Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3277 ggr
Lena
2/6/10, 3:06 PM

Vill du Delta i kampanjen Kastrera Mera & Flera?

Kan du tänka dig att delta i Kampanjen Kastrera Mera & Flera? Kampanjen går ut på att du sätter upp fyra affischer i ditt närområde samt informerar alla kattägare du känner om varför det är så viktigt att kastrera sin/sina katter.

Läs mera om kampanjen här!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
anebit
2/6/10, 3:27 PM
#1

Självklart att jag sätter upp afficher igen. Gör så då och då eftersom de rivs ner med jämna mellanrum.

Hoppas att åtminstone några får upp ögonen och kastrerar sina kissar.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Nordann
2/7/10, 12:04 AM
#2

Javisst,kastrera mera är min paroll sedan några år tillbaka!

lillmymlan
2/7/10, 1:57 PM
#3

Självklart, det är redan utskrivet :) och ska sättas upp i veckan Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Barbro55
2/7/10, 10:50 PM
#4

Helt klart att jag kan sätta upp afficer o informera

Ankie
2/8/10, 9:01 PM
#5

jajamen självklart ska här deltas i denna viktiga information , ska skriva ut dessa afficher å sätta upp. Frågan är vart man sätter upp de, vart gör de sig bäst?! Vart sätter ni andra upp de?

Lena
2/8/10, 9:06 PM
#6

#5 Anslagstavlor i snabbköp och liknande brukar vara säkra kort. Man skulle även kunna be veterinärerna att få sätta upp dem i veterinärmottagningar. Djuraffärer. Platser där mycket folk rör sig.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Jenna-Gun
2/8/10, 10:07 PM
#7

Har satt upp tidigare Katas affisch. Den med alla katterna på. Men finns det nya så kanske man ska kunna då ett par ex eller göra från en fil härifrån.

Hennum
2/8/10, 10:55 PM
#8

Definitivt! Ska sätta upp här i lund när jag har tid.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lena
2/8/10, 11:04 PM
#9

Det kommer snart endå mera material och artiklar på Kattstatussajten. Håll gärna utkik lite då och då. ;)

Det är min kollega Gisele som är ansvarig för Kattstatus! Hon gör ett fantastiskt jobb.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Gisele]
2/8/10, 11:50 PM
#10

Jag har en bunt med visitkort i min plånbok, och brukar dela ut lite då och då. Jag brukar alltid träffa trevliga människor vid kattmatshyllan på Ica maxi, jag vet inte vad det står i min panna, men det är ofta folk frågar mig om råd om kattmat. Och nu har jag visitkort att dela ut och kan tipsa om kattstatusartiklar.

Jag sätter också upp flygbladen och affischer på matbutikerna där jag bor. Ska försöka sprida det ännu mer.

Tips är ju att dela ut visitkort till sina arbetskamrater t ex (eller i skolan). Och att sätta upp affischer på anslagstavlor där det är tillåtet. De som har stora arbetsplatser som  tex sjukhus når ju många.

sighni
2/10/10, 10:15 AM
#11

Ja självklart!

siberlina
2/10/10, 6:58 PM
#12

ja  skälvklart

persikahallon
2/10/10, 11:06 PM
#13

Vet någon var man kan köpa billig klisterplast att täcka affisherna med så att de håller lite längre?

Annons:
[Gisele]
2/10/10, 11:43 PM
#14

#13 Jag har tidigare använt plastfickor som jag tejpat upptill. Och så har jag klippt bort den vita kanten för hålen. Det blir ungefär som att plasta in.

Man kanske kan använda plast med klistrad baksida som man kan slå in böcker med? Finns på bokhandeln.

Tänk på att bara sätta upp affischer på tillåtna platser så att inte kattstatus åker på böter….

persikahallon
2/11/10, 9:28 PM
#15

#14 Smart!

russin
2/12/10, 6:01 PM
#16

Ni ligger affischen på min blogg.

[Gisele]
2/12/10, 7:17 PM
#17

#16 Toppen! Glad

russin
2/12/10, 8:59 PM
#18

Jag har en halvdålig skrivare och dessutom bara svart färg i den, så det blir inga bra affischer att sätta upp ute:(

Lena
2/12/10, 9:05 PM
#19

#17 Går det att göra affischer som även fungerar i sv/v tror du Gisele? Vet att de gamla affischerna vara sådana. De gick i grått och svart tror jag.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Gisele]
2/12/10, 9:29 PM
#20

Ja, jag tänkte tanken precis i kväll. Vi skulle behöva svartvita visitkort och flygblad till de som inte har färgskrivare.

Nu blev det riktigt riktigt bra med Affischen Varifrån kommer alla hemlösa katter i svartvitt. Fotot blir jätteskarpt även i svartvitt t ex, så jag ska gå och sätta upp de jag skrev ut idag.

De affischer som kommer om kastrering och id-märkning kommer det att vara en svart-vit katt på, just med tanke på detta.

Men visst kan vi göra affischalternativ helt i svartvitt också! Helt klart! Glad

Annons:
russin
2/12/10, 11:17 PM
#21

Nu har jag lagt ut den på min sida på facebook oxå:)

Lena
2/13/10, 12:39 AM
#22

#20 Låter bra att det fugerar både i färg och sv/v!

#21 Kanon! ;)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sidentass
2/13/10, 1:44 PM
#23

Självklart vill jag vara med och tapetesera..känns mycket angeläget nu i dessa tider när katterna snart börjar ge sig ut på raggarstråt…visserligen funkar inte min skrivare..men jag skickar över material till sambons jobb så får han printa ut där!

Gullimat
2/13/10, 2:22 PM
#24

Har tryckt upp än så länge 20 st.

Har idag satt upp i djuraffären, ICA, Domus, jouraffären, igår i vår lilla affär på jobbet, på dörren till min arbetsplats, skickat afficher med en del av mina arbetskamrater att sätta upp där dom bor och 8 kvar men fortsättning följer.

Lena
2/13/10, 5:38 PM
#25

#24 Vad bra du jobbar! En stor eloge till dig! ;)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Gisele]
2/13/10, 6:47 PM
#26

Toppen Gullimat! Glad

Gullimat
2/15/10, 10:04 AM
#27

Har varit fräck och skrivit ut ett ex hemma, och kopierat på jobb på skattebetalarnas bekostnadFlört

Annons:
lillmymlan
2/19/10, 2:44 PM
#28

Mina sitter uppe i affärerna i närheten av mig :) och jag ska även lämna över några till mina vänner i Östgötakatterna som bor i Linköping så de får tapetsera HELA Linköping med dessa :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Denna kommentar har tagits bort.
Sidentass
1/19/12, 5:35 PM
#30

Nu är det som sagt dit kommet på året när det är dags att gå igenom min gedigna lappsamling här..o se om jag behöver utöka de som talar för kastering - hög tid nu att göra nytapetserat bortikring!:_O)

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: