kanske en puss med om ni inte är rädda om era näsor Flört

Annons:
monsi
2010-01-08 20:24
#56

Gosa hans mage från mig när ni ändå är i fartenTungan ute

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

raggorgeous
2010-01-09 00:45
#57

hur har det gått med sladdarna?

******************************************************
Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Rulta
2010-01-09 02:00
#58

Tiana & Monsi: Något klappande och pussande är det inte fråga om Skrattande men snart kanske Flört

#57 Än så länge går det bra Skrattande har visserligen inte smetat senap på alla sladdar, utan bara de smalaste, typ nätkablar o dyl verkar hon låta vara.Hon har inte varit på något mera vad vi vet iaf Glad

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2010-01-09 11:05
#59

Ducktig silke.

Va vill han inte bli pussad på magenFörvånad fy Herr Grå hi hi fniss!

Ja han kommer nog snart visa sig mera den lille snyggigen o om något änu längre tid även bli klappad, han är ju på g den underbare.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2010-01-11 20:12
#60

Jag vet inte vad det är med Silke idag Rynkar på näsan hon har inte gjort ett enda busstreck, hur snäll som helst, men så fort man släppt uppmärksamheten på henne har hon gått omkring och gnällt som en tok. Jag har försökt aktivera henne tills hon är helt slut i kroppen, hon spinner som en maskin när vi gosar, och hon har sovit en hel del, men så är hon igång igen. Magen är det inga problem med och hon äter som hon ska, har inte ont nånstans. Hon verkar vara helt understimulerad och nästan lite deprimerad. Hon behöver nog en kompis som är lite mer engagerad i lek och bus än vad Herr Grå är. Jag vill verkligen få vår hamsterkull såld så snart som möjligt så vi kan ta in en stödkatt. Gråter

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-01-11 22:00
#61

Nu verkar hon lugna ner sig och leka på egen hand igen och gnäller inte så mycket… Pheew. Vi har diskuterat lite hemma och kommit fram till att det verkar röra sig om separationsångest för den lilla tösen. Sambon var ju borta hela helgen, och hon är ju inte van vid att det blir så tomt, uppvuxen med massa katter omkring ju. Så idag när sambon gav sig iväg till skolan var hon nog rädd att han inte skulle komma tillbaka. Och hon var ju extremt skrikig just efter att jag gått iväg till affären.

Lilla gumman Rynkar på näsan imorgon blir det ett mail till Naquita tror jag, så vi kanske kan få in en stödkatt som behöver hjälp och en go lekkamrat. Vi hade ju egentligen velat vänta tills Herr Grå med säkerhet känner sig trygg och hemmavan med oss, och tills hamsterungarna var borta, men nöden har ingen lag. Vadsomhelst för Silkes skull…

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-01-12 00:05
#62

Nu har vi pratat igenom det ännu mer (diskussionerna fortsätter i det oändliga) och vi ska vänta åtminstone ett par dagar med att anmäla oss som stödhem. Ni kanske tänker att vi inte är riktigt seriösa nu, men det är helt tvärtom, vi går igenom allting i detalj här hemma för att kunna komma fram till bästa lösningen för oss, Silke och Herr Grå, och för eventuella stödkatter. Vi måste känna oss säkra på att det verkligen funkar med allt.

Vi ska försöka ge Silke ett par dagar och se ifall hon lugnar ner sig och återgår till sitt gamla jag, hon är mycket lugnare nu ikväll än hon var imorse. Tydligen var hon likadan i ett par dagar efter jul när jag var bortrest. Dessutom ska vi försöka pusha Herr Grå lite mer nu, och se ifall man kan locka ur honom ur sitt skal.

Jag vill verkligen få detta rätt.

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Annons:
Rulta
2010-01-12 15:36
#63

Silke har tvättat sig mycket idag… Börjar misstänka att hon faktiskt löper Glad bara att avvakta och se hur det är om ett par dagar. Isåfall blir det snart kastrering!

Än är det ju inte hundraprocentigt säkert, men jag hoppas verkligen att det inte är något annat!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Naquita
2010-01-12 22:53
#64

¨när ni kan ställa upp maila emma@kks.nu annars får jag ej er som stödhem , är ju skönt om stödhem o förmedlare känner varandra sedan innan?;)

Rulta
2010-01-12 23:03
#65

#64

Javisst! Har fortfarande kvar din mail, ska bara försöka bli av med hamsterungarna först Flört nu är vi iaf säkra på att hon löper!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Tiana
2010-01-13 11:10
#66

Ah! Så hon hade lite PMS då kanske? Flört

monsi
2010-01-13 11:53
#67

Tänkte p löp nr du först skrev men trodde hon redan var kastreradSkäms

Bra ni tänker noga innan beslut fattas, alla ska ju må bra i slut ändan.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2010-01-13 13:09
#68

Herregud, Silke är kåt som få (ursäkta språket). Inatt låg hon och juckade mot sambons förstärkare och ropade på någon "rrrrrrrrrrrrraul!"… Jag tycker det låter som någon rykande het latinoälskare Oskyldig

Hon försökte få Herr Grå på humör med, men han var ju mer intresserad av att leka med hennes tassar som flög och for överallt när hon kråmade sig!

Vi har inte sovit särskilt bra de senaste nätterna, Silke håller oss vaken för det mesta, mig gör det väl inte så mycket som går hemma för tillfället, men det är riktigt synd om sambon som har mycket i skolan just nu, han är riktigt sliten Rynkar på näsan

Det känns iaf bra att veta vad det är nu, alla tecknen fanns inte riktigt där i början, men efter inatt hyser vi inga tvivel Skrattande

Angående Herr Grå så har vi nu spärrat av utrymmet under sängen. Det var bra i början när han fick sin fristad där, men sedan fick han nog vara där lite för länge. Utvecklingen tog stopp lite. Nu håller han till under soffan och jag ligger där och pratar med honom ibland. Igår tex så pratade jag en stund och han tittade på mig, jag gav honom lite godis och hade handen 3 cm från hans nos och han varken fräste eller ryggade undan. Sedan kom Silke och gled in mellan oss i ca 10 sekunder innan hon försvann. När jag såg honom igen hade han vänt nosen mot väggen och sket väl i mig. Skrattande godiset åt han upp också, men inte när jag såg.

Och inatt kom han fram trots att rummet var helt upplyst, och han sprang inte direkt in under soffan så fort vi rörde oss för mycket. Han gjorde sitt som vanligt, trots att vi tittade och pratade!

Monsi: ja, vi tänker igenom allt tills vi är helt säkra, det känns inte värt det att gå 4 steg tillbaka med Herr Grå och allt annat som är i ett litet känsligt läge just nu, bara för att man tar ett förhastat beslut. Skäms

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-01-13 23:25
#69

Jag fick faktiskt klappa och klia herrn lite ikväll, och nog tyckte han att det var lite skönt när han buffade upp rumpan mot mig även om han inte spann Oskyldig

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Annons:
Tiana
2010-01-14 00:07
#70

pssst… Herr Grå spann sällan här med… Grattis till kliandet! Skrattande

Rulta
2010-01-14 01:51
#71

Jag har faktiskt hört honom spinna under sängen förut, alldeles själv var han Förvånad man kan ju undra vad han höll på med då! Flört

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Wikipedia
2010-01-14 08:14
#72

Ibland spinner katter för att känna sig trygga, ungefär som när vi nynnar för oss själva. Hade två kattsyskon nere på katthemmet där jag jobbar som var väldigt ledsna när de kom ner och gömde sig i en holk tillsammans. När jag började stänga och släcka för kvällen och stack in huvudet i lilla avdelningen där de var så hörde jag först ett svagt spinnande, som sedan blev två. De spann för varandra, kanske för att trösta.

monsi
2010-01-14 10:51
#73

Kul du fått klappa vackre GråGlad

Intresant det där med spinnandet Gandalf spann i klämm fällan hos vett.

Stackars gammle gubben.

Han börjar bli en mysig kise nu som jag hoppas någon vill ge ett hem.

Gandalf är en kise som påminner om Herr Grå till utsendet fast färgen är röd.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2010-01-14 13:36
#74

Ja, numera spinner han ju inte så längre, så antar att han känner sig trygg ändå då Glad

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2010-01-14 13:44
#75

Verkar så med tanke på att han kommer fram när ni är vaknaSkrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2010-02-07 15:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Idag är matte trött som tusan och vill bara gräva ner sig i sängen igen, men det kan hon inte för hon har 10 hamsterburar att städa, och måste dessutom planera morgondagen då hon för första gången på över 1½ år ska sätta sig i skolbänken igen.

Men nu ska vi inte vara bittra, gårdagen var en bra dag. Skrattande Herr Grå kom fram redan vid elva-snåret igårkväll. Han kröp ut från sitt tillhåll under soffan och lade sig bredvid den. Han låg och betraktade husses och mattes pratsamma bestyr. När vi bäddade upp sängen och slängde kuddar och överkast över soffan brydde han sig inte alls, inte när man plockade bort disk från soffbordet, inte ens när man sträckte sig fram och lade ett par godisar framför nosen på honom. Han varken försvann, fräste eller skyggade undan, utan bara tittade på. (idiotiskt nog tänkte vi inte på att fota). När jag hällt upp mat åt herrn ute i hallen gick det inte mer än 2 minuter från att jag satt mig i sängen igen förrän han började gå mot maten, men först stannade han bredvid mig, satte sig på rumpan och glodde lite. Tyvärr tyckte Silke att det var ett utmärkt tillfälle att bus-attackera honom så han fegade ur och gömde sig bakom soffbordet en stund, ett par minuter senare var han framme igen Glad

Två nätter i rad nu har de lekt som galningar, Silke och den gråe mannen. Springa fram och tillbaka, brottas, hoppa på varann, springa lite till, hoppa på påsar. Trots att jag varit uppe och plockat undan påsar och annat som prasslar, eller sprejat Silke när hon är uppe på bordet så har han inte sprungit undan. Man känner verkligen att han börjar bli nyfiken på vad vi är för några tvåbentingar Oskyldig

Bifogar en superkass bild på mannen!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Annons:
Rulta
2010-02-07 15:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Lite Silke också!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-02-07 15:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Tokgäspar Skrattande

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2010-02-07 15:09
#79

Va kan silke sova hi hi!

Underbart den tjusige börjar komma fram o bli social.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
2010-02-07 15:18
#80

Rulta, du har PM!

Härliga bilder på herrskapet, kul att se dem igen :)

Rulta
2010-02-07 15:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Tiana, du har fått svar!

Ännu fler bilder på fröken in sleepy-mode Tungan ute

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-02-07 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Mattan i köket är också väldigt intressant…

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-02-07 15:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

… men också handfatet!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Annons:
Ankie
2010-02-07 18:40
#84

haha men vilka fina kort :)

monsi
2010-02-07 22:55
#85

Gillar mattan ha ha!

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2010-03-12 16:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Nu har det gått en tid igen Skrattande Livet lunkar på. Har dock varit lite tjafsigt de senaste nätterna när Sluffy velat få igång Herr Grå att leka, trots att han inte alls vill. Inatt ledde det till slagsmål, men så länge de inte går för hårt på varann så får de vara. Herr Grå måste ju få visa vem det är som bestämmer. I övrigt kommer de överens iallafall. Glad

Herr Grå för den delen tar allt i sin takt. Om det inte är alltför stojigt här hemma så kommer han fram redan vid 20-tiden på kvällen när vi serverar kvällsmat. Vi har dragit ner på kvällsdosen dock, för han har blivit på tok för rund om magen sedan Sluffy kom hit. Det är så svårt det där med maten, eftersom Grå behöver gå ner några hekto, med Sluffy som äter så fort det serveras något, och så Silke som jag vill ska gå upp lite och få lite hull. Svårt svårt!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-03-12 16:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Silkes sovplatser är som vanligt lika varierade!

Här kanske är lite svårt att se, men jag hade precis skurat ur en hamsterlåda när hon var på myshumör Cool

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-03-12 16:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Den här bilden är riktigt söt Oskyldig

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-03-12 16:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Tittut!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Tiana
2010-03-12 17:37
#90

Vad stor tösen har blivit nu! Kyss

Annons:
Rulta
2010-03-12 18:17
#91

Visst har hon! Skrattande Vi lade inte ens märke till det förrän häromveckan när vi tittade på filmen vi spelade in på henne när vi var och hälsade på! Flört

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2010-03-12 22:25
#92

KyssGlad

Alltid lika kul att se o läsa om dem tack för att jag får fortsätta följa dem.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Gullimat
2010-06-03 23:47
#93

Tittar varje dag på denna otroligt vackra Herr Grå, junikatten på KKS almenacka och undrar så, hur han mår.

Tiana
2010-06-03 23:55
#94

Samma här. Hoppas Rulta kan komma in med en uppdatering, jag har hört lite positivt men låter matte berätta Cool

vilda-hilda
2010-06-04 03:53
#95

Håller oxå med . En riktigt Maffig Herre.

Nalle

Rulta
2010-06-12 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Livet för Herr Grå lunkar på. Glad Just nu ligger han i sängen och småsnarkar.

Efter att det skar sig mellan Herr Grå och stödisen Sluffy har vi nu en ny lekkamrat här vid namn Lova som kommer mycket bra överens nu efter de första 2 veckorna.

Han har blivit en trygg och go herre, fast fortfarande lite försiktig av sig, som är framme hela dagarna och nätterna. Han vågar röra sig över hela lägenheten nu, utom på balkongen - där vägrar han sätta en tass. Gömstället under soffan har han övergivit för en mer strategisk utkiksplats under soffbordet där han kan ligga och spana ifall det kommer någon skum person på besök. Klappa och klia får man göra om man är snäll Oskyldig speciellt om det vankas mat. Han har lärt sig mattiderna nu och sitter för det mesta och väntar när det är dags!

Och leker gör han som en annan kattunge! Ack vad kul det är att leka med stora råttor!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-06-12 21:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Någon vet att det vankas mat Flört

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Annons:
Rulta
2010-06-12 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

En kramstund med Silke! Oskyldig

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2010-06-12 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Finaste <3

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2010-06-12 21:32
#100

ÅÅÅÅÅÅÅ! Slurp drägel dropp dropp han är bara så vacker!

Kul han är frame o blir kliad i mellan varven.

Underbar läsning.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
2010-06-12 22:46
#101

Så kul att se hur kramstunderna fortsätter Skrattande Silke är duktig på att tala om när det är dags för gos fortfarande anar jag…

Så härliga bilder på herren! Vågar han ta emot pussar än?

Rulta
2010-06-12 22:51
#102

Nä, har inte ens försökt Glad än så är jag nöjd att jag får klappa och klia och boffa lite på honom.

Fast han hoppade halvvägs upp i mitt knä förut, men det var nog ostbågarna som lockade mer än mitt sällskap tror jag Flört

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Gullimat
2010-06-13 00:29
#103

Härligt att höra att han mår bra och att det går framåt. Som jag skrev, tittar jag på honom varje dag på almanackan.Glad

Rulta
2011-09-01 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Över ett år sedan jag uppdaterade här nu. Herr Grå har utvecklats något fantastiskt! :)

Det pussas, klias, klappas och smeks på magen, fortfarande på hans villkor, men gubben är minsann inte svårflörtad… För några månader flyttade vi till en större lägenhet (70kvm och därtill stor veranda och uteplats i Norrköping) och han kunde inte trivas bättre. När vädret lockar går han ut en stund på den innätade verandan och njuter av solen men allra bäst är hans egen soffa där han kan ligga i timmar och bara njuta…

Tidigare i veckan fick vi tyvärr åka akut till vett där han fick diagnosen FUS. Nu får han äta medicin i 10 dagar samt specialfoder. Han har tagit det hela med ro, medicinen slinker ned utan problem och fodret likaså. Hans största bekymmer är att Silke är himla pigg på att få sig en smakbit av den där nya spännande maten hon med!

Vi hoppas på många fler underbara år med vår finaste Herr Grå! <3

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Annons:
Rulta
2011-09-01 18:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Mannen med stort M!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Hawknestgrove
2011-09-01 19:55
#106

fin kille… HUr gick det för lilla söta fröken SIlke?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Rulta
2011-09-01 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Silke är sitt vanliga smått obstinata jag, alltid nåt hyss på gång! :) Hon är drygt 2 år nu, men jag tvivlar på att hon någonsin kommer ur kattungestadiet… Fortfarande Herr Grås lilla flicka…

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2011-09-01 20:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Tittut!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2011-09-02 09:33
#109

GråterGråter av glädje över att åter få raport om min dröm kise Herr Grå.

Kul att läsa han är gose kise o trivs med livet.Kyss

Silke lilla fina Silke underbart hon förblir busig bäbis.

Hoppas att nästa uppdateringing inte ska dröja så länge längtar efter massor av flera bilder på båda kisarna.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Tiana
2011-09-02 10:49
#110

Underbart att se dem igen! Och sitter nästan med tårar i ögonen när jag ser Herr Grås blick vara nyfiken och inte avvaktande och spänd som den var förr. Skrattande

Hawknestgrove
2011-09-02 17:35
#111

Va goa de är!!!!!Liten paddfröken, så himla sött!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Rulta
2011-11-10 13:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Efter en veckas oreda med storstädning, om- och nymöblering, gäster och byggarbetare har Herr Grå äntligen fått sin soffa tillbaka… Ni kan ju tänka er hur han njuter! Flört

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2011-11-10 14:41
#113

Ahaww! Vilken go magen han visar upp goe Herr GråKyssTungan ute

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Gullimat
2011-11-10 23:00
#114

Så klart man kommer ihåg Herr GråKyss

Liz-arden
2011-11-10 23:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Underbara Herr Grå!

Jag målade ju till och med ett porträtt på honom! Jag älskar stora fina kattkillar med pondus. Kul att se att han fått det bra! Glad Silke är fin också förstås!

Selma99
2011-11-10 23:31
#116

#115 Har du målat den bilden som du lade ut alltså?? I så fall måste jag gratulera till en otrolig talang - så vacker.

Liz-arden
2011-11-10 23:37
#117

#116 Ja, det är bilden jag målade men jag hade ett fint foto som förlaga. Tackar och bockar för berömmet. Alltid kul.

monsi
2011-11-11 08:56
#118

Viken vacker bild på min dröm kise.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
Naquita
2011-11-11 10:08
#119

Ni har väl sett hans son som fortfarande söker hem med det passande namnt herr grå junior;)?

http://ronnebyshittekatter.se/2011/03/16/herr-gra-junior/

samt hans fru och dotter:

http://ronnebyshittekatter.se/2011/01/09/918/

Rulta
2011-11-11 11:58
#120

#115

Liz-Arden! Din målning blev helt perfekt! Alla hans fina drag! FörvånadGlad

Ifall du fortfarande har den kvar så skulle jag hemskt gärna vilja köpa den av dig! PMA mig!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Rulta
2011-11-11 12:00
#121

Hans allra finaste drag förutom de plufsiga kinderna är just det att han ALLTID har ett öra på sné Flört Är det ena uppe är det andra nere!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Roslyn
2011-11-11 12:09
#122

Kan bara hålla med. Liz- Arden du skulle kunna försörja dig på kattporKyssträttmålning

Selma99
2011-11-11 13:03
#123

#122 Ja om man lyckas måla ett sådant verk så skulle Liz-Arden kunna börja plocka upp beställningar här Glad. Jag skulle stå på kö, vad kul det skulle vara att få sina kissar avmålade!

Rulta
2012-02-01 10:24
#124

Igårkväll var det dags igen, ilfart till veterinären för urinstopp. Vi kom in ganska sent så han blev inskriven för behandling och observation. Eftersom vi inte hört något från dem under natten och morgonen så har det nog gått bra för honom och vi får ta hem honom i eftermiddag.

Vi blir så oroliga för gubben när det här händer, vi vill ju att han ska vara frisk! Gammal är han ju egentligen inte heller, trots att hans kropp är sliten, bara 6 år…

Men vet ni att han börjat spinna för oss? Oskyldig

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

Lena
2012-02-01 23:08
#125

Så jobbigt att Farbror Grå besväras av urinstopp! Det finns ett jättebra foder som man kan ha på lut som löser upp stenarna snabbt och bra. Det är Specifics mjukfoder för urinsten. Om man alltid har det hemma kan man sätta in fodret så snart besvären ger minsta symtom och därmed förhindra att det blir tvärstopp.

RC urinstensfoder är även mycket bra att ha som förbyggande. Det både förebygger och löser stenar.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Rulta
2012-02-02 10:18
#126

Han blev ordinerad Hill's C/D-foder första gången vi åkte in i augusti. Vi har haft honom på torrfodret, men ska försöka gå in på blötmaten istället. Inte bara för vätskans skull utan även för mättnadskänslan. För han MÅSTE verkligen gå ner i vikt, vi fick en smärre chock igår när vi fick höra vad han vägde… Skrikandes Matvrak som han är så snor han gärna till sig de andras foder om han får chansen!

Men tack för tipsen Lena! Vi ska kolla in alternativen, bra att veta vad som finns och vilka ekonomiska möjligheter man har. Glad

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2012-02-07 09:05
#127

Oj! Lilla gubben. Hur är det med honom i dag?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Rulta
2012-02-09 09:31
#128

Just nu går gubben de sista dagarna på sin kortisonbehandling (ist för metacam) och ska påbörja antibiotika nr 2 eftersom han fått tillväxt på e-colibakterier i blåsan.

Jag fick åka in med honom i fredags nämligen för jag trodde han svalt en bit tejp som hållit fast en kanyl och att den fastnat i tarmarna. Då visade det sig att hans blåsa var överfull igen och tömdes på fult gammalt urin. Troligen pga att han haft för ont för att kunna tömma blåsan till 100%.

Nu har han dessutom fått sig en förkylning, alldeles nästäppt är stackarn. Men han håller modet uppe. Glad Kissandet börjar stabiliseras, han dricker duktigt igen och aptiten är det absolut inget fel på!

Vi ska nog ta oss igenom den här stormen också, precis som vi gjort genom alla de andra! Att jag äntligen fått fast jobb gör iaf att jag och älskling slipper ha ångest över det ekonomiska :) Nu ska vi kunna ha råd att ge Herr Grå all den vård han kan tänkas behöva och samtidigt ha mer än någon hundralapp kvar till mat varje vecka!

******************************************

www.monasmatkrig.blogg.se

"Allt som kan gå åt helvete kommer gå åt helvete, men även om resultatet skiter sig så ska man ha j*vligt roligt i processen!"

monsi
2012-02-10 13:28
#129

Låter toppen!

Håller tummarna att min dröm kise håller sig frisk nu.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Upp till toppen
Annons: