Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 816 ggr
[AnimeV4]
2017-06-15 23:50

Bortsprungen katt - Glanshammar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hjälper en bekant!

Sixten har vart försvunnen från Glanshammar ( Örebro län) sen 7 december 2016. Sista observation av honom är av en granne kl 13, samma dag.

Han är van utekatt och aldrig försvunnit så här.

Kastrerad, idmärkt och förlustanmäld.

Vi har gjort allt från att letat hela Glanshammar till sätta o lägga lappar i brevlådor.

Vi fruktar det värsta, men gör ett sista försök nu.

Annons:
[[eskils_]]
2017-06-16 00:15
#1

Lägg ut en annons i den nya söksajten VILSE.NU om du inte redan har gjort det. Det är en ny samlingssida för efterlysningar i hela landet skapad av SVEKATT. Där får du också många bra tips på vad du själv kan göra för att hitta katten – klicka på fliken Tips & Råd: http://www.vilse.nu/tips-raad/naer-katten-sprungit-bort/

En bra facebooksida att annonsera på är Vi längtar hem.

[AnimeV4]
2017-06-16 10:19
#2

Redan gjort. Allt som kan göras är gjort, så de hoppas på tips.

Katthemsmatten
2017-06-16 11:16
#3

Dags att lappa igen så att folk inom ett par km (åtminstone) förstår att han fortfarande är saknad. Då har ni en chans att kanske få tips.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[AnimeV4]
2017-06-16 16:05
#4

#3 Det är också redan gjort.

Uppkatten
2017-06-17 09:34
#5

Har ni testat med idhund…? Kräver en bra smeller dock. http://idhund.se/dhund.se/ Annars så får ni fortsätta att lappa, lägga lappar i folks brevlådor o s v regelbundet. Viktigt med nya lappar som ser fräscha ut. Gärna att man använder andra foton på katten på de nya lapparna. Bra om man skriver datum på lapparna så att folk förstår att katten fortfarande är försvunnen o s v. Ge inte upp! Försvunna katter kan hittas efter mycket lång tid! Händer ju också att t ex ensamma människor plockar in en katt och har den som sin egen. Men få är så ensamma att ingen någonsin kommer dit på besök och kan känna igen katten från efterlysningslappar.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[AnimeV4]
2017-06-19 18:04
#6

Obs! Det är inte min katt, så jag måste höra mig för angående varje sak😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: