Annons:
Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 3595 ggr
Hennum
11/9/10, 10:54 PM

Möte om skånes hemlösa katter

Hej!

NÄSTA VECKA GÄLLER DET!!! 

Då är det dags att göra verklighet av det där mötet jag har mailat ut information om till diverse hittekattsaktiva i Skåne och haft omröstning om här på sajten.

Den 17 november är datumet, en onsdag. Vi börjar mötet kl 17.30 och runt 20.00 borde det väl vara slut? Billigt fika går att köpa till självkostnadspris.

Vi träffas hemma hos mig och diskuterar gemensamt samarbete med polis och kommuner i den här regionen.
Information finns även på mitt Facebookevent

Om vi skulle sitta och snacka en dag, diskutera vad vi kan göra praktiskt och gemensamt för katternas status för att sedan komma överrens om ett antal saker vi ska försöka göra, så skulle det vara ett stort steg tror jag. Vad tror ni? Ju fler vi sedan är som samarbetar - desto bättre!

Hoppas vi ses!

Johanna Hoogendoorn Hennum

Kastanjegatan 1A Lund

0761888595

hennum88@hotmail.com

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Alexej
11/10/10, 12:09 PM
#1

Jättebra initiativ!!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
11/11/10, 3:42 PM
#2

putt upp!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lena
11/13/10, 12:41 PM
#3

Hoppas många Skåningar hörsammar denna inbjudan!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Sagolika
11/13/10, 1:06 PM
#4

Jag jobbar då så jag kan tyvärr inte komma.

kattassen
11/13/10, 6:43 PM
#5

Jag hade gärna dykt upp, men det blir lite för långt för en kvällsturFlört Men jag önskar lycka till och hoppas ni blir många!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Hennum
11/14/10, 6:20 PM
#6

Ja, det hoppas jag med. Men det är lite dåligt med anmälningarna. ;) Synd, för det tar inte lång tid. Fyra timmar till övers har nog de flesta trots allt. Men vi som dyker upp får ta steg ett, så kommer säkert fler ansluta sig så småningom.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Annons:
Lillan7704
11/16/10, 1:49 AM
#7

Hade mer än gärna kommit, men kvällstid en vardag är tyvärr lite dumt för min del… Jobbar till 17.00 och ska då hämta barnen hos dagmamman..

En helg hade passat bättre för mig… Jobbar i och för sig helger också men det hade varit lättare att lösa med barnvakt osv..

Pälsbollarna i Höganäs

Lena
11/19/10, 6:56 PM
#8

Hennum hur gick det med mötet? Hoppas ni blev ett gäng som träffades. Nöden i Skåne är ju större än någonsin så mötet är synnerligen välbehövligt.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hennum
11/21/10, 9:39 PM
#9

Vi blev 5 pers. 2 från kattstödet i Lund, en från KKS och en tjej som jobbat lite själv och är med i djurrättsalliansen, och så jag. :)

Det var väldigt trevligt och intressant. Vi pratade om samarbete med kommuner och liknande, samt kastreringskampanjer och polisen.

Detta är något jag jobbat med ett tag och presenterade på mötet:

kattens talan på facebook en grupp på fejjan där vi kan diskutera

kattens talan hemsida Det som håller på att bli en hemsida för att samla det politiska arbetet för hemlösa katter.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Upp till toppen
Annons: