Annons:
Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 2852 ggr
Lena
2010-08-27 15:46

Enas i Arbetet för Kastrering?

Tror du att det är möjligt att ena hittekattsfolken i ett gemensamt projekt för kastrering trots meningsskiljaktigheter i andra kattfrågor?

Utveckla gärna dina tankar och åsikter i tråden här nedan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Alexej
2010-08-27 16:29
#1

Jag tror absolut på det. Kastreringen är iaf det viktigaste frågan när det gäller både hemlösa och ägda katter.

Vi kommer aldrig att minska antalet hemlösa katter om inte fler kattägare kastrerar sina katter. Känner mig ibland som nån kattstäderska när jag hämtar in ännu en kull kattungar. Så onödigt! Vi har under kort tid hämtad 3 kullar kattungar som sprang rund sina överkörda mammor. Och alla kattungar var helt tama och därmed vana vid människor. Ingen har anmält de som saknad…

Jag håller just därför på att bygga upp en ny kattsajt som bara handlar om kastreringar. (Söker fortfarande medarbetare). Tyvärr har jag redan nu upplevt att vissa inte vill släppa ifrån sig sina artiklar om kattstatus och kastrering. Då undrar jag om de bara jobbar för sin författarego eller för katternas skull.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
2010-08-27 21:19
#2

Med lite envishet och långsiktigt arbete borde det allt gå att ena hittekattssverige mot samma mål när det gäller kastrering. Det är trots allt något som alla borde se som lika viktigt oavsett var men står i övrigt i hittekattsfrågan.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Lena
2010-08-28 12:42
#3

Puttar upp veckans fråga!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

lillmymlan
2010-08-28 13:30
#4

Jag svarade 5!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Katthemsmatten
2010-08-28 14:13
#5

Svarade 5. Kastrering är väl just den fråga där vi alla tycks ha samma åsikt - vi måste få stopp på tillflödet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lena
2010-08-28 14:23
#6

Tyvärr förekommer det mycket stridigheter i Hittekattssverige. Men när det gäller kastering tycker jag faktiskt att man måste vädja till alla att ta sig samman och lägga stridsyxan på hyllan. Det är katternas räddning helt enkelt. Så även om jag inser att det är svårt så har jag bestämt mig att det måste gå.

Så gott folk svälj stolheten, begrav gamalt groll och se framåt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
anebit
2010-08-31 02:31
#8

Jag hoppas verkligen att hittekattsfolk kan samarbeta i denna fråga.

Kastrering är ju enda vägen till att kattbeståndet minskar, det är vi väl alla överens om.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Denna kommentar har tagits bort.
Lena
2010-09-11 22:32
#10

Puttar upp denna som jag tycker viktiga fråga!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
2010-09-11 22:59
#11

Jag röstade på nr. 5 Ja, det måste gå, men inte vid 12 veckors ålder

Lena
2012-08-01 11:07
#12

Puttar upp!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: