Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 8188 ggr
Zylvester
2011-02-22 00:50

Upphittad katt i Högsbo/V Frölunda

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Main Coon-liknande katt upphittad. Någon som saknar sin katt?

Nu har jag lagt in bilden i detta inlägg istället för den nya tråden för att inte vi skall ha två trådar om samma ärende. /Kattassen

Annons:
Issa
2011-02-22 01:04
#1

Titta på Kattpolisen i Fokus om det finns någon saknad där.

Zylvester
2011-02-22 01:49
#2

Hittade inget där…

kattassen
2011-02-22 08:56
#3

Annonsera på veterinärklinikerna i Högsbo, det finns väl både Västra Djursjukhuset och Husdjurshälsan i Högsbo. De sistnämnda är väldigt måna om hemlösa katter så de kanske har lite koll på bortsprunget också.

Annonsera även på Blocket och Upphittat. Gärna en annons i GP (gratis). Men du bör hålla undan att det skulle vara en Main Coon. Då får du bara en massa oseriösa som vill ha en gratis "raskatt". Långhårig katt räcker ganska långt…

Har du en bild att slänga in här?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Zylvester
2011-02-22 09:56
#4

Har annonserat i GP.

Har lite problem med bilden… ny dator…

Mandusius
2011-02-22 14:58
#5

Vilken färg?
Jag saknar en maine- coon blandning som försvann 2009 jag finns på kattpolisen hemsida, där  finns också bild.

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Mandusius
2011-02-22 15:20
#6

Har en id-märkning som lyder 7894D

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
Zylvester
2011-02-22 15:50
#7

Tyvärr, de är inte din katt.. :(

Mvh

Liz

kattassen
2011-02-22 15:56
#8

#7 Kan du lägga ut en bild här så vi kan hjälpas åt att kolla annonser och efterlysningar?

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Zylvester
2011-02-22 18:17
#9

har som sag lite problem med bilden just nu…

Mvh

Liz

Hawknestgrove
2011-02-22 19:29
#10

Lägg in det på kattpolisen  också. Och försök få till det med bild…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[DjurArken]
2011-02-22 19:48
#11

Kolla även gärna igenom annonserna med bortsprungna katter på Göteborgs Katthjälps hemsida:

http://v2.goteborgskatthjalp.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=19&Itemid=70

kattassen
2011-02-22 21:15
#12

Nu lade jag in bilden i inledningsinlägget. Jag kommer att ta bort den nya tråden då vi inte skall ha flera trådar om samma ärende.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

 

Zylvester
2011-02-22 22:31
#13

Tusen tack!

Annons:
Zylvester
2011-02-22 22:59
#14

Har satt in annons för en månad sen på den här katten på gbgs kathjälp.

har kollat där med jämna mellanrum, den finns inte med där.

Mvh

Liz

Roslyn
2011-02-23 23:29
#15

Hej LizGlad

Hur går det med kissen?

Mvh Anette

Zylvester
2011-02-24 04:40
#16

Hej! Det går långsamt… Ingen ID-koll än, väntar. Den äter bra och börjar vänja sig lite. Har hört att den lek lite med en leksak jag la in! :) Hoppas nu at magen är bättre, sista avmaskningen i morgon. Fick bara ett samtal på annonsen, det gav inget. Det är bara att väna och hoppas på bra resulat! :)

/Liz

Hawknestgrove
2011-02-24 13:37
#17

Ja, för att i så fall placera om en långhårskatt, det brukar inte vara svårt. ÄVen vuxen….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Zylvester
2011-02-24 15:27
#18

Hittar jag ingen ägare så hoppas jag verkligen på snabb omplacering! :)

Mvh

Liz

Hawknestgrove
2011-02-24 15:53
#19

ja, om du har kollat upp allting med IDkoll och allt och polisanmält, så ska det inte vara något hinder att du lägger ut kissen. IDkoll kan väl katthemmen hjälpa dig med elelr polisen eller vet? Ingen av dem tar betalt för sånt. OCh lägger du ut kissen på Blocket sen, så kanske  eventuell ägare dyker upp där. MAn kan ju inte begära, att du ska vänta i sammanlagt tre månader.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ankie
2011-02-25 19:21
#20

men finns det inte nån hemsida med main coone, för det ser ju ut att vara en sån misse eller?

Annons:
Hawknestgrove
2011-02-25 19:22
#21

Ok, då tycker jag att du ska ta och lägga ut en annons på Blocket. HElt klart är , att katten inte har någon ägare som känns vid den. För nu har du ju haft katten hos dig i en månad och jag hoppas verklingen inte att du slänger ut den? Har du kollat med djurskyddet i Göteborg?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Ankie
2011-02-25 19:22
Hawknestgrove
2011-02-25 19:23
#23

Ok, då tycker jag att du ska ta och lägga ut en annons på Blocket. HElt klart är , att katten inte har någon ägare som känns vid den. För nu har du ju haft katten hos dig i en månad och jag hoppas verklingen inte att du slänger ut den? Har du kollat med djurskyddet i Göteborg? de brukar hjälpa till med tama kissar. OCh Göteborgs KAtthjälp? OCh Djurens Samarittjänst?

http://www.djurskydd.com/

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Lena
2011-02-25 21:00
#24

Det borde inte vara svårt att hitta ett nytt hem åt den här snygga kissen. Långhåriga katter brukar vara omåttligt populära.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
2011-02-25 21:02
#25

nä, när vi satte ut annons om Grönöga, så fick vi ju 4-5 svar…..och då upplyste vi om att katten var rakad ändå….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Jourhemmet
2011-02-25 21:10
#26

Varför lägger du inte in en annons under efterlysningarna på Blocket?

Hawknestgrove
2011-02-25 21:18
#27

ar gett tips om de länkarna inne på Kattpolisen

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Hawknestgrove
2011-02-25 21:19
#28

och som Ankie säger, Maine Coon, www.katter.nu, det finns ju väldans massa att söka på om man verkligen vill försöka

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Zylvester
2011-02-25 22:14
#29

Man vill verkligen försöka! Och jag tror att det är en Main Coon, men den är inte chippad så det är svårt att veta. Veterinärerna kan inte heller rasbesämma till 100%.

Mvh

Liz

TamlinsMatte
2011-02-26 01:38
#30

Oftast är katterna ju ingen ras även om de ser ut som en. En raskatt är ju en katt med stamtavla - och så länge den är tillreda är det ovanligt att man "tappar bort" sin katt. Eller jo, jag har givetvis samma risk att tappa bort på riktigt men att tappa bort och inte leta upp blir lite mindre vanligt med katter som har "andrahandsvärde".

De katter man hittar som liknar en ras men inte är chippade (nuvarande Sverakanslutna uppfödare måste chippa innan försäljning men den kan förstsås vara äldre eller vara WCF) är oftare huskatter med raskatter i stamtavlan, eller helt enkelt huskatter som ser ut som en ras. Denna ser nästan ut som en mix av Maine Coon och Norsk Skogkatt för mig - men det är kanske bilden som luras.

Hursomhelst, när Blocket (den största annonsplatsen!) och polisen och ID är kollat så kommer en långhårig snyggning inte att vara ett stort problem att omplacera. Men dra inte för stora växlar på rastillhörigheten. Med största sannolikhet har den ingen om inga ägare dyker upp

UlrikaD
2011-02-26 01:39
#31

Om det är en renrasig Main Coon så bör den ju vara chippad. Uppfödarna chippar ju och vaccinerar sina kattungar innan de flyttar. Så är den inte chippad så är det troligen en huskatt.

Men att hitta nytt hem åt långhårskatter verkar ju vara lättare än till korthår. Så det borde nog lösa sig tycker jag.

Zylvester
2011-02-26 02:03
#32

Har kollat efter chip hos veterinären, det fanns inget så det är troligtvis en blandras.

Har lagt in annons på blocket med.

Tack för feedbacken!

Mvh

Liz

Zylvester
2011-02-26 02:04
#33

Ska säga att jag haft katten sen i måndags, den har funnis i området sen december verkar det som.

Mvh

Liz

Roslyn
2011-02-26 12:50
#34

Liz!

Skriv ingen tid alls mer än att den funnits i området si och så länge. Ska du anmälatill LST så är det ju bra om det inte står någonstans när du tog in den till dig.

Kram/Anette

Annons:
Hawknestgrove
2011-02-27 16:04
#35

ja, hur som helst, har den inga papper, vilket den inte har, så är det oavsett en huskatt. Så annonsera ut den som långhårig katt, inte som MAine Coon, för det är ju fel. MEn jag lovar, du blir av med den på studs….Är han kastrerad? Då är det ett jätteplus.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[DjurArken]
2011-03-04 13:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Kan det vara denna katt? Från gbgs katthjälps hemsida:

Gråtigrerad långhårig honkatt, inte kastrerad, icke id-märkt, Örgryte, Göteborg Ändra
2010-07-22

Kattnamn: Puman
När försvann katten? Lördagen den 17/7
Var försvann katten? Från stafettgatan 4A i lunden/Örgryte
Om katten: 3-årig långhårig Norsk skogskatt/bondkatt hona. Brun/grå/svart. Brun nos och markerad mun, ser ut som om hon har läppstift. Guldförgat halsband. Hämtades från Stenungsund torsdagen den 15/7. Är lite skygg då hon precis fått ett nytt hem i Göteborg. Har ätit p-piller och ej id-märkt. Vi hann inte sterilisera eller märka henne innan hon försvann.

Namn: Anna Granlund
Telefon: 031-198489
Mobil: 0709-394554
Email: annagranis@hotmail.com

Zylvester
2011-03-10 23:07
#37

Det är en hane, ca 1 år. Han var okastrerad.

Mvh

Liz

Hawknestgrove
2011-03-11 18:34
#38

har ni fått napp på annons ännu? Har du kastrerat den än? För den  blir ju lättare att sälja då.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Wreeessel
2016-01-21 19:50
#39

Hej Liz! Dehär är jättegammalt men fick se katten/inlägget alldeles nyss. Hur blev de med katten? Det ser fruktansvärt lik ut min pappas katt.. Mvh E

Uppkatten
2016-01-21 19:59
#40

#40 Personen som skrev den här tråden verkar dessvärre inte ha varit aktiv här på iFokus sedan 2011… Men kanske finns det någon här på Hittekatter som känner henne och kan höra med henne?

Är din pappas katt bortsprungen? Sprang den i så fall bort 2011 eller tidigare och var den i så fall i ett-årsåldern och okastrerad då?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Wreeessel
2016-01-21 20:46
#41

Okej.. Ah jag reggade mig direkt när jag såg bilden så har dålig koll hur allt funkar här inne :) Ja de är den, han flyttade till Norge och då passa jag katten tillsvidare. Katten va tidigare innekatt men jag började vänja han att även va ute. När han vant sig funka de jättebra, han kom alltid när jag slutade jobbet och ville med in under kvällen/natten. En eftermiddag dök han inte upp (tänkte att han kanske utökar revir då han va okastrerad) men han kom aldrig tillbaka efter de. De va vintern 2010/2011. Får kolla om jag hittar gamla bilder och jämföra med denna här, skulle va kul o höra om de är han och att han isf kanske är vid liv :)

Annons:
Uppkatten
2016-01-21 21:12
#42

Här tror jag att du kan läsa mer om katten och hur det gick för den: http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4da618ac88f47235c50002fb-stodhem-sokes-akut

Verkar väl vara samma katt…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Wreeessel
2016-01-21 23:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Ah tack! Ja de verkar va den :) Hittade lite bilder på våran, hade missat lilla detaljen på näsan (vit strimma), sen är våran nog grövre :)

Roslyn
2016-01-23 18:04
#44

Hej. Jag känner personen som tog in och omplacerade denna katt. Kan tyvärr meddela att den fina ki.ssen inte längre är vid liv. Den blev sjuk och fick avlivas . Något allvarligt fel på magen om jag minns rätt. Beklagar.

hästisen
2016-01-23 22:46
#45

#44 nää, här gick man och hoppades på ett lyckligt slut!!!😭

Upp till toppen
Annons: