Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar

Nytt Katthem i Sundsvall

2010-01-03 17:23 #0 av: Lena

Det har öppnat ett nytt Katthem i Sundsvall som arbetar med skygga katter. Föreningen heter Katthjälpen - alla vill leva. Här är deras hemsida.

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2010-01-03 17:29 #1 av: [Gisele]

Ja, jättespännande! Jag fick mail från en av tjejerna där idag till Kattstatusmailen. Jag hade inte hört talas om dem tidigare, och blev jätteglad. Jag kommer ju ursprungligen från Sundsvall.

Anmäl
2010-01-03 17:56 #2 av: Lena

Känner till att det fanns ett gäng eldsjälar som försökte arbeta med förvildade katter i en koloni. Katter som Sundsvalls Katthem tog avstånd ifrån i en intervju i lokalTV. Tror det var någon gång under 2008. Det var en hel del diskussioner om det här på sajten. Ordförande för Sundsvalls Katthem förkastade bland annat TNR metoden fullständigt.  

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2010-01-03 20:13 #3 av: catfoot

Va, kul..Det behövde Sundsvall...Några som även bryr sig om de skygga å verkligen övergivna katterna..

Anmäl
2010-01-03 20:55 #4 av: Sidentass

Toppen helt enkelt! Så skönt när man får ta del av hur skyggisar får riktig hjälp!

Anmäl
2010-01-03 22:14 #5 av: johnnys girl

Vad roligt! Blir alltid lika glad när det finns folk som tycker att alla katter är värda ett bra liv, Skygga som tama.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Anmäl
2010-01-03 22:34 #6 av: [Gisele]

Ja, visst är det!

Nu kan jag ju berätta för alla andra också att de kontaktade mig för att få lov att publica Johnnys girl fina artikel om Varför ska man omhänderta skyggisar. När man får sådana mail från ett nystartat katthem blir man ju mjuk i hjärtat...

Anmäl
2010-01-03 23:07 #7 av: KattaTuss

Behövs verkligen i Sundsvall. Min syster hjälpt tidigare till på Sundsvalls Djurhem men deras syn på saker och ting var minst sagt konstigt och efter att ha anklagats för diverse konstigheter avbröt min syster samarbetet... hoppas detta blir ett bättre ställe!

Anmäl
2010-01-04 19:18 #8 av: Lena

#7 Himla tråkigt när man tappar tron på en förening. Vi blev också utsatta för en kalldusch här på sajten när ordf uttalade sig via media. Enligt vederbörande skulle förvildade katter dödas och inget annat.

Anmäl
2010-01-04 20:31 #9 av: catfoot

Ja, eller som jag fick det förklarat..Synen på att ta in en förvildad katt..."Som att tämja en räv"......

Anmäl
2010-01-04 21:15 #10 av: Lena

#9 Det verkar inte som att den som sade detta var så bevandrad i ämnet katter om man så säger.

Anmäl
2010-01-04 21:35 #11 av: catfoot

Nä, å jag kände mig väldigt obekväm i sällskapet....Jag som ömmar för dessa skygga katter, å många fler med mig...

Dom får ju står för sin syn, det kan ingen ta ifrån dom, men jag kände att en disskussion inte var läglig just då,,,,

Anmäl
2011-02-10 23:59 #12 av: catfoot

Pratade med min vän Lena på detta katthem..En av skyggisarna Halvöra(Pia), har flyttat till ett eget hem, å blivit en trygg å go huskattSkrattande...Det finns hopp för alla katter..

Anmäl
2011-02-12 20:47 #13 av: BlackieSixx

Vad bra, bor själv i Sundsvall..
Så toppen med ett katthem till, förhoppningsvis bättre än Sundsvalls Djurhem också som jag inte alls fått en så bra syn till.

Dom verkar ha så konstiga åsikter om saker & ting som jag inte alls håller med om.

Vet ni om det nya katthemet söker jourhem?
Kanske ska mejla dom & fråga om det! Glad

Anmäl
2011-02-12 22:49 #14 av: catfoot

Pm,a mig..Så kan du få kontakt med min underbara vän Lena..

Anmäl
2011-02-13 22:39 #15 av: BlackieSixx

14#: Absolut! Glad

Anmäl
2011-02-22 23:32 #16 av: catfoot

#15...Har du fått kontakt med Lena??

Anmäl
2011-02-22 23:46 #17 av: Alexej

Vi skrev om Lena och hennes katter här tidigare när hon var med i TV och försökte rädda några katter vid hamnen. De har lyckas jättebra.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Anmäl
2011-02-23 00:05 #18 av: catfoot

Ja, jag beundrar verkligen deras jobb..Har varit å hälsat på i deras katthem, jag fick träffa många skyggisar...Lena är helt underbar, så även hennes medarbetare, men det skulle behövas lite avlastning på dom som jobbar med detta katthem...

Anmäl
2011-03-04 13:53 #19 av: BlackieSixx

#16: Jag har nu pratat med henne nyligen på telefon! :)
Hon lät riktigt toppen! Så förhoppningsvis kan jag vara till hjälp nu snart! Ska hälsa på nån gång nästa vecka! Skrattande
Ser verkligen fram emot det!

Anmäl
2011-08-11 02:43 #20 av: jhellqvist

Så himla fint gjort av dessa människor! Har precis skänkt pengar till dem och jag hoppas fler gör det också! <3

Anmäl
2011-08-12 11:25 #21 av: Lena

Katterna behöver alla motvikt de kan få till den avlivningsvänliga mentalitet som dessvärre råder i det här landet. Såväl när det gäller privatpersoner, föreningar som myndigheter.

Anmäl
2011-08-12 13:28 #22 av: Sherwood

Vad glad man blir när det öppnas något nytt och det inte spelar någon roll om det är skyggisar. Dessa katthem värderar jag väldigt högt och önskar dom lycka till.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.