Annons:
Etikettsajten
Läst 1772 ggr
Imasy
8/8/17, 2:41 PM

10 år

För ca tio år sedan skrev jag om ett hemlöst syskonpar jag fångade in. En fick nytt hem, medan den andre blev kvar. I tio års tid har hon, lilla Amanda, tolererat att bo med oss. Men hon har aldrig velat vara för nära, aldrig sökt kontakt och helat flytt om någon blivit för närgången. Hon har egentligen vart en ganska tråkig katt. Men så bara en dag bestämde hon sig för att göra min 12-åriga son till sin människa. Hon sökte frivilligt kontakt med honom, gav honom kärleksbett och höll honom vaken om kvällarna för att hon ville gosa. Och kan ni tänka er den lyckan, när hon frivilligt går fram till mig och stångas, vill bli klappad och kliad :) Det tog tio år, men det var det värt :)

Annons:
Aleya
8/8/17, 2:43 PM
#1

Naw. Ibland är katter roliga. Det kan ta många år innan dom bestämmer sig att nu kan jag tolerera er. Kul att höra

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
8/8/17, 2:43 PM
#2

Wow, man upphör aldrig att förvånas över katter❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Uppkatten
8/17/17, 7:58 PM
#3

Härlig läsning! Det är verkligen viktigt att folk förstår att skygga katter vanligtvis fortsätter göra framsteg i sin människor-sociala utveckling under hela sitt liv. ❤️❤️❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
8/21/17, 12:32 PM
#4

Kan bara hålla med #3. Man ska aldrig ge upp och katten har haft det bra under alla år eftersom den fått existera på sina villkor hos Imasy. ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

Sabbekatt
8/30/17, 2:20 PM
#5

Ahh, då finns det alltså hopp för min skyggis, Frankia ❤️. Hon har bott hos mig sedan hon var 2 år och hon vill fortfarande inte, efter mer än 6 år, bli klappad.
Hon är  väldigt social och vill gärna i hänga i närheten av med mig och med 1 av mina 2 andra katter, men så fort hon ser mina händer så drar hon iväg.

Upp till toppen
Annons: