Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2169 ggr
Roslyn
2011-01-20 12:36

Stina kissar i sängen

Hej!

Det går både framåt och bakåt med Stigs Cwenter Stina.

Hon har dock börjat kissa i sängen. Kan kanske vara för att hon börjat få hälsa på mina andra katter,

Var dum nog att inte täcka för sängen med presenning från början.

Visar inga tecken på urinvägsinfektion, men ska naturligtvis undersöka om det inte blir bättre. Har plockat ut madrassen nu. Ska jag spraya Feliway på den sängen som hon har kissat i , och kommer jag alltid att behöva ha presenning där?

Tacksam för råd.

Mvh Anette

Annons:
Alexej
2011-01-20 12:42
#1

För en katt känns det helt klart skönt att kissa i ensäng. Mjuk och varm och rent. Hur ska en katt veta att matte inte uppskatta det?

Då är det det igen, stängda sovrumsdörrar, duschdraperi eller presening över sängen, torrfoder där hon kissade, tvättar med ättika istället för sköljmedel, inte för rena toalådor, sätt henne på toalåda så ofta som möjligt.

Ingen feliway på sängen, det är som en inbjudan. Blanda ättika med vatten och spraya på.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Roslyn
2011-01-20 13:38
#2

Tack för råd AlexejGlad Dessvärre bor ju Stina i mitt sovrum.

Ser att min Felliway (adapter) är slut. Kan det ha betydelse?

Mvh Anette

PS De andra katterna är streliseade + en inte könsmogen kattunge.

Tizzla
2011-01-21 02:25
#3

En refill på Feliwayen, skydd över sängen, sprid ut maten i sängen så att hon lär sig att sängen är matplats och inte toalett…och håll tummarnaFlört

Roslyn
2011-01-21 14:45
#4

Hej!

Ska jag verkligen inte spraya Feliway på sängen? När jag läser på hemsidan så rekommenderar de ju det eller har jag missuppfattat?

Mvh Anette.

Jourhemmet
2011-01-21 14:54
#5

Nej nej, det inbjuder ju till myskissandet.

ChanelBM
2011-01-21 15:07
#6

Såg i en djuraffär (arken) att de nu fått in nåt universalmedel mot kisseri o katter som påstås funka. Kanske vore nåt? Nån som vet nåt om det???

Annons:
Upp till toppen
Annons: