Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
02. Hittekatter i Fokus

10 år

2017-08-08 14:41 #0 av: Imasy

För ca tio år sedan skrev jag om ett hemlöst syskonpar jag fångade in. En fick nytt hem, medan den andre blev kvar.

I tio års tid har hon, lilla Amanda, tolererat att bo med oss. Men hon har aldrig velat vara för nära, aldrig sökt kontakt och helat flytt om någon blivit för närgången. Hon har egentligen vart en ganska tråkig katt.

Men så bara en dag bestämde hon sig för att göra min 12-åriga son till sin människa. Hon sökte frivilligt kontakt med honom, gav honom kärleksbett och höll honom vaken om kvällarna för att hon ville gosa.

Och kan ni tänka er den lyckan, när hon frivilligt går fram till mig och stångas, vill bli klappad och kliad :)

Det tog tio år, men det var det värt :)

// Jennie - Sajtvärd för Katter, Hamster, Dvärghamster, Brott och Litteratur. 

~Välkommen!~

Anmäl
2017-08-08 14:43 #1 av: Aleya

Naw. Ibland är katter roliga. Det kan ta många år innan dom bestämmer sig att nu kan jag tolerera er. Kul att höra

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2017-08-08 14:43 #2 av: Maria

Wow, man upphör aldrig att förvånas över katterHjärta

/Maria

Anmäl
2017-08-17 19:58 #3 av: Uppkatten

Härlig läsning! Det är verkligen viktigt att folk förstår att skygga katter vanligtvis fortsätter göra framsteg i sin människor-sociala utveckling under hela sitt liv. HjärtaHjärtaHjärta

Anmäl
2017-08-21 12:32 #4 av: Katthemsmatten

Kan bara hålla med #3. Man ska aldrig ge upp och katten har haft det bra under alla år eftersom den fått existera på sina villkor hos Imasy. Hjärta

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.