Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
13. Kattprat i allmänhet

Fish & Zombie

2017-06-28 14:25 #0 av: MissanTissan

Tänkte att jag skulle starta en ny tråd för (Upphittad svart katt Stockholm) 

Alltså Del 2 av utvecklingen för båda kissarna. 

Inte så mycket har hänt annat en att vi blev en till i familjen (En omplaceringsvovve på 7 år) Zombie och han har blivit väldigt fästa i varandra redan men Fish är sitt vanliga lilla surgubbe fortfarande mot hundar, han är ju chef i husetGapskrattar

Får en väldigt fin opera konsär på morgonen och kvällen av katterna när dom ska matas som uppskattas något förfärligt Galen

Har även byggt en liten utedel så dom kan sitta ute och få frisk luft som verkligen har uppskattats av dom två monstren.

Hälsningar, Missan och djuren! Hjärta

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Anmäl
2017-06-28 16:31 #1 av: Katthemsmatten

Vad bra att du startar en ny tråd, för det är roligt att läsa om dina skyddslingar. Härligt med en utedel för 'monstren'. :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2017-06-28 16:43 #2 av: Tarotstollan

Sätter en tass här, då jag också vill följa vad som händer i dina pälsklingars liv. Kul med ny vovve!Tummen upp

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-06-29 21:45 #3 av: MissanTissan

Vad kul att det uppskattas! Vet inte om jag lagt upp denna bild, men här är vovven och Zombie <3

Anmäl
2017-06-29 21:53 #4 av: MissanTissan

Zombie kommer alltid för att möta en vid dörren när man kommer hem, även om man bara varit ute i några minuter. Så när vi kommer tillbaka ifrån hundpromenad så kommer han rusande och rakt fram till hunden, som slickar honom över hela ansiktet medans han spinner så glatt. Det är så otroligt roligt att se hur bra dom trivs ihop 

Anmäl
2017-06-29 22:21 #5 av: Tarotstollan

#3. Jättefin bild!Tummen upp

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-06-29 22:27 #6 av: eskils

#3-4 Gulligt!

Anmäl
2017-06-30 12:07 #7 av: Katthemsmatten

Vilken härlig bild. Roligt att de verkar älska varandras sällskap. Ser fram emot uppdateringar då och då  - och nya fina bilder.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2017-07-01 12:46 #8 av: Tjeja

Vilken ljuvlig bild!!! Och härlig berättelse ! Vilken lycka att er familj funnit varandra! 💖💖💖💖

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2017-07-16 18:29 #9 av: MissanTissan

Zombie verkar rätt understimulerad sen flytten tillbaka till Sverige och ger mig ett helvete just nu,
Jag försöker verkligen hålla honom road, har köpt laser pekare, leker med vippor, dom har utedel, dom har flera katt-träd och hyllor att klättra på, går på koppelpromenader, har köpt intellektspel att lägga maten i, men verkar inte räcka.
Är det någon som har tips på hur jag kan hålla honom stimulerad som innekatt?

Anmäl
2017-08-01 21:35 #10 av: MissanTissan

Har lagt så himla mycket tid och pengar på att aktivera Zombie. Inget verkade räcka. Sen fick jag fyra små billiga plastbollar som finns i mataffärer av en bekant. Helt plötsligt så är han inte så understimulerad. Utan springer och leker med dom där bollarna som en galning. Jäkla katt alltså! Att det ska ha varit så lätt.. 😂

Anmäl
2017-08-08 04:05 #11 av: Tjeja

Hi hi! Härligt med bollarna! Ja de studsar väl undan o iväg så de blir kul att jaga dem? X-D

Annars i längden är ju oftast den bästa stimmulansen för en katt att ha en kattkompis att leka, brottas, tvätta och busa med. Helst någon på samma energinivå så de gör av med lika mkt energi på saker.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.