Annons:
Etikettkattens-status
Läst 8978 ggr
Alexej
3/4/11, 2:01 PM

Kattnät till salu!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har kommit över ett större parti kattnät som vi säljer nu. Det är 6 -7 bred, av nylon, ljusgrönt med 2,1 cm maskstorlek.

Vi tar 80 kr /löpande meter plus frakt.

http://www.blocket.se/skaraborg/Kattnat_32423788.htm?ca=13&w=1

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Sherwood
3/5/11, 7:35 PM
#1

putt för denna

Sherwood
3/5/11, 7:35 PM
#2

putt för denna

Debattia
3/6/11, 6:30 PM
#3

Kan jag ha det i fönster  vill jag köpa ett par meter av dig, gärna 3m.

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Alexej
3/7/11, 12:10 PM
#4

mailar dig, debattia:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mandusius
3/7/11, 1:13 PM
#5

jag är intresserad:)

Skulle gärna vilja köpa 7 meter.

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Luecca
3/7/11, 9:03 PM
#6

Fråga, hur mkt syns det från utsidan och hur mkt begränsar det hur man ser ut? Haha Svårt att formulera… Hur osynligt är det? (kanske en bättre formulerad fråga)

Vi har en terrass som ska hägnas in (21 kvm) och börjar se oss om efter nät men det ska vara så osynligt som möjligt helst. Lite svårt att se ordentligt på bilden. :)

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Annons:
Debattia
3/7/11, 11:05 PM
#7

Jag mailar dig !!

 

Debattia

 Den skygga kattens hemsida!

 

 

Alexej
3/8/11, 8:49 AM
#8

Jag ska hjälpa en kompis att näta in hennes balkon om några dagar. Då tar jag kort.

Nätet är ljusgrönt och jag tror att det är den bästa färgen för att nätet ska bli"osynligt".

När vi öppnade paketet kom det fram att nätet är över 6 m bred istället för 2, 70 som det står på förpackningen och på räkningen. Men vi tar samma pris per löpmeter. Då kan man lägga nätet dubbelt eller klippa bort det man inte vill ha.

Vi samlar alla beställningar på mitt e.mail: Landfreak59@hotmail.com

Vi har redan beställningar för över 200m, en del för utegårdar. men det finns mycket nät kvar….

Mindre beställningar skickas med räkningen. Nätet är lätt, det blir inga stora fraktkostnader. Och vi hittade billiga kuvert på ÖB:)

Stora beställningar (över 50m) görs mot förskott när vi inte känner folk.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
3/8/11, 12:54 PM
#9

jättegrattis!!!! HAr lite kärvt penningmässigt just nu, men jag både beställer och betalar när mina nya pensionspengar kommer!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Mandusius
3/8/11, 1:01 PM
#10

Då mejlar jag dej nu :)

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

[Catteklina]
3/8/11, 1:30 PM
#11

Hur är det att näta in balkongen? Är det säker för katten, jag menar den ska inte kunna ta sig ut?

Vi bor på fjärde våningen och jag har aldrig själv vågat mig på att näta in balkongen, är så rädd att dom små liven ska hitta en väg ut och trilla ner :(

Vill ju gärna att dom ska kunna lufta sig merän vad dom kan genom en glipan i fönstrena.

Mvh,
Catarina

Alexej
3/8/11, 2:40 PM
#12

Nätet är absolut säkert. Maskstorleken är bara 2 cm och det går absolut inte att riva sönder.

Säkerheten bestämms mer av uppsättningen. Har man klätterkatter måste det vara heltäckande. Mycket buntband:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Catteklina]
3/8/11, 3:03 PM
#13

#12 Tack för svaret. Får titta på din bild sen hur och var man sätter fast det.
För vi bor överst och har väldigt högt i "taket" på våran balkong. Nog i alla fall 2,40m…

Mvh,
Catarina

Annons:
Alexej
3/8/11, 4:53 PM
#14

Googla lite på kattnät. Det finns lika många olika upphängningar som det finns kattnät:)

Här på Hittekatter finns också en del under länkar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Catteklina]
3/8/11, 5:31 PM
#15

Super, hittade en helt fantastisk lösning utan att behöva göra hål i taket! Nu blir det till att prata med sambon när han kommer hem :)

Pmar dig sen när han kommit hem och hunnit mäta hur mycket som behövs! :)

Mvh,
C

Alexej
3/8/11, 5:57 PM
#16

Spännande, skulle gärna vilja se en bild sedan:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Catteklina]
3/8/11, 6:01 PM
#17

#16 Det kommer! Får först få pengar till reglar & band/ståltråd :)

Luecca
3/8/11, 8:09 PM
#18

Vi är absolut intresserade. Väntar spänt på bild och funderar på hur mkt nät vi skulle behöva… Skrattande

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Luecca
3/11/11, 8:04 PM
#19

Hur mkt finns det kvar nu ungefär? Funderade på hur lång tid vi har att fundera/mäta :p

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Hawknestgrove
3/11/11, 8:06 PM
#20

Ok lägg undan i alla fall 10-15  löpmeter till mig. Betalar in den 18:e bara jag får ett kontonummer och summa

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Luecca
3/11/11, 8:07 PM
#21

Men hallå?? Jag skrev ju precis här… vad är mitt inlägg?? Den lyfte up tråden längst upp men mitt inlägg syns inte… buggit :p

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Luecca
3/11/11, 8:08 PM
#22

och nu syns det! haha

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Alexej
3/11/11, 8:11 PM
#23

Tyvärr räknade jag helt felt…

Vi är tvungen att ta 60 kr/löpmeter för att täcka våra kostnader.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
3/11/11, 8:17 PM
#24

kul mitt inlägg bara försvann…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
3/11/11, 8:18 PM
#25

jag bokar alltså 10-15 löpmeter, men betalar den 18E. och skicka inget innan jag betalt.Jag kan ju springa och dö.Så jag behöver veta vart jag ska skicka pengar.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Mimsynims]
3/11/11, 10:33 PM
#26

Hmm, du vet inte exakt hur brett nätet är? Jag tror nämligen det kommer spela stor roll var nånstans på skalan 6-7 m som nätets bredd hamnar, så att säga.

Alexej
3/12/11, 8:15 PM
#27

#26 det är svårt att mäta bredden. Vi försökte med en bit på 1m och det blev nästan 8 m bred. Det beror ju hur mycket man dra…

Vi har skickat de första beställningar. Frakten ligger på mellan 60-80 kr beroende på vikten plus 10 kr kuvert. Men nät över 6 m väger över 2 kilo och där kollar vi upp Schenker.

Nätet är slut men vi får mer under veckan.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
Hawknestgrove
3/13/11, 12:59 PM
#28

men va kul att det går åt!!!!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
3/17/11, 3:27 PM
#29

har ni fått hem igen? Pma mig om pris och kontouppgifter för 10 löpmeter och billigaste frakt. Schenker är ju klart billigast på saker  över 2 kg..Ok de tar sin lilla tid, men jag har inte bråttom.

http://www.privatpaket.se/servlet/se.ementor.econgero.servlet.presentation.Main?data.node.id=25222&data.language.id=1

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Alexej
3/17/11, 4:57 PM
#30

vi väntar på nytt nät men den som skulle köra nätet hit har blivit pappa och är lite upptagen…

Nät under 8 m väger under 2 kilo, då är frakten under 100 kr. Större mängder skickar vi med schenker.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Lena
3/17/11, 5:34 PM
#31

Har fått mitt nät nu och det ser jättebra ut. Ska näta in fönster och dörrar här hemma.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Hawknestgrove
3/17/11, 5:45 PM
#32

ja jag kollade schenker för 3 kg så blir det 90 kr….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Catteklina]
4/4/11, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Idag blev vårat nät uppmonterat och är super nöjd! Tack Alexandra och Eva!
Inifrån.

[Catteklina]
4/4/11, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Kan äntligen sitta på bordet på balkongen och titta ut :)

Annons:
Luecca
4/4/11, 9:17 PM
#35

Vi fick nätet idag också. Det var nerknökat i brevlådan. Skrattande Tack för snabb leverans! Ska betala så fort jag får möjlighet.

Nätet är skitsnyggt och det kommer bli kanon. Bilder kommer så småningom. Vi måste bara mäta klart och ut och köpa stolpar och bräder. Glad

Tack tack!

/Rebecca, sajtvärd på Bulldogg iFokus

Alexej
4/5/11, 8:10 AM
#36

super!! Skrattande

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

UlrikaD
4/5/11, 10:07 AM
#37

#33 Hur mycket nät behövdes till er balkong?

[Catteklina]
4/5/11, 11:40 AM
#38

#37 Vår balkong är 3,83m lång + 3m i höjd valde vi.
Så vi beställde 4 meter i längden och fick över nästan en hel meter! Det var bra med töj i det.
Sedan blev det ju några meter över på höjden också då det var så brett.

Men vi klippte aldrig av någon utan försökte dölja det bakom reglarna, fall i fall balkongen på nästa ställe när vi flyttar kanske är större :)

Mvh,
Catarina

UlrikaD
4/5/11, 2:19 PM
#39

#38 Tack för svaret! Bra att veta.Skrattande

Hawknestgrove
4/5/11, 8:49 PM
#40

va snyggt!!!!Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Forest]
8/6/11, 11:28 PM
#41

gammal tråd men frågar iaf finns det något nät kvar? behöver sätta för 2 fönser pga vi har Ac inne ska givetvis göra det mer säkert o sen ha nät framför som extra sak är tanken. :) Har inte nån katt hemma än men snart

Annons:
Ankie
8/7/11, 8:23 AM
#42

ja det var ett snyggt nät

hur är det med fåglar, fastnar de i ett nät som detta med tro?

Vi har satt upp netty kattnät i vårt fönster och vips så satt det fast en fågel där som fastnade med klorna i nätet och inte kom nån vart, och det gick rätt snabbt sen då Busan fick tänderna om fågeln….usch lilla fågel!

Jag tänkte det kanske är bättre detta nät, jag vill inte ha en massa fåglar som fastnar i nätet….

Alexej
8/7/11, 8:33 AM
#43

Hej, nätet finns kvar, mycket.

Kontakta mig bäst genom annonsen:

http://www.blocket.se/skaraborg/Kattnat_32423788.htm?ca=13&w=1&last=1

Nettys kattnät har jag läst mycket negativt om, framförallt när katten kunde riva sönder nätet. Nu är nätet mörkgrönt, jag tror inte att en fågel kan fastna men kan inte garantera.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

[Forest]
8/7/11, 10:44 AM
#44

43, tackar ska kolla anonnsen och gå via den :)

Hawknestgrove
8/7/11, 11:00 AM
#45

Ja jag kan verkligen rekommendera det här nätet. Jag har köpt och det ligger på lut hos mig, ifall jag behöver byta mitt i kattgården. OCh det är verkligen fint occh starkt. Netty har ju den nackdelen, att du kan inte had det som ett säkert nät och lämna katten ensam. Funkar om du är med ute på balkongen och har kontroll, men absolut inte att lämna balkongen ensam åt katterna. Det kan du däremot göra med Alexejs nät.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Catteklina]
8/8/11, 12:48 PM
#46

Är super nöjd med vårat nät med. Det har suttit uppe i 4 månader nu och det har aldrig varit något klödd med det. Riktigt starkt och tåligt. Har inte haft några fåglar som fastnat i det iheller.

Bara plus från våran sida - Katterna är jätte nöjda Glad

Mvh,
Catarina

Ankie
8/8/11, 9:07 PM
#47
Mandusius
5/16/12, 11:54 AM
#48

Hejsan!, jag undrar om ni även säljer kattnät detta år?^^

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Annons:
Alexej
5/16/12, 6:42 PM
#49

Ja, det finns lite kvar. Några veckor till…

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mandusius
5/16/12, 8:39 PM
#50

okej för jaga hr en vän som är intresserad :) men jag ska be henne kontakta er!

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Alexej
5/17/12, 8:07 AM
#51

Lättast att maila mig genom Blocketannonsen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

TheUnknown
3/16/13, 5:02 PM
#52

Sådär två år efter att du lagt ut annonsen, har du något kvar? Och om inte, vart får man tag i sånt? :)

Alexej
3/16/13, 5:05 PM
#53

Tvärr, vi köpte upp hela restlager men allt tog slut. Jag skulle rekommendera rådjursnät.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

TheUnknown
3/18/13, 1:06 PM
#54

Okej. Tack så mycket.

Upp till toppen
Annons: