Annons:
Etikettros-ris
Läst 3437 ggr
Nilshult
3/29/12, 11:14 AM

Polisen gör bort sig igen.....

Det är ju inte första gången som Ramboamatörerna gör bort sig. Det finns visst "lite" att förbättra hos länsman. Man blir förbannad på deras mentalitet att skjuta först innan man tar reda på fakta. Se länk från NT.

http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7581823

Annons:
Gullimat
3/29/12, 11:24 AM
#1

Skandal, säger jag bara. Inte ens en id-märkning hjälper mot dessa hemska poliser som härjar.

Katthemsmatten
3/29/12, 12:28 PM
#2

Inte bara skjuter man en märkt katt, man ljuger om förfarandet också! Skrikandes Det ökar inte precis förtroendet för länsman, det är ju ett som är säkert. De flesta djursjukhus har ju en fond för upphittade skadade katter. Mycket märkligt att man väljer att skjuta en märkt katt istället för att ta den till en klinik.

Fy f-n för de enskilda polismän som utfört detta mord!

Medarbetare Hittekatter iFokus

[eskils]
3/29/12, 12:54 PM
#3

Fy f-n säger jag också för poliser som skjuter ihjäl folks husdjur, och sedan ljuger om var de slängt kroppen!!!

Här kan man tala om för dem vad man tycker. Att bara förfasa sig här på forumet hjälper inte mycket tyvärr. Följ länken:

http://www.polisen.se/sv/system/Formular/Epost-polismyndigheter/E-post-Polismyndigheten-Ostergotland/

Lynxkissen
3/29/12, 1:25 PM
#4

Sjukt säger jag bara! De som anser att detta är ok ska ju absolut inte ha djur!

Lynxkissen
3/29/12, 1:33 PM
#5

Nu har jag skickat in till dem vad jag tycker om detta i alla fall! USCH!

carriz80
3/29/12, 3:34 PM
#6

Katten har inget som helst värde i dagens samhälle tyvärr.. Gråter Blir så ledsen när man läser sånt här.

Annons:
Slampen
3/29/12, 5:39 PM
#7

Man kan ju fundera över detta med att det skall bli lag om märkning av katter. Bra, visst. Men vad spelar det för roll när man inte använder sig av det! Hur många polisbilar är förresten utrustade med apparat för att kolla av om en katt är chippad?

Katthemsmatten
3/29/12, 5:50 PM
#8

Problemet var ju att de såg att katten var märkt men inte la någon energi på att leta. Polisbilar är inte utrustade med chipläsare, men varje polisstation har det och de borde utbildas i att kolla chip också. Hade de åkt till ett djursjukhus, vilket de borde med tanke på att de såg att det fanns en märkning, så hade saken löst sig.

Idioter finns över allt, dessvärre!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Lynxkissen
3/29/12, 7:25 PM
#9

Vi borde lätt ha riktiga djurpoliser! et skulle jag gärna kunna arbeta med. Då skulle de säkerligen ta det mer på allvar och kunna sin sak ist för att vanliga polisen ska ta allt sånt som de uppenbarligen inte handskas så vidare bra med. Doc har iaf inte östergötland några planer på att skaffa speciella djurpoliser(!)

pia-app
3/29/12, 8:42 PM
#10

Det är helt horribelt och jag blir så förbannad rent ut sagt då vi haft både brev och personlig kontakt med polisen i länet för några månader sedan kring just det här vilka rutiner de har när de hittar en katt ,död eller levande. De svarade då att jo de har bra rutiner kring det hela och det var så noga när man hittade en katt.

Vi  ska försöka ta kontakt  med polisen för att diskutera det här igen  samt försöka få in en insändare i tidningen så fort som möjligt.

Pia

9Liv

Katthemsmatten
3/29/12, 10:12 PM
#11

Satsningen på Djurpolis i Stockholm har varit väldigt positiv. Sedan finns det ju alltid enskilda poliser som kanske 'missat' den nya policyn, men sånt förekommer alltid. Totalt sett är situationen i Stockholm nu avsevärt mycket bättre än tidigare.

Hoppas att ni i 9 Liv milt kan banka in litet vett ivarje enskild östgötsk polis skalle. Ni har det tufft med både myndigheter plus ett katthem som jag inte tänker nämna vid namn.

Hoppas att tidningen kan ta in ett reportage med hänvisning till 'Ramboamatörernas' senaste idiotiska agerande.

Medarbetare Hittekatter iFokus

bymaruska
4/2/12, 12:48 PM
#12

Jag tror att det kommer bli rätsida på likande ärenden i E-län från och med nu. Perfekt person att utreda och komma med bra rutiner fortsättningsvis för missarna i vårt län.

http://www.nt.se/nyheter/?articleid=7589604

M-H

Katthemsmatten
4/2/12, 1:12 PM
#13

Hoppas att det verkligen blir en ändring. När polis och lst börjar arbeta med djurens bästa för ögonen finns det också större möjlighet att få tillstånd ett samarbete med djurhem som har ett etiskt arbetssätt. Och om allmänhetens förtroende för myndigheterna växer så blir det säkert fler som kommer att anmäla så att djuren inte behöver lida i onödan.

Håller du oss uppdaterade om hur det går, Maruska?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Selma99
4/2/12, 1:17 PM
#14

Man blir åtminstonne hoppfull när polisen själv vågar gå ut och vara självkritiska till hur de hanterat detta. Hoppas nu verkligen att detta inte händer igen.

bymaruska
4/2/12, 1:44 PM
#15

Jag har stort förtroende för kommisarien chef för rättsenheten. Har haft mycket med honom att göra i mitt arbete och vet att han är en lagens man med hjärtat på rätta stället och handlings kraftig i alla väder!!

Katthemsmatten
4/2/12, 2:34 PM
#16

# 15. Det var en riktigt bra nyhet!

Medarbetare Hittekatter iFokus

lillmymlan
4/2/12, 2:56 PM
#17

Tycker också att det är bra att människor reagerar. Insändare i Corren Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

pia-app
4/2/12, 4:22 PM
#18

Låter ju bra om man äntligen kan få till det här med hur man gör med anmälningar och hantering av bortsprungna katter. Vi ska försöka få kontakt med honom så kan vi kanske ses och få vara med och diskutera det hela,vi kanske har idéer som kan vara värderfulla för dom.

Pia

9Liv

Lena
4/2/12, 8:06 PM
#19

En fruktansvärd händelse! Att vara så vårdlösa som dessa poliser varit är ofattbart! Skjuta och sedan ljuga om vart katten ligger. Det tyder på att man ville mörka händelsen - att man innerst inne visste att man handlat fel. Stackars husse!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Upp till toppen
Annons: