Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 2043 ggr
Uppkatten
8/18/17, 6:56 PM

Två kattungar kastades ut ur bil...

Så var det dags igen då…. http://www.nsk.se/2017/08/18/tva-kattungar-kastades-ur-bil/ Jag kan inte annat än hoppas att kvinnan trots allt såg fel…

Hur kan människor vara så ofattbart grymma mot små värnlösa kattungar…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
Magi-cat
8/18/17, 7:19 PM
#1

😢


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
8/20/17, 12:42 AM
#2

😭Var det ingen som stannade och kollade upp det? Står det något på Fb om det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Uppkatten
8/20/17, 8:07 AM
#3

#2 Det finns ett inlägg på fb som verkar handla om de här kattungarna… Och dessvärre verkar det som att kvinnan såg rätt, av bilden på fb att döma…. På fb kan man bl a läsa följande. "En katt upphittades 19.30 ikväll påkörd, de kunde då också konstateras att han ej dött vid tillfället då han kastades ur bilen utan flera timmar senare dött då han försökt ta sig över vägen. En katt saknas fortfarande och vi hoppas hitta den vid livet." En polisanmälan ska ha gjorts till polisen i Tyringe.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Uppkatten
8/20/17, 12:06 PM
#4

En 6-veckor gammal kattunge har nu hittats vid liv… http://www.expressen.se/kvallsposten/kattungarna-slangdes-ut-ur-bil-pa-motorvag/

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
8/20/17, 11:17 PM
#5

 Vilken tur att den andra katten klarade sig och hittades!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
8/21/17, 12:28 PM
#6

Man blir så………………😡

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Uppkatten
8/22/17, 6:01 PM
#7

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: