Annons:
Läst 71661 ggr
destiny
2/11/11, 7:15 PM

AKUT insamling!! Misär Trelleborgskatter

Sammanfattning av första tråden.   länk första tråden

Det är riktigt akut. Det började med att vi av en slump fick veta att en familj matade katter vid en vårdcentral. Vi fick kontakt med familjen och ställde två frigolithus på deras tomt som katterna direkt accepterade som sina hem. När vi sen kontaktade familjen igen visade det sig att dom slutat mata två veckor tidigare och slängt frigolithusen och jagar bort katterna när dom ser dom. Hur är man funtad som kan göra så? Hur kan man bara titta på när katter man matat sedan dom var små sitter i snön utanför ens fönster och svälter? Gråter Katterna förstår inte att den tomten inte är deras hem längre utan håller sig där ändå och ligger under bar himmel sen frigolithusen slängdes. Det är fortfarande vinter och kallt och vidrigt.

Barnen i familjen lekte med kattungarna när dom var små, familjen  hade matat dom i kanske ett halvår, förvisso med kokt spagetti och andra matrester. Vi har matat varje dag sedan vi fick veta att katterna går helt utan mat. Både dom f d matarna och andra vi pratat med har pratat om kommunjägaren.Rynkar på näsan

Vi har trott att det rörde sig om tiotalet katter. Nu vet vi att det är fler. Vi fick kontakt med en vaktmästare som berättade det han vet om katterna på området och visade oss var dom andra håller till. Han sa att katterna på första stället trots allt haft det bättre än katterna på det andra stället, dom katterna far riktigt illa. Gråter En kull kattungar har dött i vinter på det stället, dom frös ihjäl. Han hade hindrat barn från att misshandla kattungar, barnen hade bl a kastat grejer på katterna. En tidigare hyresgäst som haft flera katter hade blivit avhyst och bara flyttat ifrån sina katter. En hade slängt ut sin katt dagen innan vi var där för att fånga katter berättade en annan hyresgäst vi pratade med.

Vi har nyligen tagit in två honkatter och fått dom kastrerade mm. Vi är i stort behov av hjälp både med stödhem och pengar till veterinärvård. Och gärna hjälp med matningen också om det finns någon här som bor i Trelleborg.

Vi har fått godkänt en insamling här vilket vi är mycket tacksamma för. Och vi är tacksamma för varenda krona vi får in. Katterna har börjat löpa nu så ska vi förhindra att kattungar föds till misär är det bråttom att först och främst honkatterna kommer in. Och självklart dom två kattfamiljer som går där.

Vi behöver hjälp för att kunna hjälpa katterna.

Swedbank Clearingnr  8214-9    Kontonummer  924 289 951 -7

Annons:
destiny
2/11/11, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Gullimat
2/11/11, 8:02 PM
#2

Gullimat
2/11/11, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här mysigt, har dessa 2 från Vårdcentralen det nu, tycker om varandra gör domKyss

Sherwood
2/11/11, 8:22 PM
#4

Vad söta dom är, helt tama eller?

Gullimat
2/11/11, 8:29 PM
#5

#4

Nej inte tama men inte allt för rädda. Ännu inte klappbara. Matarna har ju enligt dom själva klappat ungarna sen dom var små och kanske tills dom blev bortkörda och skrämda.

Båda nu kastrerade, öronmärkta, vacc. stronghold, kloklippta, översyn av tänder, hjärta. lungor.

Båda flickor och det kostade 1170:-x 2= 2340:- som är en skuld till vetten.

[eskils]
2/12/11, 12:48 AM
#6

Har satt in en liten peng som bidrag till de söta kissarna. Kyss

Hoppas det dyker upp stödhem till dem snarast!!

Annons:
Sherwood
2/12/11, 1:02 AM
#7

Många bäckar små och lägger in en slant här med.

anebit
2/12/11, 1:03 AM
#8

Sätter in en slant nästa vecka. 

Så fina katter, önskar av hela mitt hjärta att alla kan få koma in i värmen.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Roslyn
2/12/11, 11:55 AM
#9

Hej!

Så vackra flickor. Tur att ni får in honor nu när det börjar bli dax för friarstråt.

Här kommer auktionen på Tradera.Hoppas det blir lite i alla fall.

Mvh Anette

http://www.tradera.com/Helt-ny-lite-langre-svart-tunika-brodyr-folklore-auktion_162406_127610774

destiny
2/12/11, 11:57 AM
#10

eskils, Sherwood, anebit Kyss Tack.Skrattande

Vi tänkte vi ska ha redovisning varje månadsskifte.

Jag har börjat mata även på det andra stället på bostadsområdet där det finns katter. Dom katterna vi sett hittills där är en mamma med tre ungar. Ungarna är mindre än ungarna på det första stället. Såg två av dom igår. Dom springer omkring helt livrädda när dom ser mig. Det måste vara dom kattungarna som vaktmästaren berättade att barnen i området misshandlat. Inte konstigt dom är rädda. Gråter

Jag pratade med en tjej i 8-9 års åldern där. Frågade om hon klappat kattungarna, det hade hon inte men hennes kompisar hade gjort det sa hon. Det kan ju mycket väl vara så, någon har kelat med kattungarna när dom var mindre, nu kastar andra (?) barn där bl a grejer på dom.Skrikandes

Det är ett ökänt område, faktiskt får jag lite rysningar när jag går dit ensam. Rynkar på näsan

destiny
2/12/11, 12:03 PM
#11

#9 Tack Skrattande

Friarstråten har redan börjat. Gråter Såg en liten blåvit honkatt springa för livet en kväll, hon hade tre hankatter efter sig. Det går ibland åt lite mindre mat, sa till Gullimat att hankatterna har inte tid att äta eftersom dom jagar honkatter, honkatterna har inte tid att äta eftersom dom jagas. Gråter Det är verkligen bråttom att få in honkatterna så fler katter slipper födas till misär. Det går en svart katt där som är misstänkt rund om magen. Ingen som har plats för en kisse…

Sherwood
2/12/11, 12:20 PM
#12

Alla dessa katter skulle behöva komma därifrån så fort som möjligt naturligtvis, för ju snabbare desto bättre. För två saker speciellt nu, få dom kastrerade alla, vilket naturligtvis är en stor kostnadsfråga och kattungarna kan ju bli tama snabbare om dom tas nu. Att fånga in dessa behövs fler än en person och ha missarna någonstans att vara speciellt efter kastrering. Känner på mig att detta är något ett lite större gäng måste engagera sig i, för att fixa. Själv tillhör jag dom som endast kan stötta ekonomiskt, på grund av att jag bor så långt ifrån.

destiny
2/12/11, 12:36 PM
#13

#12 Vi kan bara instämma. Vi försöker få en förening bakom men alla har fullt. Intagningsstopp. Och vi vet inga privatpersoner i närheten som vill engagera sig. Alla har nog med sitt…

Vi gör så gott vi kan så länge, vi är glada för varje katt vi kan ta in. En mindre som far illa.

Annons:
[eskils]
2/12/11, 6:05 PM
#14

putt för akuthem eller stödhem!

Ankie
2/12/11, 6:11 PM
#15

men stackars missar

Gullimat
2/12/11, 10:34 PM
#16

Debattia kan ta en familj, det gäller att få ihop pengar till kastreringar och transport till Hälsingland, och det är ju jättelångt att köra. Krävs nog minst en övernattning på vägen

destiny
2/12/11, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

En bild på dom kattungar vi såg första gången häromdagen. Tyvärr ingen bra bild. Då såg vi tre, idag kom det fram fem stycken. Gissar att det är en kull, dom är lika stora allesammans. Det är dom kattungarna som lever så farligt, barnen är inte snälla till dom. Gråter

destiny
2/13/11, 1:14 AM
#18

Puttar för stödhem, permanenta hem och bidrag till dom här utsatta katterna.

Ankie
2/13/11, 12:26 PM
#19

puttar

[sarasvati]
2/13/11, 3:05 PM
#20

puttar och bidrar …

#16 Så underbart om en familj kan få komma till Hälsningland! För transport kan det väl tas ur resekassan också?

#17 Fina lyktstolpar. Stackars små missar. Finns ingen möjlighet att "omvända" barnen? - eller, det måste vara väldigt sjuka typer - elaka mot kattungar!??!

Annons:
Sherwood
2/13/11, 4:05 PM
#21

Oftast kommer dessa elakheter från ett visst folkslag som inte är van med katter och där dom ser annat än kärlek, mer kan eller vill inte jag säga.

Granadina
2/13/11, 4:38 PM
#22

Fy f-n sâ eländigt :-( Jag blir alldeles grâtfärdig. Kan tyvärr inte hjälpa vare sig ekonomiskt eller som hem men ska putta trâden vidare pâ andra hâll.

destiny
2/13/11, 4:52 PM
#23

#20 Tack. Glad

Beträffande dom som bor på området så pratar en väldigt stor procent inte svenska. Därmed inte sagt att alla som inte pratar svenska där är elaka mot katterna för så är det absolut inte. Men många har kanske ändå inte samma syn på katter som vi har. Sen dessutom bor det ganska många människor där som (om man får skriva så) hissen inte gått ända upp hos. Det är ett lite speciellt bostadsområde, ökänt i stan. Och det är ett ganska stort bostadsområde, vi har inte en aning om vilka det är som plågar katterna. Vi har ju inte sett det själva, bara fått det berättat för oss.

Granadina
2/13/11, 5:16 PM
#24

Nu har jag länkat här och här.

destiny
2/13/11, 5:21 PM
#25

Tusen tack Granadina. Glad När jag vinner dom där 95 miljonerna jag planerar vinna ska du få din beskärda del till dina katter. Flört

Granadina
2/14/11, 12:20 AM
#26

ha ha. Jag säger det samma Skrattande Hade en bekant som sa härom dagen att han minsann inte ville vinna 90 miljoner som stod pâ spel i veckans lotteri. Jag svarade är du inte klok? Med dem pengarna skulle jag öppna katthem i hela Spanien och Sverige med. Inga problemGuld i munFlört

Josefa
2/14/11, 10:55 AM
#27

Puttupp

Annons:
Debattia
2/14/11, 11:48 AM
#28

Puttar !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Hawknestgrove
2/14/11, 2:13 PM
#29

kan någon hjälpa lite????

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destiny
2/14/11, 7:17 PM
#30

Tillbaka från dagens matning! Inte en katt syntes på första matstället, d v s det där kattfamiljen som blir bortkörd håller till. Ett av barnen hoppade runt i trädgården så katterna var väl bortkörda igen. Igår såg jag den svarta långhåriga katten där. Stackaren, ser ut som att den mest har tovor. Så ont kattstackaren måste ha.Gråter En gissning är att det är en hankatt, bara en gissning alltså men jag får den känslan när  jag ser hur den beter sig.

Andra matstället är det där vi sett kattungar som är mindre än på första matstället. Igår och idag har jag sett sex kattungar och en mammakatt där. Dom som är på bild i #17. Först tyckte jag det var samma storlek på alla kattungarna men idag såg jag lite skillnad i storleken. Kan ju vara från mer än en kull. Dom är i alla fall lika i färgerna, en är svartvit, en är en gråpadda eller vad det nu kallas, dom andra gråvita. En liten har ett skadat öga, det är helt mörkt/grått. Mamman har mycket vitt och lite grått. Svansen grå med lite vitt längst ut på svanstippen. Antar i alla fall att det är mamman.

Båda skålarna var borta där. Enligt vaktmästaren lever dom katterna riktigt farligt och han har nog rätt. Visserligen blåser det här men jag hade satt skålarna så skyddat jag kunde men båda var som sagt borta. En annan plastskål som låg där upp och ner sedan förut låg kvar! Det känns nästan som att det är mest bråttom med att få in dom här katterna. Trots allt! Jag hade reservskålar med mig men jag har ju inte hur många skålar som helst… Maten kan jag i nödfall lägga på marken men inte vätskan. Rynkar på näsan

Jag såg en katt för ett par dagar sedan på ett tredje ställe som vaktmästaren visade oss så jag har börjat lägga lite mat där också. En  mörkröd katt kom och åt idag. Nervös som sjutton var den.

buster65
2/14/11, 7:35 PM
#31

Stackars, stackars katter. Man blir ju alldeles förtvivlad över hur människor bär sig åt mot de stackars oskyldiga djuren.

Tack snälla destiny för vad du gör för katterna.

Idag är du ju Alla Hjärtans Dag och jag väljer att ge min present till hjälp för dessa utsatta kissemissar.

Jag har satt in 200 kr på kontot i kväll.

Ett litet bidrag till mat i alla fall.

Hoppas verkligen det löser sig mer permanent för dessa små.

Debattia
2/14/11, 7:52 PM
#32

Puttar upp för hjälp till kissarna !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Ankie
2/14/11, 8:11 PM
#33

puttar för fler som kan hjälpa dessa missar och för skjuts till Hälsingland å till Debattia där några kissar kan få bo :)

det känns ju så sorgsamt det du skriver…..man känner sig rätt maktlös!!!!!

Debattia
2/14/11, 8:31 PM
#34

Hoppas det finns fler som bor efter vägen eller uppe i Hälsingland som också kan hjälpa till och öppna sina hem för dessa utsatta kattstackare !!!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Annons:
destiny
2/14/11, 11:09 PM
#35

#31 Det är inte roligt att se dom stackars katterna varje kväll. Gråter Jag har dom alltid på näthinnan faktiskt.

Både jag och Gullimat är jättetacksamma för alla bidrag vi får. Nu har det kommit in pengar från eskils, okänd, Sherwood, Sarasvati och Buster 65. Tack alla. Kyss Mer noggrann redovisning tänkte vi göra vid månadsskiftet.

Debattia
2/14/11, 11:59 PM
#36

Puttar !

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Josefa
2/15/11, 11:49 AM
#37

Putt

Gullimat
2/15/11, 11:59 AM
#38

I dag som igår blåser det styv kuling, och tankarna går alltid till alla hemlösa, misshandlade, hungriga misar

Josefa
2/15/11, 4:30 PM
#39

Ja, fy för hundan vad det blåser kallt. Putt

Debattia
2/15/11, 8:52 PM
#40

PUTTAR !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Granadina
2/15/11, 9:27 PM
#41

F-n att jag ska bo i SpanienSkrikandesAnnars hade jag tagit en hel familj. Är sâ frustrerande att läsa om sâdant här och inte kunna hjälpa till.

Annons:
Gullimat
2/15/11, 9:40 PM
#42

Det är så hemskt att dom skall behöva frysa ihjäl.Gråter Skånevädret på vintern är inte snällt mot dom hemlösaGråter

destiny
2/16/11, 2:10 AM
#43

puttar

Det är verkligen svinkallt. Någon minusgrad och vind som känns som ispiggar och som går igenom precis vad man än tar på sig. Stackars alla katter som lever ute. Gråter

monsi
2/16/11, 7:51 AM
#44

Ja varmt är det verkligen inte här nere i södern.

Hoppas någon kan hjälpa dessa små kisar så de kan komma in o få en massa värme o kärlek.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Gullimat
2/16/11, 12:26 PM
#45

I dag skall det bli snö här i Skåne och det blåser kuling, hatar det Skånska vintervädret med denna blåst.

Debattia har erbjudit sig att ta in den utsatta familjen, så nu behövs hjälp med transport, och bidrag till kastreringar. En del bidrag har kommit in redan, puss på erKyss

2 misar är kastrerade, vacc. öronmärkta och finns i stödhem, hoppas dom får stanna. Lilla Aska är nu jättekelen och klappbarKyss Klicka fortfarande ganska skygg men leker,blinkar så här långt

anebit
2/16/11, 2:33 PM
#46

Så, nu är en slant insatt till kissarnas kastrering.

Hoppas att ni får in dem snart!  Det är så sorgligt att läsa om alla utsatta kissar överallt.

Ni gör ett kanonjobb tjejer!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Gullimat
2/16/11, 2:42 PM
#47

Tack så jättemycke anebitKyss

kattselman
2/16/11, 4:53 PM
#48

Också satt in lite hjälp till er. Insatt nu och tillgängligt om 1 dag. Hoppas så att det ordnar sig för dessa fina katter. Tack för er insats.

Annons:
Josefa
2/16/11, 5:43 PM
#49

#45

Tar Debattia den nya familjen eller den första?

Hoppas också att de 2 intagna kissarna får stanna i stödhemmetGlad.

Gullimat
2/16/11, 6:01 PM
#50

#48 Tack så mycket kattselman

#49 Debattia har inte sagt vilka, man vet ju inte vilka man får in. Det är inte helt lätt när man skall transportera så långt, det gäller att få in alla nästan samtidigt, men hon får gärna svara om hon är här inne.

Vi skulle behöva någonstans att sätta dom tills transport går att ordna, i nuläget har vi inte det.Gråter

Sherwood
2/16/11, 6:11 PM
#51

Viktigt när transporten går, att det då samtidigt finns möjlighet att släppa av kissar på vägen för ev parmanenthem eller dylikt, för sådana möjligheter dyker inte upp allt för ofta menar jag. Det finns nog en del folk som funderar på om det inte går att få in någon eller några till.

Gullimat
2/16/11, 6:45 PM
#52

Sherwood 

I såfall hade det ju varit kanon, varenda mise som kan komma ifrån detta hemska område är guld värt.

Gullimat
2/16/11, 7:36 PM
#53

Välkommen hit kattselman, ser att du är ny medlem här på hittekatter

Debattia
2/16/11, 8:01 PM
#54

Det spelar ingen roll för mig vilken av familjerna som kommer hit.Jag tar den som är mest utsatt. Håller med om och hoppas det finns fler efter vägen som också ställer upp och hjälper till med permanenta eller tillfälliga hem. Hoppas också någon kan ha kissarna hemma hos sig tills hela familjen är infångad eller familjerna..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

destiny
2/16/11, 8:23 PM
#55

Tack Anebit och kattselman. Skrattande

Det är så obeskrivligt kallt härnere så det är inte sant. Den här vinden går verkligen genom märg och ben. Det gör så ont att se alla dom här katterna lida där i alla fall dom vuxna en gång haft ett hem. Alla ungarna är förmodligen födda efter det att mammorna blivit utslängda och vet inte ens hur det är att ha ett varmt och skönt hem där matskålen alltid är full.Gråter

På första matstället kom dom fyra som är kvar i den familjen. Två ungar därifrån är ju inne nu. Och så kom den lilla gråvita som vi sett jagas av hankatter flera gånger. Henne skulle jag vilja ha in på stört. Det behövs ju ingen större begåvning för att räkna ut att hon har en kull om ett par månader. En svart som brukar äta där är redan misstänkt tjock om magen och borde in ännu fortare.

På nästa matställe satt hela familjen i buskarna och väntade. Båda skålarna var borta. Fram med nya skålar igen. Den som jag tror är mamman lämnade matskålen och gick och satte sig 2-3 meter från mig och bara tittade på mig. Dom första gångerna jag var där sprang hon som en rädd hare för mig men nu börjar hon kanske vänja sig vid mig. Förstår att när jag kommer blir det lite mat i magen och varmt att dricka.

Annons:
Gullimat
2/16/11, 9:27 PM
#56

Destiny

Är så tacksam att du går dit varje dag och matar dessa utsatta misar med mat och varmt att dricka. Du är en katternas ängelOskyldigKyss

[eskils]
2/16/11, 11:30 PM
#57

#56  Instämmer! Kyss

Sherwood
2/16/11, 11:54 PM
#58

Ni är rätt många som gjör ett fantastiskt jobb här på Hittekatter i Fokus och jag är full av beundran och en av dem är ju Destiny.

Josefa
2/17/11, 4:25 PM
#59

putt

Debattia
2/17/11, 7:47 PM
#60

Putt,Putt!!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Ankie
2/17/11, 9:51 PM
#61

men kissarna små, så kallt och eländigt ju…..:(

lillmymlan
2/17/11, 10:36 PM
#62

putt

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Annons:
Sherwood
2/17/11, 11:52 PM
#63

putt och den här kör vi på, så kissarna får det bra någongång.

Debattia
2/18/11, 12:06 AM
#64

Puttar!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Josefa
2/18/11, 10:36 AM
#65

putt

Ankie
2/18/11, 4:20 PM
#66

puttar…….

Gullimat
2/18/11, 4:30 PM
#67

Vi arbetar hårt på att försöka ordna någonstans att sätta kisarna medan vi fångar in, det är en hel kattfamilj som snälla debattia har lovat ta hand om, så det kan ta ett tag och allt skall ju klaffa. Sen behöver vi hjälp med transport upp till debattia, som bor väldigt långt härifrån och det krävs väl minst 2 dagar för en sådan transport. Detta är inget lätt projekt

Hawknestgrove
2/18/11, 4:40 PM
#68

men putt…. Gisssar jag rätt, att det är ängeln Mison som erbjudit sig att köra igenFörvånad

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destiny
2/18/11, 11:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Familjen satt i buskarna och väntade idag igen. D v s på det matstället som är matställe nr 2. Eller hela familjen satt inte där, ett par ungar kom från hålet där dom bor en stund efter jag placerat ut maten.

Var jätteledsen när gick därifrån. Den minsta ungen som har ett dåligt öga ser sämre ut i det ögat. GråterDen satt stilla bakom en buske fast jag närmade mig. Ville bara ta den med mig men den stack när jag kom för nära. Den måste iväg till vetten så fort det går. Gissar att ögat inte går att rädda utan det måste antagligen opereras bort. Min amatörgissning, vet ju inte men ögat ser inte bra ut. Har inte en aning om vad sånt kostar men vi har i nuläget inte direkt pengar till det. Hoppas på fler bidrag så kattungen kan få den vård den så väl behöver. Det är det ögat den kniper med som är dåligt. Jag är dålig på att bedöma ålder på kattungar men den såg så liten och ynklig ut där den satt och tryckte.

På det första matstället, alltså det där vi började lägga mat på kom fyra katter och åt. Det är kattfamiljen som håller till i f d matarnas trädgård.

Syntes inte så många katter som vanligt idag. Det har kommit snö och det är svinkallt. Dom håller sig väl i dom gömställen dom har så mycket dom kan.

Annons:
destiny
2/18/11, 11:20 PM
destiny
2/18/11, 11:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Katten med mycket vitt och en grå fläck på ryggen och grå svans är den som jag tror är mamman.

buster65
2/18/11, 11:30 PM
#72

Stor Kram till dig destiny som gör så mycket för dessa stackars katter. Förstår att du går därifrån med sorg i hjärtat. Stackars de små liven.

Jag har satt in en slant på kontot i kväll till lite ytterligare hjälp. Det förslår ju inte mycket, men många bäckar små ….

destiny
2/18/11, 11:38 PM
#73

Stort tack buster65. All hjälp är så välkommen.

lillmymlan
2/18/11, 11:54 PM
#74

Gråter stackars stackars katter, mitt hjärta blöder för dem Gråter

destiny, tack för att du orkar och står ut Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Granadina
2/19/11, 12:05 AM
#75

önskar sâ att jag kunde hjälpaGråter Jag länkar för glatta livet…hoppas nâgon nappar

Gullimat
2/19/11, 12:24 AM
#76

Gunilla.

Är det på sättet jag skrev i inlägg #67 som du tror det, så var inte fallet.

Annons:
Ankie
2/19/11, 10:18 AM
#77

men ja jag tycker det är så fruktansvärt så fy va ledsen jag blir Gråter

stackars kissar, å missen med ögat, det blöder i hjärtat….. men då måste ni släppa ut kissen där igen sen ögat blivit kollat eller hur är det tänkt? Om ni nu får ihop pengar dvs, jag sätter in en liten slant sen kan tyvärr inte undvara mycket när jag studerar….

destiny
2/19/11, 11:42 AM
#78

Tack Ankie. Varenda krona är välkommen.

Där den här kattfamiljen, där lillen med det skadade ögat är en av familjemedlemmarna, befinner sig är där vaktmästaren sa barnen misshandlar katterna. Ingen aning vad som hänt med kattungens öga men det kan lika gärna vara misshandel som något annat med tanke på vad han berättade. Får vi in kattungen kan vi inte släppa ut den igen. Hur vi ska lösa det vet vi inte riktigt än men vi jobbar på det. Eller rättare sagt, det är Gullimat som jobbar på det. Jag sköter den dagliga matningen eftersom jag bor i stan så jobbar hon på allt annat vi måste lösa.

Den här kattungen är mindre än dom andra, kan ju vara en i kullen för det men den kan också vara en  överlevande unge från kullen som frös ihjäl tidigare i vinter. Bara spekulationer men det är den ende som är så liten vad jag kan se.

Ankie
2/19/11, 1:02 PM
#79

men hur mycket pengar har nu fått in? Hur mycket behövs och till vad?

Vet inte om det står nånstans…. och jag har missat det…..Flört

Gullimat
2/19/11, 2:00 PM
#80

#79 Anki

2.570:- har kommit in och det var tänkt att gå till kastreringar m.m. till den kattfamiljen som mår sämst och skall till Debattia.

Nu har vi sett en liten med dåligt öga, så vår fråga är till dom som skänkt pengar till dessa misar, om det är ok att fånga denna lille först och använda bidragen till vettebesök av det skadade ögat

buster65
2/19/11, 2:03 PM
#81

#80 Ja, Gullimat jag tycker absolut att den lille stackarn ska få hjälp först och främst, mitt hjärta blöder för den kissen. Tack för allt arbete du och destiny gör för dessa stackars kissar.

Sherwood
2/19/11, 2:08 PM
#82

Absolut, ta in den skadade missen fortast möjligt. Sätter in en slant igen för här behövs det.

[eskils]
2/19/11, 2:11 PM
#83

#80 Helt ok för min del att prioritera lillkissen med ögat. Litar förstås på er bedömning. Tack igen för allt ert arbete med de utsatta Trelleborgskatterna!!

Annons:
Ankie
2/19/11, 3:18 PM
#84

Nu skrev jag Destiny som mottagarnamn

men det krångla så jag kollar är detta rätt?

Destiny

Clearingnummer

82149

Kontonummer

924 289 951 -7

destiny
2/19/11, 3:28 PM
#85

Det är rätt Ankie. Pengarna har kommit in på kontot. Tack igen och tack till Sherwood och alla som hjälper oss hjälpa katterna.

Gullimat
2/19/11, 5:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Lägger in bilden i inlägget

Sherwood
2/19/11, 6:06 PM
#87

Det är den lille, där ena ögat inte ser så bra ut stackarn. Ta in bubben med samma.

Roslyn
2/19/11, 9:16 PM
#88

Hej!

Traderaauktionen gav 245krGlad Sätter in så snart köparen betalat.

Puttar för kissarna och för fler bud på auktionen till dessa kissar,

Mvh Anette

destiny
2/20/11, 12:22 AM
#89

Roslyn Kyss Tack

Blir så glad över att så många vill hjälpa "våra" stackars katter. Jag ser dom ju varje kväll, lär känna dom mer och mer så dom känns snart som ens egna katter.

Ikväll var det inte så många som visade sig. Det är kallt, vet inte hur många grader det var när jag var där med mat men nu är det i alla fall -7. Dom håller sig väl i sina gömställen så mycket dom kan, bara dom hungrigaste som sitter och väntar.

Mamman och dom mindre ungarna satt i buskarna vid sitt matställe. Kom en idiot körande i full fart på en moped på gången. Det är en gångstig. Katterna for all världens väg. Det kom i alla fall fram fyra ungar och mamman och åt när  jag stod där, såg inte den lille med skadat öga.

På stället där kattfamiljen som blir bortkörd av f d matarna håller till kom bara två katter och åt. Hoppas det kom fler ganska snart så den varma vatten/gräddblandningen inte hann frysa till is.

[eskils]
2/21/11, 12:04 AM
#90

Putt!

Hoppas den lille katten med skadat öga kommer in snart i tryggheten.

Annons:
destiny
2/21/11, 12:54 AM
#91

Både Gullimat och jag är lite trötta ikväll. Och stelfrusna. Vi har varit på kattjakt i några timmar. Vi fick in två missar, dom gick in i en och samma bur samtidigt. Två flugor i en smäll! Sen var det som förgjort. Vi kunde fått in ett par andra katter som inte hör till familjen men vi har ju ingenstans att sätta dom så dom fick gå igen. Gråter

Den jag trott vara mamman i familjen är tydligen en unge den också. I alla fall om en dam som kom och pratade med oss har rätt och det får vi tro hon har. Hon brukar se familjen från sitt fönster sa hon och sa att en helblå honkatt fått sex ungar. Alla sex jag brukar se är alltså kattungar i en och samma familj fast det är ganska stor skillnad i storlek på dom. Var mamman tagit vägen vet vi inte. Vi såg en blå katt som hastigast men om den är mamman vet vi inte. Får se om vi kan få klarhet i det när vi är där någon annan gång. När vi gick låg dom fyra kvarvarande ungarna på en dyna som låg slängd på marken i en trädgård. Dom låg där under bar himmel tätt tätt tillsammans för att hålla värmen. Det var en syn som verkligen skar i hjärtat.Gråter Det är flera minusgrader och där ligger den lilla katthögen under bar himmel. Gråter

Den lille ungen med ögonskadan låg också i den högen. Den lille stackaren ville alltså inte gå i fällan ikväll. Gråter Vi försökte locka den med sånt som luktar gott men den ville inte.

Josefa
2/21/11, 12:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Det behöver inte vara kört för den kissens ögon. Nu ser man inte riktigt på bilden hur själva ögat ser ut, men är det bara som ögat är svullet så brukar det bli bra. Det är kattsnuva som ger så fina ögon.

Atenas ögon var väldigt svullna för några veckor sedan. De är så gott som friska nu.

monsi
2/21/11, 7:41 AM
#93

puttGråter

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Ankie
2/21/11, 12:32 PM
#94

putt

Hawknestgrove
2/21/11, 1:20 PM
#95

puttar jag med, så tröstlöst att ine kunna göra mer

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

anebit
2/21/11, 7:04 PM
#96

putt

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Josefa
2/21/11, 11:30 PM
#97

Hur gick det ikväll?

Annons:
destiny
2/22/11, 12:16 AM
#98

Tre kattungar till inne ikväll. Skrattande Jag är för trött och frusen för att berätta mer om det ikväll men kommer tillbaka med nya krafter imorgon. Om inte Gullimat hinner före. Flört

[eskils]
2/22/11, 12:22 AM
#99

Skickligt! Fem katter räddade in i värme och trygghet på två dagar - GRATTIS!! Skrattande

Gullimat
2/22/11, 12:32 AM
#100

Den lille med det skadade ögat är nu inne och skall till vetten i morgon, dom andra två finns i det akuta hemmet tillsammans med sina två syskon som fångades igår. Alla misarna idag, fångades i Drop-Trapen.

Är nu nervöst vad vetten skall säga om den lill* Hoppas ögat skall klara sig.

Vi har satt dit en frigolitlåda med flisfiltar i buskarna, där dom alltid numera sitter och väntar på Destiny, får se om den står kvar imorgon.

lillmymlan
2/22/11, 1:14 AM
#101

Fy fanken va ni är bäst! Kyss HURRA för missar i trygghet!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

anebit
2/22/11, 1:30 AM
#102

Underbart, så glad jag blir!  Kyss  Skrattande

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Josefa
2/22/11, 1:44 AM
#103

Ni är bara så duktiga!!!

monsi
2/22/11, 7:44 AM
#104

Destiny behöver du mera filtar, dynor?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
destiny
2/22/11, 8:54 AM
#105

#104 Väldigt gärna. Skrattande Vi kör med flisfiltar nu men vi tar tacksamt emot mer av dina jättefina grejer vid tillfälle. När dom f d matarna slängde frigolithusen vi satt till katterna åkte innehållet med. Där hade vi dina "fårskinn".

Praxis
2/22/11, 9:07 AM
#106

Ni gör ett jättebra jobb!! Sätter in en slant idag.

Granadina
2/22/11, 11:31 AM
#107

Hurra för er! Sâ härligt att läsa ett det gàr framât. Hur gâr det med stödhem?

Gullimat
2/22/11, 11:41 AM
#108

#106

Tack Praxis, DimDims kära matte

#107

DebattiaKyss i Hälsingland har erbjudit sig att ta in hela denna familjen.

Granadina
2/22/11, 11:52 AM
#109

ok, dâ är det samma familj i alla fall ni fâtt in Glad Men det fattas hem till den andra om jag förstâr saken rätt. Jag trycker pâ bland de fâ skâneboende jag känner men tyvärr har inte alla samma kattintresse som jagSkrikandesFlört

Granadina
2/22/11, 12:06 PM
#110

oj blev dubbelt

Roslyn
2/22/11, 2:26 PM
#111

Vad skönt att det lille med ögat är inneGlad. Nu ska Traderavinsten vara inne på kontot . Iannat fall får ni hojta till.

Puttar för stödhem och mer pengar.

Mvh Anette

Annons:
Hawknestgrove
2/22/11, 7:14 PM
#112

Putt!!!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destiny
2/22/11, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Jag var hos vetten med lillan i förmiddags. Ögat var punkterat och infekterat och missens allmäntillstånd inte det bästa. Vettens ord vid första anblicken när hon såg ögat var att kissen borde få somna in. Hon såg direkt att det var punkterat p g a att det buktade och även att det var infekterat. Hon hade samma åsikt efter noggrannare undersökning. Jag frågade om operation men vetten trodde att p g a infektionen var risken stor att kissen inte skulle bli bra. Jag valde att låta kissen somna in. GråterDet är inte lätt att fatta ett sånt beslut och jag stod ju där ensam, jag fick själv fatta beslutet.

Efter en tuff start skulle ju den här lilla katten ha ett långt bra liv som någons älskade kelgris. Jag har bara känt lillan en sekund men så stort intryck den här lilla kissen gjort på mig. Jag är så ledsen, ser nästan inte att skriva. Det var inte så här jag ville det skulle sluta för lillmissen. GråterMen jag ville inte utsätta den för mer lidande när risken att den inte skulle bli bra var stor. Det lilla livet hade lidit tillräckligt redan.

Jag är glad att vi fick in lillkissen så den slapp ligga och plågas ihjäl någonstans. Lillan slipper ligga på den där dynan under bar himmel och frysa. Dynan ligger i ena hörnan av en trädgård och precis där är det ett riktigt blåshål. Vinden tar i mellan två hus. När jag sett hela högen katter ligga där brukar den här lillkissen ligga i mitten, precis som att dom andra lite större katterna velat skydda och värma lillan. Jag har inte sett att lillan var där förrän katterna blev rädda för mig och började gå därifrån. Nu finns det två kattungar kvar där som får ligga och försöka hålla värmen tillsammans. Jag hoppas vi får in båda samtidigt. Idag har det snöat lite här. Bilden är på kattungarnas hem. Gråter

Vetten tog inget för undersökningen, det jag betalade för var avlivning och omhändertagande 800:--.

Sov gott lilla vännen.

Gullimat
2/22/11, 9:57 PM
#114

Vi är ledsna idagGråter Hade hoppats så på att du skulle få åka till Josefa och bli ompysslad och frisk

Sov gott LillanKyss

Josefa
2/22/11, 10:30 PM
#115

Lilla kissen fick bara uppleva en isande kall vinter här på jorden.

Sov gott lilla dej.

Luecca
2/22/11, 10:58 PM
#116

Stackars lille katt men hon slapp frysa ihjäl eller dö på annat hemskt sätt. Nu lider hon inte mer.

det gör så ont att läsa om de här katterna! De har verkligen tuggat sig in i hjärtat! Tusen rosor för allt ni gör och för att ni orkar!

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Roslyn
2/22/11, 11:00 PM
#117

Åh vad ledsamt. Heder åt dig Destiny som ensam fattade det svåra beslutet. Förstår att det var olidligt.

Nu slipper lillan lida mer och får sina släktingar räddade.

Mvh Anette

[Dreamis]
2/22/11, 11:29 PM
#118

#113 Enormt starkt av dig att ta det beslutet, *RIP vackra lilla kisse*.

Jag har följt denna tråd och jag ska sätta in pengar till er på torsdag. Jag kommer även stödja föreningen kattakuten i Norbotten. Mitt hjärta gråter varje dag då jag läser inläggen, men om vi alla bidrar med det vi kan,så kan många små tassar räddas och få vetrinärvård, kärlek, värme och ett nytt hem.

Kram på er alla!!

Annons:
destiny
2/22/11, 11:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Bild på ett av lillans syskon som fortfarande går ute.

soso
2/23/11, 1:02 AM
#120

Stackars lilla gumman, men hon har det bra nu.

Det ser verkligen ut som katterna har det bedrövligt där Gråter.

monsi
2/23/11, 6:06 AM
#121

Sorgligt med liten.

Ska försöka komma förbi med mera dynor mm så fort det går hoppas dock att alla kisar är inne o trygga innan dess.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

lillmymlan
2/23/11, 9:58 AM
#122

Lilla missen Gråter så sorgligt men samtidigt skönt att den fick somna in i värme än att frysa ihjäl ute.

Massor med kramar till er som kämpar så…

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Sherwood
2/23/11, 10:06 AM
#123

Dagen började inte så bra med att höra att lilla kissen med det dåliga ögat fick avlivas, den fick ett liv som inte gav något större glädje att finnas till, tack vare dumma människor som inte kan ta hand om sin eller sina katter. Det stora steget över regnbågsbron kan dock bli större för en kisse som har haft ett eländigt liv. Det finns kvar ett antal av stackare som vi kan rädda, så att detta ändock kan vändas till viss glädje. Stöttar med en slant på en gång.

anebit
2/23/11, 10:11 AM
#124

GråterGråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ankie
2/23/11, 10:54 AM
#125

men så ledsamt, så ledsamt……..Gråter

lille missen men man får ju se det så att bättre han fick sluta livet istället för att plågas tills döds därute, eller hur??

Tycker det var rätt beslut måste lita på vet att de gör en riktig bedömning….även fast det är ett ledsamt sådant!!!

Hde ju oxå hoppas på att kissen skulle få komma in och få det bra i värmen… men nu slipper han må dåligt och det är viktigast..

Annons:
destiny
2/23/11, 12:49 PM
#126

Tack alla för att ni stöttar mig. Det var inget lätt beslut men man måste göra det som är bäst för katten, inte som man själv vill. Det om något är egoistiskt.

Jag litar på min vet. Dom vet att jag själv bara har f d hemlösa katter. Personalen på kliniken månar också om hemlösa katter, annars hade jag inte gått där.

Jag berättade att barn plågar kattungar där och dom tyckte jag skulle polisanmäla det här. Nu vet jag varken hur skadan uppkommit eller har en aning om vem i så fall om det är någon som gjort kattungen illa. När jag sa från vilket område i stan kattungen kommer ifrån skakade dom bara på huvudet. Det är ett ökänt område och det är inte roligt att gå dit ensam. Jag undviker att gå dit och mata när det är mörkt. Läser man om lägenhetsbråk, knivhuggningar mm nog är det på det området. Inte så länge sedan någon slängde in något brinnande genom brevlådan hos någon och dom som bodde i lägenheten fick ta sig ut via balkongen. Vaktmästaren visade oss ett sophus någon nyligen hade försökt bränna ner.

Nu har det kommit mer snö, nu har dom två kvarvarande kattungarna inte ens sin dyna, den måste vara täckt av snö.Gråter

Jag tror att den långhårige tovige katten flyttat in i frigolitlådan vi satte där så dit vågar dom sig väl inte. Också en katt som borde komma in, den har säkert jätteont av sina tovor. Den verkar vara tam. En vacker padda går där som är tam. Damen vi pratade med häromkvällen hade inte sett paddan förut. Förmodligen är det den kamoflagefärgade katten en boende beskrev för oss som helt nyligen blev utslängd. Tänk om vi kunde få in alla honkatter, så många kattungar som skulle slippa födas, så mycket lidande som  skulle besparas. Vi fortsätter drömma..

Gullimat
2/23/11, 4:26 PM
#127

Vi skall göra ett försök idag och få in dom 2 ungarna som är kvar, sen hoppas vi att vi också får in Mamman innan transport till Debattia

Ankie
2/23/11, 5:09 PM
#128

men då håller vi tummarna allt vad det går…

Hawknestgrove
2/23/11, 5:11 PM
#129

Stackars dig. Lilla kissen har det bra nu….Trösta dig med det. Du gjorde en välgärning. KRam på dig

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

nisse02
2/23/11, 5:58 PM
#130

Tack snälla destiny och Gullimat för att ni fortsätter kämpa … ni är guld värda!

Bidrag kommer till kontot inom kort

Granadina
2/23/11, 7:30 PM
#131

Ni gör ett toppenjobb där ute. Att förlora en liten(eller stor) är fruktansvärt. Jag har förlorat alldeles för mânga det senaste âret Rynkar på näsan och vet precis hur smärtsamt och frustrerande det är. Ni har mitt fulla stöd i allt ni gör. Jag kan "trösta" er med att min Sushi som gick över bron för en vecka sedan var en ängel till katt redan i livet. Hon gav bara vänlighet till alla och vek aldrig av frân nàgon sjuklings sida. Eran lilla har säkert tagits emot en enorm nospuff och nâgon att gosa med nu när min Sushi är en riktig ängelRynkar på näsan

nisse02
2/23/11, 7:46 PM
#132

Tröstekramar till destiny, Gullimat och Granadina som nyligen mist en liten … tungt och sorgligt, men ändå en tröst att de små inte lider mer

Annons:
[eskils]
2/23/11, 8:33 PM
#133

Så sorgligt att lillkissen hade en så otäck skada så hon inte gick att rädda. Det var nog ett riktigt beslut att låta henne somna in. Ni gjorde vad ni kunde och gav henne värme och trygghet på slutet.

Och så gripande du skriver om de små kattkompisarna som lät den lilla skadade ligga i mitten på den kalla dynan! Katter är fina djur!

Sov i ro lilla vän! Gråter

destiny
2/23/11, 10:04 PM
#134

Granadina. Jag sa just det till lillmissen när jag satt och pratade med henne innan hon fick somna in, nu får du snart träffa en massa andra snälla missar som väntar på dig. Hon satt helt lugnt i buren och bara tittade på mig. Jag tror hon förstod att jag ville henne väl.Gråter

Ikväll har det varit en rent för djävlig kväll. Dels sprang det ungar och ungdomar där hela tiden. Gick inte att prata med dom. Vi fick inte ta deras katter sa någon av dom så skrämde dom katterna så dom stack iväg. Plötsligt tog en av ungdomarna kärran Gullimat har för att förflytta drop-drapen. Han tänkte stjäla den mitt framför ögonen på oss. Jag såg rött och satte efter. Jag såg säkert ut som ett åskmoln för idioten släppte kärran.

Rätt som det var när vi stod där kom det en kraftigt byggd och ganska lång typ och bara gick förbi oss. Han gick bort till drop-trapen som vi gillrat där kattungarna brukar hålla till och trampade rakt ner på den så den gick sönder. Han trampade två gånger på den. Då gick jag bort och frågade vad han höll på med och då gick han vidare utan ett ord. Någon av ungarna berättade att det är gubben som bor i lägenheten intill där vi ställt drop-trapen och att han tycker det är hans katter. Där vi ställer drop-trapen är det allmänt område. Han är inte riktigt som han ska i huvudet berättade ungarna och det hade vi hört redan förut av vaktmästaren. Han kan ibland lägga ut något till katterna men när han kommer åt trampar han katterna på svansen.

Jag visste inte vem det var när jag gick fram till honom. Hade jag vetat det hade jag nog inte gjort det. Ungarna sa att han var full ikväll. Rubbad och full, jag ska nog vara glad att det inte hände mer. Nu efteråt är jag ganska skärrad fast det gått ett par timmar sen vi var där. Jag klarade inte av att vara där ikväll efter det idioten förstört drop-trapen utan vi packade ihop och gick.

Nu vet vi inte vad vi ska göra. Vi kan inte lämna två kattungar där men jag vet inte om vi vågar ställa oss där igen. Kattungarna brukar hålla till i buskarna utanför idiotens lägenhet och där kan vi inte stå. Jag vet nästan inte om jag vågar gå dit ensam och mata längre heller. Jag har skrivit om området i tidigare inlägg och det är ingen överdrift det jag skrivit. Snarare tvärtom.

Ankie
2/23/11, 10:12 PM
#135

men va fan är det för nåt, kan du inte be polisen om hjälp då?

Vad är detta??? Kissarna måste därifrån omgående ju…. men tänk att det finns då folk å….

Granadina
2/23/11, 10:49 PM
#136

Precis vad jag tänkte, nâgon polis borde följa er. Gör de inte det anser jag att det är stor skandalSkrikandes

martdat
2/23/11, 10:57 PM
#137

#134 förxxx as till folk det finns. Önskar att alla katter fick sova inne i värmen, och INGEN ska behöva ligga utomhus under bar himmel,,, blir så ledsen när jag hör, o ännu ledsnare när folk medvetet saboterar när snälla människor vill hjälpa,,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
2/23/11, 11:02 PM
#138

ja här är ju en svår fråga, ska ni kontakta LST och polis elelr hålla tyst. För hur det än är, så mår katterna sämst som de har det nu och  finns det plats, så kan ni väl få hjälp att fånga in av LST utan att katterna riskerar att avlivas?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Josefa
2/23/11, 11:05 PM
#139

Men vad f.. Förhoppningsvis var han på krigsstigen bara för att han var berusad.

Syntes kattungarna till något? Och hur är det med den andra famlijen? Fanns där inte en väldigt rund svart katt också?

Annons:
Praxis
2/23/11, 11:08 PM
#140

sån hemsk gubbe!!! hota att polisanmäla honom för skadegörelse samt anmäla till LST. Om han nu anser det vara hans katter så vanvårdar han ju demkanske en lapp i hans brevlåda? bara han inte får en knäpp och försöker skada katterna om han blir arg på er. . förstår att ni är rädda för honom men de sista små missarna måste in! men ni borde inte åka dit ensamma om han nu är så labil. Det finns inga boende som uppskattar infångningen och som kan tänka att stå med som stöd ifall han dykjer upp? eller någon mer som kan pka dit med er? ju fler man är desto mindre risk att han vågar sig på något.

[eskils]
2/23/11, 11:16 PM
#141

Vilka vidriga typer det finns!!

Om ni ber Lst eller polisen vara med vid infångningen kanske de inte har tid direkt imorgon. Om de har det vore det ju bra.

Undrar om ni kanske isf kunde be några goda vänner följa med imorgon och placera ut sig diskret för att avvärja ev nya hot mot fällan eller katterna. Så kattungarna vågar sig fram. Önskar jag bodde där, då hade jag hängt med direkt! Kanske några på forumet bor i närheten?

Hawknestgrove
2/23/11, 11:17 PM
#142

ja PRaxis har ju många bra råd där……För det finns mycket att göra rent juridiskt för kissarnas hjälp

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Praxis
2/23/11, 11:28 PM
#143

Är nog svårt att få med polisen. Ingen här som känner en polis som kan tänka sig att komma med som civilperson. Gör gubben något kan personen ingripa? Behöver göras något snabbt nu. Jag kan komma med på fredag kväll om det behövs folk som vaktar så det inte blir problem vid infångning.

Praxis
2/23/11, 11:30 PM
#144

Hur är det med de boende? Ifall barnen ställer till med problem vore det bra om det fanns några personer från området som kan säga till ungarna att de ska tala med deras föräldrar om de inte lägger av. Om ni gör det så bryr sig nog inte ungarna men de kanske blir rädda om det vet att någon som bor där kan skvallra till deras föräldrar.

destiny
2/23/11, 11:37 PM
#145

Dom flesta på området går det inte att prata med, dom pratar inte svenska. Vi har ingen aning om var ungarna bor. Eller ungdomarna för den delen, dom kommer väl inte att lämna oss ifred dom heller i fortsättningen.

Få med sig någon bekant är inte lätt. Inte många (ingen av dom jag känner) som kan tänka sig ställa sig på pass efter katter. Speciellt inte i detta vädret.

Tack Praxis. Vi får se vad vi kommer fram till. Just nu har vi ingen drop-drap, den förstörde det aset,

Prata med honom eller lämna lappar går inte. Det går inte att prata med honom enligt vaktmästaren om man inte pratar med honom om hans katter vill säga. Och vi stjäl ju hans katter. Tydligen är han förståndshandikappad på något sätt.

UlrikaD
2/23/11, 11:39 PM
#146

Man borde väl ändå kunna polisanmäla honom för att han förstörde någonting som tillhörde er. Om man ser någon trampa sönder ens cykel så kan man ju anmäla. Borde ju fungera på samma sätt här.

Annons:
Sherwood
2/23/11, 11:41 PM
#147

Fredag kvällarna är det väl ett riktigt highlife ställe och är säkert livsfarligt att visa sig där. Det vore önskvärt att få dom därifrån så fort som möjligt.

destiny
2/23/11, 11:44 PM
#148

#139 Den andra familjen finns på ett annat ställe på området. Lite närmare civilisationen. Här där dom mindre kattungarna finns är det fruktansvärt. Vi såg kattungarna som hastigast ikväll. Dom kom inte fram förrän vi stått där en bra stund och när dom väl kom kom ungdomarna och förstörde för oss.

Det finns en svart katt med tjock mage på det andra stället. På det  här stället springer en padda. Att hon skulle vara kastrerad är nog att hoppas på för mycket i det här området.

Praxis
2/23/11, 11:44 PM
#149

Hur är det med vaktmästaren? Kan han hjälpa? Polisanmäla honom för skadegörelse kan man ju göra.

destiny
2/23/11, 11:47 PM
#150

Jag har faktiskt tänkt på vaktmästarna. Dom är två stycken och båda kattvänner.

Hawknestgrove
2/23/11, 11:48 PM
#151

ja att guben är förståndshandikappad är ju båe plus och minus. MEn helt klart är att det vanvård av djur! Anmäl och säg att ni kan ta hand om katterna, men att ni behöver lugn och ro för att göra det. Har funkat här hos oss, med de fyra övergivna katterna…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Praxis
2/23/11, 11:52 PM
#152

vaktmästarna borde nog kunna ställa upp, de tycker väl det är tråkigt att se de stackars små missarna sitta där och frysa :(

destiny
2/24/11, 12:04 AM
#153

Vaktmästarna vill ha in katterna. Dom blev glada båda två när dom sprang på oss när vi höll på att fånga katter på det andra stället. Det var dom som visade oss var dom här kattungarna fanns och sa dom kan ni ta in.  Samtidigt varnade dom oss för den här galne gubben.

Annons:
kattarina
2/24/11, 12:29 AM
#154

Jag tänkte på en sak, Om man är förståndshandikappad så har man en godman eller nån från kommunen som hjälper han hemma. Kan man kanske ta reda på detta så dom kan hjälpa er?

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

anebit
2/24/11, 12:49 AM
#155

Så ledsen jag blir av att läsa om detta obehagliga/farliga ställe som katterna bor på.

Stackars kattungar!

Usch så bedrövligt att han förstörde droptrappen. FAN!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
2/24/11, 12:58 AM
#156

ja där har kattarina en bra poäng…..kolla det!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[sarasvati]
2/24/11, 1:11 AM
#157

Vilken tragisk historia. Stackars kissekatter. Fantastiskt jobbat destiny med co!!

Vore ju bra om galne gubben har en godman - om denne inte är lika korrupt som antagligen resten av kommunen ….

Sherwood
2/24/11, 11:50 AM
#158

Hur ta reda på om galnegubben har en godman? För har han det, så har inte han någonting att säga till om när det gäller katterna iallafall.

Gullimat
2/24/11, 1:06 PM
#159

Vi behöver någon hjälp, en stor respektingivande man, vi vet ju inte vad denna mannen kan ta sig till och man vågar inte utsätta varken sig själv eller katterna för fara. Enligt uppgift anser han att det är hans katter. Han verkar inte förstå att dom lider av både hunger och kyla och att lillan var sjuk med ett så hemskt öga. Varför gör man då ingenting

Hawknestgrove
2/24/11, 1:12 PM
#160

Då är det LST ni måste bearbeta stenhårt! OAvsett, så är ju katterna vanvårdade, vilket de inte får vara. Så då blir de ett djurskyddsärende. OCh erbjuder ni er, att ta hand om dem, så blir LST bara glada. MEn påpeka att det inte verkar stå rätt till, de kan forska i sånt men inte ni. OCh begär stöd att få jobba ifred i så fall.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
destiny
2/24/11, 1:21 PM
#161

Enligt ungarna misshandlar han katterna, trampar på deras svansar t ex när han kommer åt. Vi har sett en helblå katt där som haltar, förmodligen kattungarns mamma, hon ska vara helblå. Man kan undra varför hon haltar…

Hawknestgrove
2/24/11, 1:26 PM
#162

då finns det inget att vänta på, det finns tydliga tecken på att de är dåliga och ni har väl kvar veterinärutlåtandet på den lilla med dåliga ögon. Polisanmäl och det snabbt för vanvård och djurplågeri och egenmäktigt förfarande(gäller er droptrap)

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ankie
2/24/11, 3:18 PM
#163

#162 jag håller med. Gör allt som står i er makt för att få in dessa arma katter, men det kan ju även slå fel om denne man är sjuk så kan han ju även ge sig på katterna mer om det blir så att det blir anmält och han får reda på det….

En tanke bara som börs tas med…..

Hawknestgrove
2/24/11, 3:20 PM
#164

vilket även LSt ska veta. så det måste ske en skyndsam anmälan

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2/24/11, 8:16 PM
#165

Farväl lilla Lillan ! Nu slipper du både hungra och frysa och ingen kan längre vara dum mot dig!!!!Dom andra kissarna i Regnbågslandet tar hand om dig nu…

Vilket enormt arbete ni gör !!!Helt enormt !!

Hoppas  alla katterna ska kunna komma därifrån och hoppas fler som bor efter vägen kan ställa upp och hjälpa till och ta in några från det här området, så alla kommer in. Man kan ju vara stödhem och efter ett tag söka nya permanenta och bra hem till dem. Vilken liten vrå måste vara bättre för dem än att leva i det här området….

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

destiny
2/24/11, 8:34 PM
#166

Idag har vi fått in en kattunge till.Skrattande

Vi körde dit i eftermiddags medan vaktmästarna fortfarande jobbade. Dom hade lovat hålla sig i närheten av oss när vi var där och det var nog tur! Och det var nog tur att vi inte plockade ut grejorna ur bilen också med en gång. Vi tänkte att vi väntar tills vi ser att katterna är där innan vi gör det. Medan vi stod där och pratade med vaktmästarna kom den där gubbdjävulen. Han gick förbi oss och in i soprummet och slängde sopor, sträckte hals för fullt för att kolla in i hörnan där vi brukar ge katterna mat. Så det visste han var vi brukar göra det syntes. Hade blickar kunnat döda hade jag inte kunnat skriva något här ikväll. Han gav mig och Gullimat världens elakaste vidriga blick. Det var nog tur för oss vi hade två starka pojkar vid vår sida. Dom är jättegulliga och jättehjälpsamma våra vaktmästare.Kyss

Inga katter kom och då sa en av vaktmästarna vi kollar i det låsta huset. Dom hade låst en dörr genom att skruva fast den för att hålla folk borta därifrån. Dom gick efter verktyg och mycket riktigt, där satt våra två missar. Dom kommer in där genom att göra sig smala och krypa under dörren där det är en springa. Dom två småkissarna satt tätt tätt intill varandra på en gammal mattbit som låg där. Vi gick efter fällan och gillrade den. Det tog en stund men sen hörde vi hur en av dom inte hade kunnat motstå makrill i tomatsås. Glad

Sen hade vi för stora problem med att få över den kissen i en transportbur från fällan så för att inte riskera att den rymde beslöt vi att låta den siste kissen sitta i huset tills imorgon. Tiden hade runnit iväg också och det var snart dags för vaktmästarna att sluta för dagen. Vaktmästarna hjälpte oss blockera springan så lillkissen inte ska kunna ta sig ut. Den fick dryck och lite, bara lite mat så den ska vara hungrig imorgon. Och en frigolitlåda där det ligger flisfiltar i. Vi lade en flitfilt i hörnan dom satt i när vi kom också ifall den inte vill gå in i frigolitlådan. Vi tänkte vi ska dit imorgon förmiddag och sätta fällan. Och ha vaktmästarna vid vår sida.

Kissen vi fick in idag har lite hosta så vi ringde och fick en akuttid hos vetten. Vi har fått medicin till missen och nu sitter den på mitt badrum. Ensam den lilla stackaren. Liksom stackaren som sitter kvar i huset. Kattungen som sitter på mitt badrum har lite paddfärger så vi tror den är en flicka. Så söt.Kyss

#163 Vi har tänkt på det också och vet inte riktigt hur vi ska göra.

Vi har inget som helst bevis för något beträffande katterna, bara det några barn berättade för oss.

soso
2/24/11, 10:25 PM
#167

Ni är helt fantastiska, vilket jobb ni gör!!

Annons:
nisse02
2/24/11, 10:32 PM
#168

Vilka hjältar ni faktiskt är som inte ger upp!

Man blir helt förstummad, dels över ondskan och eländet, men också över att det faktiskt finns så snälla och godhjärtade människor som ni.

Stor KRAM till er. Nospuss till den lilla söta kissemissen som kommit in i tryggheten

lillmymlan
2/24/11, 10:54 PM
#169

HURRA va ni är bra! Kyss

*dansar vilda gladdansen*

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

kattarina
2/24/11, 11:06 PM
#170

Man ringer till kommunen och frågar om denna man har en godman eller hjälp i hemmet. Så kanske denna man eller kvinna kan hjälpa

 er så ni kan fånga in dessa missar i lugn o ro. Man kan fråga hysesvärden vem som tex betalar in mannens hyra om han får hjälp

 med detta. Får han hjälp med det så hjälper hyresvärden er med tel nummer och namn. Det va så jag fick hjälpt kattungarna och deras mamma. Om ni kommer ihåg det? Och den andra missen som fanns där med.

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Debattia
2/24/11, 11:35 PM
#171

KyssNi är ju bara så fantastiska!! Är det en av dom som kommer upp till mig???

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

anebit
2/24/11, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Rosor till er!  Ni är underbara!

Så bra att vaktmästarna kan hjälpa er, nu väntar vi på att den sista lillen kommer in i morgon, sen är det mammans tur.

Hur gamla ungefär är kattungarna?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sherwood
2/25/11, 12:56 AM
#173

Ett mycket bra jobb ni gör där nere flickor, rent ut sagt fenomenalt.

Gullimat
2/25/11, 1:10 AM
#174

I inlägg 119 finns en bild på den fina misen vi fick in idag.

Annons:
Granadina
2/25/11, 12:57 PM
#175
Hi hi det var en fantastisk kamoflage färg där, lilla blâ sköldpaddanGlad
Hawknestgrove
2/25/11, 3:33 PM
#176

kattarina, kommunen får int lämna ut såna uppgifter till folk. De har tystnadsplikt om sånt. Däremot, så skulle ni kunna kontakta socialnämnden i just denna fråga och via dem kanske få hjälp med kontakt av den gode mannen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2/25/11, 3:34 PM
#177

just de grattis och en stor ros till de snälla vaktmästarna som hjälper er. En smörgåstårta vore kanske på sin plats? När allt är klart, så kan jag skicka bidrag till en sån….. gärna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

kattarina
2/25/11, 6:19 PM
#178

177 Jag fick veta en hel del om denna man som jag hjälpte katter ifrån. Jag jobbar inom vården så även jag har tystnadsplikt.

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

destiny
2/25/11, 6:21 PM
#179

#177 På det området blir det aldrig klart! Rynkar på näsan Men vi fick in den siste av dom sju kattungarna som hållit ihop idag. Glad Vi hade ju lillplutten instängd i ett hus och det var där vi fick tag på den.

Katten hade inte ätit av maten den fick igår, i alla fall inte så det gick att se. Vi satte först fällan och väntade… och väntade. Men det är ju helg nu och vaktmästarna kunde ju inte hålla oss sällskap i helgen så vi började bli desperata. Inte kunde vi lämna lillkatten att sitta ensam i det huset över hela helgen. Så vi beslöt oss för att försöka på annat sätt än med fällan.

På med handskarna, en bur i beredskap och en filt i händerna så började jag försöka få tag på katten. Det är beckmörkt i det lilla huset och när dörren var stängd såg man inte ett skit. Vi hade visserligen en ficklampa med oss men den var inte så bra och det stod lite grejer därinne man måste röra sig mellan. För att inte stå på öronen över skiten fick jag ta det lugnt och katten var snabb! Efter många om och men gömde sig kattungen i frigolitlådan vi satt till den. Som tur var hittade vi en lämplig brädbit som vi satte för öppningen. Tejp hade jag med mig och efter flera varv tejp på längden och tvären bar vi iväg med katten i lådan. Pust!

Nu är katten tillsammans med sina syskon. Nästa steg är vetten för gänget och sen ska vi försöka få iväg dom till Debattia.

Mamman har vi bara sett som hastigast ett par gånger. Hon bryr sig tydligen inte alls om ungarna längre. Vi ska försöka få in henne också men det är möjligt ungrna får åka vidare utan sin mamma. Dom är gamla nog så för den sakens skull är det ingen fara. Det är tre storlekar på ungarna så faktiskt är vi inte säkra på om ungarna är från en och samma kull fast en boende påstått det. Dom har i alla fall hållit ihop allesammans det har jag sett många gånger under den här tiden.

En av vaktmästarna hjälpte oss idag också och dom är verkligen värda något gott till kaffet.Flört Utan deras hjälp hade vi haft mycket mer problem.

Monsi erbjöd sig ta med sig magen och hjälpa oss i helgen ifall vi inte fått in katterna till dess.Kyss Jag är glad vi inte behövde tacka ja till erbjudandet. Flört

nisse02
2/25/11, 6:29 PM
#180

Mycket goda nyheter. Fantastiskt arbete ni har gjort. Ni goa och snälla människor och även vaktmästarna ska alla ha rosor i mängder.

Ett lite bidrag till alla era kostnader insättes på studs … förslår ju inte långt, men många bäckar ……

Tack för allt ni gör för kissarna :) Kram på er!

Hawknestgrove
2/25/11, 6:53 PM
#181

kommer en hundring från mig med öronmärkt till snälla vaktmästare och smörgåstårta. Så kanske de kan hjälpa med mamma katt. kattarina, det är en sak om man jobbar ineom vården själv. MEn som utomstående har du inga möjligheter att få reda på om en person har god man eller inte. Det är alldeles för integritetskränkande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Josefa
2/25/11, 7:07 PM
#182

Dessutom så har man väl inte rätt att snoka efter om en människar har en god man för det egna intressets skull. Även om man arbetar inom sjukvården. trodde det fanns lite etiska regler där.

Ankie
2/25/11, 7:15 PM
#183

men jippi så underbart, då är det inga fler kattungar kvar där? Är det endast mamman eller?

Hawknestgrove
2/25/11, 7:17 PM
#184

till smörgåstårta åt de snälla grabbarna!!!

11-02-25 11-02-25 trelleborg -100,00

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

monsi
2/25/11, 7:19 PM
#185

Skönt den sista lilla är inne super bra jobbat.

Vilka toppen vaktmästare som ställde upp o hjälpte er.

Destiny klart jag vill hjälpa er trotts magen, den o två stora hundar skrämmer det mesta på flyckten utom små kisarSkrattande

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Hawknestgrove
2/25/11, 7:29 PM
#186

ja just det dina jätteillrar och gravid Monsi det brukar vara rätt lugnande på många bråkstakar……Ok, då är det bara mamsen kvar?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destiny
2/25/11, 7:32 PM
#187

#183 Jag har aldrig sett mer än dom här sju mindre katterna just här där dom lever så farligt. Sen finns det ett antal vuxna katter på hela området. Och den andra familjen som finns en bit bort. Skulle ju önska alla kom in.

Några av de vuxna katterna är mer eller mindre tama fortfarande. Dom kommer ju att bli skyggare ju längre tiden går men vi har ingenstans att sätta dom.

Vi har bett vaktmästarna ringa oss om dom ser fler kattungar på den här platsen där vi plockat in dom här sju.

Tack Hawknestgrove. Vi ska köpa något gott till pojkarna. Glad

Hawknestgrove
2/25/11, 7:56 PM
#188

ja, tänkte att de kan bli glada och hjälpa till med mammainfångning

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
destiny
2/25/11, 7:57 PM
#189

Tack nisse02. Glad Pengarna finns på kontot. Dom från dig också Hawknestgrove. Glad Tack igen.

kattarina
2/25/11, 8:26 PM
#190

 Den ända anledning jag sa detta va att det kunde vart lättare för dom skulle fånga in katterna. Sen är det inte att snoka. Jag trodde

 dom behövde hjälp ang denna man. Kanske lättare att få hjälp från nån.Men jag ber om ursäkt om det va fel tänkt från mig. Ursäkta

Vad vore livet utan en katt,,,Inget liv alls,
Myse missar

Hawknestgrove
2/25/11, 8:33 PM
#191

jo det är klart man vill ha hjälp, men du kan inte få såna uppgifter som en vanlig privatperson. Då måste du gå via högre ort.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Gullimat
2/25/11, 9:18 PM
#192

Nu är det bestämtSkrattande Vår kära MisonKyss de utsatta misarnas transportör, kommer på måndag morgon köra neråt blåshålet Skåne Hon kör från Arboga via Katrineholm, Norrköping, Jönköping, Malmö.

Tillbaka tisdag förmiddag via Söderhamn, Uppsala (Gävle) upp till debattiaKyssOskyldig

Är det fler misar som har vägarna förbi ställer hon upp på det också, gulle digKyssOskyldig

Granadina
2/25/11, 9:25 PM
#193

âh vad duktiga ni varit. Hur mânga är de nu, 5? Jag tycker inte ni behöver sträva efter att mamman ska med ungarna. Dâ hon inte verkar vara med dem längre finns det ingen anledning tycker jag.

En famn rosor till er kattfângare samt vaktmästarna.

Hawknestgrove
2/25/11, 9:25 PM
#194

Mison igen!!!!!!!SkrattandeLägg det här på Djurtransport också!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2/25/11, 9:26 PM
#195

men  kämpa på att få bort mamman ändå… annars så  är det kört snart igen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Sherwood
2/25/11, 9:38 PM
#196

Ja, är hon okastrerad så sitter man på pottan rätt snart igen. Hoppas man någon gång får ordning på alla dessa kattkolonier i söder.

Ankie
2/25/11, 9:52 PM
#197

ja men verkligen, ta med morsan å :)

destiny
2/25/11, 9:59 PM
#198

Vi vill ha in alla honkatterna så fort det bara går, inte bara den här mamman. Och självklart gäller det även hankatterna. Men vi har ingenstans att sätta dom. Gråter Och området är inte lämpligt för TNR.

Mison Kyss Tack.Glad

Gullimat
2/25/11, 10:03 PM
#199

Mamman skall också fångas och kastreras, men vi hinner kanske inte få in henne till denna transporten

Debattia
2/26/11, 1:12 AM
#200

Ni har varit ute igen och gjort ett dunderjobb som vanligt !!!!Kyss

Då träffas jag och kissarna snart…..Heja!Heja Mison som ställer upp igen..Katternas transportängel!!!Kyss

Hur gamla är  dom här små liven ? Är dom så små,så jag kan ha dem inne i huset med det övriga kattgänget utan att behöva inskola dem med varandra???

 Hoppas också ni får tag i mamman.Dom vet aldrig sitt eget bästa dom här små lurvtussarna..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Gullimat
2/26/11, 1:19 AM
#201

Debattia, det kan säkert destiny svara på.

destiny
2/26/11, 3:57 AM
#202

Debattia och Lillan7704, jag har skickat pm. Har vaknat nu… Skäms

Annons:
Gullimat
2/26/11, 11:17 AM
#203

Ett önsketänkande så här på lördagförmiddagen

Tänk om någon ville eller kunde ta en liten kolonimisse, till Misons transport uppåt landet på tisdagmorgon, 2 ungar är kvar i den första kullen, där matarna bokstavligt kastat ut misarna med frigolitlådan och slutat mata dom.Skäms Gråter 2 av dom, lilla Aska och lilla Klicka är inne.Skrattande

Ankie
2/26/11, 1:26 PM
#204

finns det ingen som kan göra det då? Själv har jag fullt men andra kanske kan tänka sig

Går det inte att skylta på fler ställen?

Gullimat
2/26/11, 1:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#205

Nytagna bilder på dom två som är inne från den första familjen.

Aska och Klicka

Gullimat
2/26/11, 1:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#206

Här lilla Aska som nu är klappbar

nisse02
2/26/11, 1:41 PM
#207

så undebara bilder på underbara katter Kyss ….. dom tycker nog att livet är bra skönt nu Glad

Strauss
2/26/11, 6:04 PM
#208

Otroliga människor det finns…. ni är fantastiska! Jag sätter genast in en så stor slant jag kan på kontot, använd den där den behövs bäst.

Kramar till er!!!

Sherwood
2/26/11, 9:33 PM
#209

Hoppas att dessa vackra missar får ett bra hem.

Annons:
Ankie
2/26/11, 10:10 PM
#210

puttar denna

Gullimat
2/27/11, 3:22 AM
#211

Redovisnig av alla er underbara människors bidrag, som gjort detta möjligt, kommer efter helgen, när misarna som är infångade lämnat Skåne, på sin långa resa till Debattia och vackra Hälsingland.OskyldigKyss

Misärmisarnas änglar som också gjort detta möjligt, är Mison och Debattia.Kyss Oskyldig

Mison kommer att köra hela 177,9 mil och det tar minst 2 dygn.

nisse02
2/27/11, 12:21 PM
#212

Glad Ja absolut är Mison och Debattia ena riktiga änglar, det håller jag med om, men ……. två underbara änglar som också ska ha massor av beröm och rosor är ju destiny och Gullimat, ni är verkligen  misärmissarnas änglar också Kyss

Hawknestgrove
2/27/11, 12:24 PM
#213

ja, goa Mison……Hur mycket gott har inte hon gkort genom åren för hittekatterna här inne…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Debattia
2/27/11, 12:49 PM
#214

Genom bra samarbete kan vi hjälpa utsatta små kisar !!! Kyss

Jag är också tacksam att den här sajten finns till ! Landet har blivit mindre genom att vi kan hålla kontakt och hjälpa varandra oavsett var vi bor!! Och alla trevliga hjärtevarma människor som jag knutit kontakt med som har likadant intresse ,synpunkter och åsikter… T.e.x dom här två kattänglarna som krupit i buskarna och fångat in fast dom haft otrevliga människor omkring sig och underbara Mison som alltid ställer upp.Bara det!!!Kyss

hur många kisar är kvar där nu sen dessa har blivit infångade ??

Kom ihåg att du som har plats och bor vid den här transportsträckan hör av dig till tjejerna så kanske fler kan få komma in och få hjälp…

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

destiny
2/28/11, 1:47 AM
#215

Två kissar till inne idag. Två från trädgården katterna numera blir bortkörda från. Skrattande Vi har tagit in 11 totalt, hur många som finns kvar vet vi inte riktigt. Men det är nog ganska många…Gråter Tror inte vi sett alla än, vissa är nog bara framme på nätterna.

Gullimat
2/28/11, 1:48 AM
#216

Två till har vi fått in i dag, två från familjen där Aska och Klicka kommer ifrån, dom är alla kastrerade och färdiga för avfärd på tisdag, med goa Mison som Chaufför

Annons:
Gullimat
2/28/11, 8:58 AM
#217

Mison kör nu idag sin färd mot Skåne

Arboga-Katrineholm-Norrköping-Jönköping-Malmö

Tisdag morgon till Debattias Hälsingland

från Malmö-Jönköping-Norrköping-Uppsala eller Gävle-Söderhamn

Hoppas att någon mer mise kan åka, som skall neråt eller uppåt landet. Ett hem på vägen för Hornbachmisarna Athos och Athena hade varit behjärtansvärt.

Kör försiktigt Mison gulle digKyss så ses vi omorgon tidigt.

Sherwood
2/28/11, 10:16 AM
#218

Ja, passa på nu att se om det inte finns plats för en kisse till på färden upp, själv har jag nu fullt och ett par av dom ska socialiseras till tam katter.

lillmymlan
2/28/11, 10:43 AM
#219

HURRA för att ännu fler missar är inne, va ni är bra Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Debattia
2/28/11, 11:34 AM
#220

Puttar upp och hoppas fler kan ta in några hemlösa kissar !!!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Gullimat
2/28/11, 2:51 PM
#221

Igår fick vi kastrerat, öronmärkt och vaccinerat 7 katter.

Det kommer en veterinär några gånger om året till södra Skåne och kastrerar hemlösa katter. Det kallas "Veterinärer utan gränser" och kastrering och öronmärkning kostar 100:- oavsett kön, vaccinationen betalade vi 200:- för, alltså 300:- per katt. För dessa 7 katter blev det 2100:- 

Vi är så glada att vi fick denna möjligheten, annars hade det blivit en dyr historia, som vi förmodligen inte mäktat med på så kort tid.

Inga direkta kvitto har vi, bara registreringspappert och vaccinationen i deras böcker, med katt 1, katt 2, o.s.v. numret beroende på att vi inte visste könet innan och vill låta Debattia bestämma fina namn till dom. Allt detta scannas in och kommer att läggas ut på denna sidan.

Utgifter för Aska, Klicka, den lille som fick somna in, och den lilla som finns hos Destiny kommer också.

Och sist men inte minst, namn/nick på dom som skänkt pengar.

nisse02
2/28/11, 3:23 PM
#222

Ni är då helt otroligt duktiga vad ni hinner med att göra …. och vilken fantastiskt bra veterinär  Förvånad Glad

Bra jobbat som vanligt! Sätter in en liten extraslant, för pengar kostar det ju i alla fall Skrattande

Alexej
2/28/11, 3:41 PM
#223

Otroligt hur bra ni är!!

Veterinärer utan gränser anlitades genom KKS, eller?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Gullimat
2/28/11, 4:29 PM
#224

Vet inte riktigt, den danska kvinnan, vet inte om hon tillhör KKS, som startade detta bor här i närheten, och när hon började hjälpa hemlösa katter för ett antal år sedan, förstod hon ganska snart att det var för dyrt för gemene man som ville hjälpa, så hon tog väl kontakt med denna danska vetterinär. Vet inte själv alla fakta. Tror att en del från KKS också använder sig av vetten. Dom kastrerade igår 45 katter. Det är ett helt team som sköter detta.

Hon sa till mig att detta stora problem som vi har i Skåne förekommer inte över sundet.

Detta är inte genom KKS det är genom min kontakt

Alexej
2/28/11, 4:34 PM
#225

Lena Ohlsson? Hon skrev att de kastrerade 27 honor och 20 hanar:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Gullimat
2/28/11, 4:46 PM
#226

Den danska kvinnan sa 45, men då räcker inte det. Vi hade 7 st från misär i Trelleborg och vi transporterade 9 andra misar. Det blir ju 47+16, ännu bättre, helt underbart.

Denna kontakt har jag själv ordnat

Hawknestgrove
2/28/11, 5:30 PM
#227

wow vilket jobb!!!! kram på er alla och hoppas Mison är framme nu i Skåne

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Josefa
2/28/11, 5:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#228

Här är iaf en bild på Frej, en av misärkissarna som skulle till Debattia, men hamnade hos mig, eftersom han behöver medicineras. Han har fullt med rivsår i ansiktet, som han antagligen har gjort själv, eftersom ögonen är så rinniga och svider. Hans framtassar är så fult fläckiga efter all ögongojs. Om några dagar när Frontlinen har verkat ska han få sig ett bad, så han blir av med all smutsen.

destiny
2/28/11, 6:55 PM
#229

Josefa, är det vår pojke du håller i famnen? Förvånad Bara så där!

Flickan jag har här var nära att knipsa näsan av mig idag! Tungan ute När hon inte äter eller går på lådan ligger hon i sin transportbur. Jag lade mig på knä, stack nästan in huvudet i transportburen för att kolla henne men flyttade mig fort som ögat igen. En liten fräsande flicka slog hejvilt efter mig.

Hon äter i alla fall jättebra, dricker bra och sköter lådan perfekt. Har inte gjort utanför en enda gång. Katter är så duktiga små varelser.Kyss

Gullimat
2/28/11, 7:12 PM
#230

Underbart Josefa, hur gick det till med lille FrejFörvånadSkrattandeKyss

Mison kommer att vara framme vid 22-23-tiden i kväll, för en välbehövlig sömn. Hit kommer hon kl. 06:00 i morgon bittida

Annons:
Hawknestgrove
2/28/11, 7:18 PM
#231

en sån lite go kille……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Josefa
2/28/11, 7:21 PM
#232

Japp, det är er pojke. Jag fick hålla på och övertala honom ganska länge igår, för att kunna hålla fast honom. Har har en hel del kraft i baktassarna. Men när jag väl lyckats övertyga honom, så satt han stilla så jag kunde tvätta såren i ansiktet och droppa ögonen. Idag har det gått mycket bättre. Har suttit med honom i knät flera gånger idag. Han spjärnar emot lite när jag tar fram honom, men sen sitter han kvar i knät så jag kan "knåda"  honom lite överallt. Tyvärr har han inte velat äta själv, så jag har fått mata med spruta. Han är ganska rejält täppt i näsan. Men han har iaf kissat på lådan.

lillmymlan
2/28/11, 7:25 PM
#233

Lille Frej, vilken grabb! Kyss han kommer att bli alldeles perfekt när han har fått vara hos dig Josefa och fått gos och omsorg och kärlek :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Josefa
2/28/11, 7:26 PM
#234

Jag ångrar mig faktiskt att jag inte tog emot den andra också, för han är otroligt snäll. Har inte försökt bitas en enda gång.

Gullimat
2/28/11, 7:37 PM
#235

Du har i allafall kompisar till honom.

Dessa misar har verkligen levt riktigt, riktigt uruselt. Vi önskar av hela vårt hjärta att dom kommer att få ett friskt liv hos Debattia och Josefa

xray
2/28/11, 10:17 PM
#236

Vilka hjältar ni är allihopa!!! En stor varm kram till er i kylan.

Pälsbollarna i Höganäs

Isira
2/28/11, 10:26 PM
#237

Håller med ovanstående. Ni är minst sagt inspirerande Glad

Annons:
destiny
2/28/11, 10:34 PM
#238

Tack. Glad

Det kommer snart redovisning på allt. Det är som att musten gått ur en just nu med all spänning det varit om allt skulle klaffa eller ej. Nu ska bara kissarna iväg och vi hämta oss sen börjar vi på en ny tråd där vi redovisar allt. Så länge - tack alla som skänkt pegnar till vår insamling och gjort det här möjligt.Kyss

[eskils]
2/28/11, 10:40 PM
#239

Vilket fantastiskt gulligt arbete ni gjort, att lyckas rädda alla dessa katter från svält och misshandel i det hemska bostadsområdet! Och sedan att få dem kastrerade och ordna med transport och stödhem till dem! Ja, ni är verkligen värda beröm och beundran, Gullimat och destiny!!!  Kyss Kyss

Vilken bra idé med Veterinärer utan gränser!

Hoppas de små sötnosarna Aska, Klicka, Frej och deras kompisar snart får varsin egen trygg soffa att sträcka ut sig på, för resten av livet! Skrattande

Strauss
2/28/11, 10:55 PM
#240

Om det ändå fanns fler som ni - underbara människor!!! Jag är full av beundran och glädje, det ger mig hopp om mänskligheten trots allt…

Gullimat
2/28/11, 10:58 PM
#241

Vad ni är gulliga allihopaKyss

Vill bara berätta att goa Mison nu är kommen fram, där hon skall sova en välbehövlig sömn. God Natt MisonKyss

Gullimat
3/1/11, 9:15 AM
#242

Misons Kattexpress har nu lämnat Svedala i södra Sverige på sin resa till HälsinglandTungan ute Vilken tjej, hon är gullig, snar till skratt, har mycket att berätta och dom hemlösa pisarnas bästa vän, vem hade annars gjort denna resa.Kyss Hon kommer att ha avverkat 178 mil,  innan hon är hemma igen sent inatt.

Lycklig resa önskar Destiny och Gullimat

Granadina
3/1/11, 9:49 AM
#243

Ett fâng rosor till er alla Destiny, Gullimat, Debattia, Mison och Josefa som tar sâ fint hand om sjuklingenKyss

Ett fantastiskt arbete!

önskar Mison och alla missar en lugn och trevlig resa.

Gullimat
3/1/11, 11:10 AM
#244

Det gick så lugnt tillväga imorse, pisarna var inte vakna och hade själv valt hur dom ville åkaObestämd 3 i en bur, 2 i en bur och lakritstrollet ensam i en bur, puss på er allaKyssKyssKyssKyssKyssKyss 3 små flickor 1 liten pojke och 2 lite större, syskon till Aska och Klicka.

Annons:
destiny
3/1/11, 12:10 PM
#245

Dom två som valde att åka i samma bur var en från vardera matstället vi har vid vårdcentralen. Matställena ligger en bra bit från varandra så kissarna har troligen aldrig träffats förut. Såg så sött ut där dom låg bredvid varandra. Kyss

gulliver
3/1/11, 1:14 PM
#246

Jag är faktiskt glad över att jag inte flyttade Cassius till Josefa när nu lille Frej som behövde det bättre fick komma in och bli omhändertagen av en så duktig kattmänniska. Josefa är fantastisk på att få små ynkliga och sjuka kattungar friska och fina.

Önskar att jag hade kunnat göra mer för att hjälpa till här men som några av er kanske har uppfattat så är jag på väg att gå in i väggen helt.

Har i alla fall tidigare hjälpt Gullimat med att ta in fem kattungar från Malmö hamn samt en vuxen katt upphittad i Malmö. Lite kan tyckas men alltid något.

Roslyn
3/1/11, 2:02 PM
#247

Härlig läsningSkrattande

Lycka till kissarna. Från söder till norr. Vilken resa.

Tack till alla inblandade som engagerat sig så.

Mvh Anette

gulliver
3/1/11, 2:17 PM
#248

#226 Tog du reda på om den danska veterinären är behörig att utöva veterinäryrket i Sverige?

Vilken lokal användes denna gång? Har hört att de tidigare hållit till i ett stödhems kök och kastrerat katterna. Detta stödhem fick in smitta så det befinner sig i karantän nu. Man måste vara försiktig när det kommer ovaccinerade katter från så många olika håll.

destiny
3/1/11, 2:49 PM
#249

#248 Det var folk från KKS där också och fick katter kastrerade, du kan ju kolla med dom.

Finns en insamling på KKS sida just för detta här: 'Djurläkare utan gränser'.

Gullimat
3/1/11, 3:21 PM
#250

Underbara Mison körde tillbaka till Malmö och hämtade Hornbachmisarna och lämnade Malmö 12:45.

Förstår nu varför sms:et uteblev från Jönköping, hann blev riktigt orolig. Helt otrolig Mison

Gullimat
3/1/11, 3:24 PM
#251

#248

Det  förmodar jag att en seriös förening som KKS har gjort, eftersom ni själv också använder er av samma veterinär. LenaO var också där med 47 katter enligt er sida.

Annons:
Josefa
3/1/11, 3:32 PM
#252

#248

Ajdå, vad var det för smitta?

Tror nog veterinären vet vad h*n gör. Kastreringarna gör nog likadant på båda sidor sundet. Och renligheten vid dem är nog också ungefär den samma. Då är det värre med folk som ordinerar medicin till djur, fast de inte har någon sådan utbildning.

Debattia
3/1/11, 8:26 PM
#253

Gulliver ! Jag  tror vi alla är medvetna om vilket stort arbete du gör och har gjort för många hemlösa små kisar som kanske aldrig hade fått en chans till bra liv om du inte ställt upp och hjälpt dem.. Hoppas bara vi också kan hjälpa dig på något sätt för att underlätta för dig för det känns inte bra om du ska behöva gå in i väggen..Vi vill ha dig kvar här med oss inne på Hittekatter..

Jag tror heller inte det är något problem med veterinärer från DK.Tycker dom är helt fantastiska som kommer över och hjälper våra kissar här.Varför finns det ingen veterinär i Sverige som gör likadant tro????

Josefa!!! Jag fattar inte hur du bär dig åt som kan ta en skyggis direkt i ditt knä..Du måste äga något speciellt, jag fattar det inte bra?????Kyss

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

gulliver
3/1/11, 9:03 PM
#254

#251 Det där lät lite ironiskt men det hoppas jag inte att det var. Ja det är fr a Lena O som använder sig av detta. Jag gör det inte. Och nu var det inte bara en fråga om hygien/sterilitet och om veterinären är kunnig för det är hon säkert utan om hon har behörighet att utöva veterinäryrket i Sverige. Det var det jag undrade om du visste.

Och att man ska vara försiktig när man sammanför ovaccinerade katter som kommer från olika ställen. Kattpest är ett vanskligt virus och mycket motståndskraftigt i miljön.

Håller fullständigt med om att svenska veterinärer borde kunna ställa upp idéellt någon gång. Vi får börja bearbeta dem helt enkelt. Har inte kollat men borde inte Veterinärer utan gränser finnas i Sverige? Någon som vet?

Strauss
3/1/11, 9:23 PM
#255

Hittade en liten sida med en mailadress: info@vsf-sverige.org. Ska maila o höra mig för om deras verksamhet!

Gullimat
3/2/11, 10:20 AM
#256

Misarna anlände till Hälsingland srax innan midnatt. Hoppas Debattia kommer in senare och skriver hur läget är.

Enligt uppgifter åker "Veterinärer utan Gränser"  runt i hela Världen och hjälper hemlösa katter.

Sherwood
3/2/11, 11:59 AM
#257

Detta är ju glädjande, för deras priser är bra mycket mindre än en vanlig klinit här.

Josefa
3/2/11, 12:23 PM
#258

#254

Då var det alltså kattpest som stödhemmet där kastreringarna utfördes fick in, och nu hålls i karantän för?

Annons:
Debattia
3/2/11, 5:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#259

Ja, dom är nu hemma hos mig.6 st små lurvisar.Det här är dom enda korten jag har tagit på dom idag..Vill inte störa dom för mycket, har bara pratat med dom och kom på mig själv att jag gick och sjöng Mors lilla Olle hela tiden.Dom andra kissarna gav mig såna konstiga blickar så jag kom på det själv,att det nog inte var så bra..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
3/2/11, 5:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#260

Här är ett till.. Man märker på dom att dom in´te haft det så bra.. En av dem klämde in sig bakom ett skåp och låg och tittade på mig.. Jag tror jag ska kunna hantera dom rätt snart.. En av dem är riven på näsan,måste se efter vad det är…

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Debattia
3/2/11, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#261

Här uppe är det vinter fortfarande och lilla ekorren sitter och äter solrosfrön..Hörde det snart är vår nere i Skåne…..Oskyldig

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

destiny
3/2/11, 5:59 PM
#262

#260 Mina små skyddslingar. Kyss

När jag skulle fånga dom för transport till veterinären var det en av dom två som liknar varandra som klättrade upp på ett nät och när h*n ramlade ner skadade nosen. Det blödde i alla fall någonstans från nosen eller däromkring. Allt gick så fort så jag hann inte riktigt se. Stackars liten. Kan ju vara den som ligger i transportburen tillsammans med den svarte.

Dom har verkligen inte haft det bra dom här kissarna. Gullimat och jag som sett det på nära håll har legat sömnlösa för dom stackarnas skull. Vi är så glada att du kunde ta emot dom Debattia. Kyss Det är så skönt när jag går matrundan nu att jag slipper se dom sitta i buskarna och frysa eller ligga i en hög under bar himmel på den där dynan  för att hålla värmen.

destiny
3/2/11, 6:03 PM
#263

Vi har inte snö just nu men det är så jäkla kallt så det är inte sant. Runt noll och vinden går genom precis allt hur man än byltar på sig. Det känns som att våren är väääldigt långt borta!

En sån söt liten ekorre. Kyss

Josefa
3/2/11, 8:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#264

Nu har Frej äntligen börjat äta själv. Innan har jag fått mata honom, men igår fick han en B-vitaminer och nu verkar matlusten kommit igång.

Jag har borstat ur det mesta av loppbajset ur pälsen och han har så smått börjat tvätta sig också. Och han spinner när jag knådar honom. Sen är han fortfarande lite blyg om man inte har honom i knät, men stryker sig faktiskt mot mina ben om någon av de andra katterna är i närheten.

Josefa
3/2/11, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#265

Här har han smygit upp och lagt sig bakom Vimsan.

Annons:
Hawknestgrove
3/2/11, 8:21 PM
#266

han tar sig!!!!!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

destiny
3/2/11, 8:32 PM
#267

Så jätteroligt. Glad Lille Frej så bra han börjat äta och så roligt att han skaffat sig nya kompisar.

Min lilla tjej äter som en häst men gömmer sig fortfarande i transportburen.

Debattia
3/2/11, 8:41 PM
#268

Lilla Frej har det bra hos dig Josefa ! Jag tvekar inte en sekund över om han blir frisk, för du brukar alltid  kunna hjäla dem.han är väl bror till någon av dem som jag har för han ser nästan likadan ut som min ,den som ligger i buren.

Två snyggar var det på bilden….

Hur många kissar är det kvar där nu ,hos idioterna ???

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

destiny
3/2/11, 10:47 PM
#269

Jag vet inte riktigt hur många katter det finns kvar. Skulle gissa lika många till som vi fått in. Jag tror att det finns katter som inte vågar vara framme annat än på nätterna och några katter har jag bara sett någon enstaka gång. Andra visar sig mer eller mindre varje gång jag är där och matar. Någon av dom som finns där har enligt uppgift ägare, har frågat någon ibland. Ytterligare någon kan ju ha ägare, ibland är det svårt att veta säkert.

På det värsta stället, där dom minsta kattungarna kommer från, har jag sett en vuxen padda, en svart långhårig hankatt som rör sig över stora delar av hela området, en halvstor vit/grå katt som såg konstig ut på svansen, såg den på avstånd. Såg en katt där ikväll som jag inte kan komma ihåg jag sett där förut, vuxen, lite gråpadda med vit bringa. Det var så mörkt så jag är osäker på färgen. Ett par gånger har en helblå katt som haltar sprungit förbi. Troligen mamman till kattungarna. Jag ska göra en lista tänkte jag på alla katter jag sett på hela området. Har skrivit upp dom varje kväll bara inte i en ordentlig lista än.

Jag brukar mata i en hörna mellan husen där kattungarna kommer från. Där den där idioten till gubbdjävel bor. Någon har pissat i den hörnan och det är inte katterna. Skålarna är numera antingen borta eller så har någon trampat på dom. Finns inte någon annan plats att ställa skålarna. Försökte ställa dom utanför den lilla gården istället men då blåser dom bort och det är mycket mer öppet, alla ser dom.

Det var mörkt ikväll när jag kom dit. Det såg ut som att någon proppat igen hålet där jag sett katter gå ut och in med något. Jag lade mig på knä för att försöka se vad det var men det var för mörkt. Sticka in handen där vågade jag inte. Ska försöka komma ihåg att ta med mig en ficklampa imorgon och en tång eller något så jag kan dra ut vad det nu är någon idiot stoppat in där. Jag misstänker ju den där gubbdjävulen för allt som händer nu. Nu har vi ju "stulit" hans kattungar så han ska väl hämnas. Jag hoppas jag slipper möta honom!!

Vi har pratat om att det är fel att mata mer just där. Det är fel att locka dit fler katter. Men dom som redan finns där måste ju ha mat och det finns inget bra ställe i närheten heller.

Debattia
3/2/11, 11:21 PM
#270

Då behöver ni fler som kan ställa upp och ta in dom här stackars katterna också…Jättebra gjort av dig att gå dit och mata..Bra att du inte är någon person som är rädd av sig men jag förstår också att du tänker på katterna i första hand. Skaffa dig en pannlampa,dom är jättebra när man håller på med katter och då kan du blända idioten om han kommer ut..Då ser han ingenting..

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Gullimat
3/2/11, 11:43 PM
#271

#258 Josefa

Uppfattade Gulliver, att det har hänt sen tidigare, inte nu i Söndags.

Gullimat
3/3/11, 12:46 AM
#272

Är så glad att dom har fått komma till goa DebattiaKyss och vi kan verkligen vara säkra på, att dom får det riktigt bra. Killen med det myckna vita, är väldigt lik en av dom vi fångade på äldreboendet, och som varit hos Lillan i Helsingborg

Mison är verkligen en ängel, en glad och sprudlande sådan, som man skulle vilja ge hela världen för det hon gör för dom hemlösa misarna.

Inte nog med att hon är duktig på att köra bil, hon är duktig på att sy också. Bäddarna kisarna har på fotot har hon sytt. sen är jag övertygad om att hon är duktig på mycket mer, men det känner jag inte till än, jo kisar förståssSkrattandeKyss

Annons:
Josefa
3/3/11, 10:12 AM
#273

#271

Jo, så uppfattade jag det också som. Men eftersom jag har haft katter som blivit kastrerade av samma veterinär förr, men aldrig hört om något sjukdomsutbrott efter det, så blev jag lite konfunderad. Undrade varför jag hade missat det.

gulliver
3/3/11, 3:27 PM
#274

#255 Jättebra!

monsi
3/3/11, 3:57 PM
#275

Snälla Starta en ny tråd då denna är väldigt lång o seg!

vill kunna fortsätta följa dessa kisar o alla framsteg.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Gullimat
3/3/11, 7:29 PM
#276

Kära Monsi, det kommer en ny tråd i kväll med alla redovisningar.

Debattia
3/3/11, 7:48 PM
#277

Håller med om att Mison riktigt strålar av glädje och värme och det är kul att få träffa henne emellanåt. Nu får vi se när det blir nästa gång. det är också härliga bäddar hon har sytt.Jag tackar jättemycket för dom….

I dag blev jag lite förvånad när jag kom in till dom här kissarna.Jag hittade bara en i rummet. Jag letade och letade,inga kissar !!!!!!! Så fick jag syn på ett hål i nätdörren.Förvånad Någon av dem har bitit ett hål och alla ungarna samt den svarta hade sprungit in till dom andra katterna som jag har där… Jag tog in den svarta igen i rummet och lät ungarna vara kvar där inne för dom vuxna var snälla mot dem och ungarna är inget rädda för dom vuxna.. Så nu får dom vara där tills jag tar indom i huset.. Ska köpa kycklingnät i morgon så dom kan sitta och titta ut på gården. Dom vuxna brukar göra det,och dom klarar sig med kompost galler men det gör ju inte dom här små liven… Jag har satt mat och vatten i olika hörn så alla ska våga äta…Men ungarna kom fram och åt så dom verkar inte så rädda av sig. Annars har jag varit till vetten med kaninen Tusse idag.Han har ett rinnande öga och har så haft länge. Han har fått medicin på medicin men inget har hjälpt. Dom har funnit en bakterie. I dag sa vetten att jag skulle ta bort sågspånet ,att han kan vara allergisk mot det ???Får se om det hjälper….

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Gullimat
3/3/11, 8:01 PM
#278

Ojdå, vilka busfrö. Då blev det extra jobb att jaga misarTungan ute

Låter bra att dom minsta äter, det har vi varit lite oroliga för. Innan kastreringarna åt dom små ganska dåligt, men det blev bättre efteråt, och det var lite svårt att ha kontroll vilka det var som åt eller inte, när man inte kunde vara där hela tiden.

anebit
3/3/11, 8:36 PM
#279

Låser denna då destiny har gjort en ny tråd.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: