Annons:
Etikettkattprat
Läst 5773 ggr
MissanTissan
2017-06-28 14:25

Fish & Zombie

Tänkte att jag skulle starta en ny tråd för (Upphittad svart katt Stockholm) 

Alltså Del 2 av utvecklingen för båda kissarna. 

Inte så mycket har hänt annat en att vi blev en till i familjen (En omplaceringsvovve på 7 år) Zombie och han har blivit väldigt fästa i varandra redan men Fish är sitt vanliga lilla surgubbe fortfarande mot hundar, han är ju chef i huset😂

Får en väldigt fin opera konsär på morgonen och kvällen av katterna när dom ska matas som uppskattas något förfärligt 🤪

Har även byggt en liten utedel så dom kan sitta ute och få frisk luft som verkligen har uppskattats av dom två monstren.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Katthemsmatten
2017-06-28 16:31
#1

Vad bra att du startar en ny tråd, för det är roligt att läsa om dina skyddslingar. Härligt med en utedel för 'monstren'. :-)

Medarbetare Hittekatter iFokus

Tarotstollan
2017-06-28 16:43
#2

Sätter en tass här, då jag också vill följa vad som händer i dina pälsklingars liv. Kul med ny vovve!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MissanTissan
2017-06-29 21:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vad kul att det uppskattas! Vet inte om jag lagt upp denna bild, men här är vovven och Zombie <3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
2017-06-29 21:53
#4

Zombie kommer alltid för att möta en vid dörren när man kommer hem, även om man bara varit ute i några minuter. Så när vi kommer tillbaka ifrån hundpromenad så kommer han rusande och rakt fram till hunden, som slickar honom över hela ansiktet medans han spinner så glatt. Det är så otroligt roligt att se hur bra dom trivs ihop

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Tarotstollan
2017-06-29 22:21
#5

#3. Jättefin bild!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[[eskils_]]
2017-06-29 22:27
#6

#3-4 Gulligt!

Annons:
Katthemsmatten
2017-06-30 12:07
#7

Vilken härlig bild. Roligt att de verkar älska varandras sällskap. Ser fram emot uppdateringar då och då  - och nya fina bilder.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Tjeja
2017-07-01 12:46
#8

Vilken ljuvlig bild!!! Och härlig berättelse ! Vilken lycka att er familj funnit varandra! 💖💖💖💖

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MissanTissan
2017-07-16 18:29
#9

Zombie verkar rätt understimulerad sen flytten tillbaka till Sverige och ger mig ett helvete just nu, Jag försöker verkligen hålla honom road, har köpt laser pekare, leker med vippor, dom har utedel, dom har flera katt-träd och hyllor att klättra på, går på koppelpromenader, har köpt intellektspel att lägga maten i, men verkar inte räcka. Är det någon som har tips på hur jag kan hålla honom stimulerad som innekatt?

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
2017-08-01 21:35
#10

Har lagt så himla mycket tid och pengar på att aktivera Zombie. Inget verkade räcka. Sen fick jag fyra små billiga plastbollar som finns i mataffärer av en bekant. Helt plötsligt så är han inte så understimulerad. Utan springer och leker med dom där bollarna som en galning. Jäkla katt alltså! Att det ska ha varit så lätt.. 😂

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Tjeja
2017-08-08 04:05
#11

Hi hi! Härligt med bollarna! Ja de studsar väl undan o iväg så de blir kul att jaga dem? X-D Annars i längden är ju oftast den bästa stimmulansen för en katt att ha en kattkompis att leka, brottas, tvätta och busa med. Helst någon på samma energinivå så de gör av med lika mkt energi på saker.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MissanTissan
2017-08-14 16:35
#12

Har velat joura en kattkompis i samma energinivå, men just nu hinner jag precis med dom jag har så har inte vågat ta på mig ansvaret av en till. Men förhoppningsvist så snart som möjligt. Fish leker ju en del med honom, men tror inte han tycker det räcker. Hittade en leksak i form av en liten mus, som pep när man röde vid den. Den uppskattar Zombie starkt!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
2018-02-27 09:15
#13

Liten uppdatering, Zombie har varit med på några inspelningar för reklam och serie. Något han förvånansvärt tyckte var kul, för han fick ju supergo skinka när han gjorde rätt. 

Annat en det så har jag kommit på att det finns "Cat games" på youtube med olika saker som springer över skärmen. Så nu får Zombie leka med det några timmar per dag. Vet inte hur många vippor han lyckats döda, men jakt har han verkligen i sig :P 

Båda har hålt sig friska och glada. Zombie är lika snäll som alltid, men han har blivit en "Riktig katt" med att dutta av saker från bord och hyllor. Zombie och Tyson (Hunden) är fortfarande bästa vänner, men nu har även Fish lärt sig att Tyson är det bästa stället att hämta värme ifrån, så han ligger alltid tätt intill och myser. ❤️

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Tjeja
2018-02-28 14:25
#14

Åh vilken mysig Uppdatering! Det var länge sedan! 

Nu blir man ju nyfiken på vad det är för reklam Zombie är med i! Hoppas vi får se snart! Du måste länka när det kommer ut! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MissanTissan
2018-03-07 18:19
#15

Såklart! :) 
Längtar så otroligt mycket till TV serien släpps. Den ska komma ut nu i vår. 

Var ett tag sedan men har inte funnits så många nya spännande händelser annat en det. 

Zombie har ju blivit superduktig på klickerträning också och kan sitta, sitta fint, highfive, snurra åt båda hållen, komma och gå fot 😂 Fish tycker inte det är lika roligt eller värt besväret men han har ändå lärt sig snurra och highfiva ❤️

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Tjeja
2018-03-07 20:16
#16

😃😍👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MissanTissan
2018-04-10 12:35
#17

Ett av projekten som Zombie medverkade i har släppts, samt TV-Serien, vet dock inte vilket avsnitt Zombie kommer vara med i, men håll utkik på "Sjölyckan" om ni är intresserade. Går på fredagar på TV4.
Här är projektet, https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=HDKAvm5FrGo&app=desktop

Väntar fortfarande på reklamen!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

[[eskils_]]
2018-04-10 22:15
#18

#15 Oj vilka duktiga katter du har! Kul att läsa.

MissanTissan
2018-05-04 18:29
#19

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
2018-05-04 18:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#20

Fiskpinnen har öppnat upp sig mer för kameran <3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Tarotstollan
2018-05-05 01:42
#21

#19. Tyckte väl jag kände igen katten men kunde inte placera den!😃
Jättekul!✨
#20. Kul bilder! Vilken min!😂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Tjeja
2018-08-20 20:12
#22

😍😍😍😍

"Fiskpinnen" och "Mumien" 

😍😍😍😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MissanTissan
2018-12-14 19:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 7
Förhandsgranskning av bild 2 av 7
Förhandsgranskning av bild 3 av 7
Förhandsgranskning av bild 4 av 7
Förhandsgranskning av bild 5 av 7
Förhandsgranskning av bild 6 av 7
Förhandsgranskning av bild 7 av 7
#23

Ville bara uppdatera med lite snygga bilder på grabbarna! 

Fish har äntligen fattat att vi människor inte är läskiga utan är perfekta mys-maskiner. Skyggisen som förut sprang om man kom för nära men smög upp för att bli kliad i sängen på natten har nu blivit så trygg att han stryker sig runt benen o: Han har även förstått det här med att katter klättrar och har börjat klättra runt uppe i hyllorna jag byggt ihop och fixat åt dom! <3 Är så otroligt stolt och glad att han kommit så långt som han gjort. ❤️

Zombie är fortfarande den hypernisse som han alltid varit, han har vant sig vid området och går löst med på promenader efter ett års träning med godis och koppel så följer han nu med mig och vovven hack i häl och nosar, busar och njuter av tillvaron (går bara där han känner till löst, annars är han kopplad!) Han har blivit så otroligt mycket bättre med det mesta så skulle inte kunna vara mer nöjd med mina killar 😍

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Tarotstollan
2018-12-14 20:51
#24

Så fina killar!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MissanTissan
2018-12-14 21:46
#25

Tack <3

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Tjeja
2018-12-22 20:10
#26

Wow vad härligt! Så fina de är!  ❤️😍❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MissanTissan
2020-04-20 21:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#27

Tänk att Fish blir hela 13 år i år. Det känns som bara igår som han klev ur den där kattfällan och klättrade rakt upp i mitt knä. Han är en so otroligt go livsnjutare. Och jag är så fruktansvärt tacksam för att ha honom i mitt liv. ❤️

Zombie börjar också bli lite äldre, han blir 4 i år. Han har äntligen börjat lugna ner sig och man får nu nästan sova hela natten ostört 🤪Även om han fortsatt är väldigt aktiv så är det numera mer hållbart att aktivera honom! Han trivs super, och spenderar mycket tid med gubben Fish, som lär honom allt han kan om livet fortsatt.  

Deras vardag flyter på tillsammans med deras nu 10 åriga hundkompis. En finare trio är nog svår att hitta ❤️

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
Tarotstollan
2020-04-20 22:05
#28

Så kul med uppdatering och få veta hur de har det.👍 Fina killar!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MissanTissan
2021-03-19 14:01
#29

Jag vill uppdatera med väldigt tråkiga nyheter.

Både Fish och Tyson har somnat in.

Fish somnade in den 8 mars, älskad i min famn efter att hans hjärta tyvärr inte orkade mer. Kvällen den 7e så hostade han lite, under natten blev det mer och mer och morgonen den 8e bokade vi en akuttid och åkte in.

Röntgen visade vätska i lungorna, Hjärtat orkade inte mer.

Vi trodde att han skulle få följa med hem med lite medicin, men istället åkte vi hem med en tom transportbur och i tårar.
Vi saknar dig så 💔

Fish skulle bli 14 i år. 💔

Tyson somnade in 28/8-2020
Efter att kroppen inte orkade längre, artros i inprincip hela kroppen och efter misslyckad behandling fick vi inse att det inte går att vara självisk.

Han, precis som Fish, somnade älskade i min famn. Jag var där hela vägen för båda, och lovade att det skulle bli bättre nu.

Tyson skulle bli 11 i år. 💔

Så otroligt älskade, och ekot efter dom dundrar i hemmet.

Kvar finns Zombie, som är frisk som en ärta. Han har även en ny kompis, Vilda.
Jag tog nämligen emot en kattfamilj som jourhem, 6 st kattungar och en mamma våren 2020. 3 av kattungarna var otroligt sjuka, och den som var sjukast blev kvar eftersom hon inte växte som hon skulle.

Hon är nu helt frisk, och lever utan problem. Hon är bara ganska liten.
Zombie och Vilda har blivit väldigt bra vänner, och springer race genom lägenheten i princip dagligen. ❤️

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Uppkatten
2021-03-19 21:45
#30

Så ledsamt att läsa. Men också fint med lilla Vilda och att Zombie fått henne som vän.

Och vilket jobb du gjort som tog emot mammakatt och hennes ungar. Bra jobbat! 💖💖💖

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: