Annons:
Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 13423 ggr
Lena
2010-01-03 17:23

Nytt Katthem i Sundsvall

Det har öppnat ett nytt Katthem i Sundsvall som arbetar med skygga katter. Föreningen heter Katthjälpen - alla vill leva. Här är deras hemsida.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[Gisele]
2010-01-03 17:29
#1

Ja, jättespännande! Jag fick mail från en av tjejerna där idag till Kattstatusmailen. Jag hade inte hört talas om dem tidigare, och blev jätteglad. Jag kommer ju ursprungligen från Sundsvall.

Lena
2010-01-03 17:56
#2

Känner till att det fanns ett gäng eldsjälar som försökte arbeta med förvildade katter i en koloni. Katter som Sundsvalls Katthem tog avstånd ifrån i en intervju i lokalTV. Tror det var någon gång under 2008. Det var en hel del diskussioner om det här på sajten. Ordförande för Sundsvalls Katthem förkastade bland annat TNR metoden fullständigt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
2010-01-03 20:13
#3

Va, kul..Det behövde Sundsvall…Några som även bryr sig om de skygga å verkligen övergivna katterna..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Sidentass
2010-01-03 20:55
#4

Toppen helt enkelt! Så skönt när man får ta del av hur skyggisar får riktig hjälp!

johnnys girl
2010-01-03 22:14
#5

Vad roligt! Blir alltid lika glad när det finns folk som tycker att alla katter är värda ett bra liv, Skygga som tama.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

 

[Gisele]
2010-01-03 22:34
#6

Ja, visst är det!

Nu kan jag ju berätta för alla andra också att de kontaktade mig för att få lov att publica Johnnys girl fina artikel om Varför ska man omhänderta skyggisar. När man får sådana mail från ett nystartat katthem blir man ju mjuk i hjärtat…

Annons:
KattaTuss
2010-01-03 23:07
#7

Behövs verkligen i Sundsvall. Min syster hjälpt tidigare till på Sundsvalls Djurhem men deras syn på saker och ting var minst sagt konstigt och efter att ha anklagats för diverse konstigheter avbröt min syster samarbetet… hoppas detta blir ett bättre ställe!

Lena
2010-01-04 19:18
#8

#7 Himla tråkigt när man tappar tron på en förening. Vi blev också utsatta för en kalldusch här på sajten när ordf uttalade sig via media. Enligt vederbörande skulle förvildade katter dödas och inget annat.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
2010-01-04 20:31
#9

Ja, eller som jag fick det förklarat..Synen på att ta in en förvildad katt…"Som att tämja en räv"……

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Lena
2010-01-04 21:15
#10

#9 Det verkar inte som att den som sade detta var så bevandrad i ämnet katter om man så säger.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

catfoot
2010-01-04 21:35
#11

Nä, å jag kände mig väldigt obekväm i sällskapet….Jag som ömmar för dessa skygga katter, å många fler med mig…

Dom får ju står för sin syn, det kan ingen ta ifrån dom, men jag kände att en disskussion inte var läglig just då,,,,

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

catfoot
2011-02-10 23:59
#12

Pratade med min vän Lena på detta katthem..En av skyggisarna Halvöra(Pia), har flyttat till ett eget hem, å blivit en trygg å go huskattSkrattande…Det finns hopp för alla katter..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

BlackieSixx
2011-02-12 20:47
#13

Vad bra, bor själv i Sundsvall..
Så toppen med ett katthem till, förhoppningsvis bättre än Sundsvalls Djurhem också som jag inte alls fått en så bra syn till.

Dom verkar ha så konstiga åsikter om saker & ting som jag inte alls håller med om.

Vet ni om det nya katthemet söker jourhem?
Kanske ska mejla dom & fråga om det! Glad

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se


Annons:
catfoot
2011-02-12 22:49
#14

Pm,a mig..Så kan du få kontakt med min underbara vän Lena..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

BlackieSixx
2011-02-13 22:39
#15

14#: Absolut! Glad

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se


catfoot
2011-02-22 23:32
#16

#15…Har du fått kontakt med Lena??

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Alexej
2011-02-22 23:46
#17

Vi skrev om Lena och hennes katter här tidigare när hon var med i TV och försökte rädda några katter vid hamnen. De har lyckas jättebra.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

catfoot
2011-02-23 00:05
#18

Ja, jag beundrar verkligen deras jobb..Har varit å hälsat på i deras katthem, jag fick träffa många skyggisar…Lena är helt underbar, så även hennes Medarbetare, men det skulle behövas lite avlastning på dom som jobbar med detta katthem…

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

BlackieSixx
2011-03-04 13:53
#19

#16: Jag har nu pratat med henne nyligen på telefon! :)
Hon lät riktigt toppen! Så förhoppningsvis kan jag vara till hjälp nu snart! Ska hälsa på nån gång nästa vecka! Skrattande
Ser verkligen fram emot det!

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se


jhellqvist
2011-08-11 02:43
#20

Så himla fint gjort av dessa människor! Har precis skänkt pengar till dem och jag hoppas fler gör det också! <3

Annons:
Lena
2011-08-12 11:25
#21

Katterna behöver alla motvikt de kan få till den avlivningsvänliga mentalitet som dessvärre råder i det här landet. Såväl när det gäller privatpersoner, föreningar som myndigheter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sherwood
2011-08-12 13:28
#22

Vad glad man blir när det öppnas något nytt och det inte spelar någon roll om det är skyggisar. Dessa katthem värderar jag väldigt högt och önskar dom lycka till.

carlas
2013-01-17 23:28
#23

Önskar fortsatt lycka till!

Skriver här pga programmet Lyxfällan i TV3 ikväll 17 jan 2013 (är säkert inspelat för ett bra tag sedan dock). Mycket att undra över där. Men bara detta (tar annat på annat forum), ung kvinna med 2 barn, 5 katter och en fågel. Man satsade i TV-programmet på att "bli av med djuren" för att rädda kvinnans ekonomi. Hon reagerade själv starkt mot detta, naturligt nog - eloge iaf, och djuren var välskötta.

En representant för "katthem i Sundsvall" uppträdde. Förklarade att man normalt inte befattar sig med omplaceringar men var beredda att göra ett undantag i detta fall - det gällde "bondkatterna", som de kallades (2 av katterna var "raskatter"). Katthemmet skulle ta hand om och omplacera "bondkatterna", inga problem att finna hem. försäkrade de.

Sundsvalls Djurhem deklarerar på sin hemsida (googlat ikväll): "Vi tar ej emot omplaceringar eller förvildade katter". Antagligen dem de gällde i TV-programmet då. Utlovades bra betalt fr TV3? Och skulle ha avlivat katterna, tre stycken vuxna och fullt friska, efter att 3-månadersperioden löpt ut?

Varför bråka om detta här? Kvinnan i programmet behöll ju alla katterna så de har förhoppningsvis klarat sig. Jo för att detta hade varit ett utmärkt tillfälle för katthemmet ifråga att förmedla information, kunskap och kanske rent av empati. Har möjligen försökts men bortklippt?

Iaf blir man glad över "nytt katthem i Sundsvall" som arbetar (även) med skygga katter enl #0.

Igen, lycka till, och hur går det? Kyss

[Edit, tillägg: och för detta fick jag just en arkeologenmedalj Skäms - men det är inte en kommentar till ett över ett år gammalt inlägg, i sig, utan en rykande färsk … kommentar ;-) ]

Upp till toppen
Annons: