Annons:
Etikettsajten
Läst 1499 ggr
Moast
6/8/17, 11:17 AM

Upphittad gråvit katt Stockholm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag och min familj har under en tid sett en katt stryka om kring i området där vi bor, katten är hungrig och söker uppmärksamhet hos oss som bor här. Men den är skygg och är i allmänt dåligt skick, haltar kraftigt och är ruffig i pälsen. Vi har efterlyst ägare på vilse.nu men vi har fortfarande inte hittat den rätta ägaren. Vi fortsätter att mata, ge vatten och försöker fånga in den så länge. Om ni känner igen katten eller kanske vet vem det är skriv gärna en kommentar!

Annons:
ApanAnn
6/8/17, 11:45 AM
#1

Var någonstans i Stockholm ungefär?

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Moast
6/8/17, 1:35 PM
#2

#1 Skogås, ett radhusområde söder om stan.

Moast
6/8/17, 3:01 PM
#3

Vi börjar tappa hoppet om det finns någon ägare till denna katt, men vi har delat ut lappar och lagt ut foton på den i flera facebookgrupper.. Men vi tar jättegärna emot tips på hur vi ska kunna fånga in den.

[[eskils_]]
6/8/17, 3:19 PM
#4

Så snällt av dig att hjälpa katten! 🌺 

För att fånga in den kan du pröva att ställa doftande mat, t ex tonfisk eller lite grillad kyckling (utan ben!) längst in i en transportbur och vara beredd att tyst och snabbt stänga den medan katten äter. Det kan lyckas.

Annars be närliggande katthem om hjälp, t ex Kattvärnet, Haninge - Stockholm eller Nynäshamns katthemsförening.

VILSE ger många goda råd: http://www.vilse.nu/tips-raad/naer-du-hittat-en-katt/

Här är facebookadresser:

fb: Bortsprungna och upphittade katter - Stockholm

fb: Bortsprungna och Upphittade katter i Stockholmsområdet

fb: DjurID Bortsprungna katter

fb: Försvunna katter

fb: Gråvita katter (även tigrerade)

fb: Hjälp katter hitta hem igen

fb: Missing Cats Sweden

fb: Polisen Djurärenden Stockholm

fb: Upphittade/Bortsprungna djur

fb: Vi längtar hem

Hoppas det går bra för kissen!

Moast
6/8/17, 3:26 PM
#5

#4 Tack så mycket! Vi har varit i kontakt med de närmsta katthemmen här och alla har fullt.. när vi lyckas fånga katten ska vi se till att den antingen kan bo med oss eller i något annat hem tills vidare. Nu är det bara att hålla tummar för att vi lyckas fånga den snart!

[[eskils_]]
6/9/17, 12:42 PM
#6

Lägg en efterlysning här också http://kattpolisen.ifokus.se/. Skriv då Skogås i rubriken.

Annons:
Katthemsmatten
6/9/17, 2:17 PM
#7

#5 Har ni bett att få ställa katten i kö? När ni fångar den, ge den en veterinärundersökning och vaccinera den åtminstone. Helst kastrera också, men som ett minimum se till att den är vaccinerad. Och vid behov givetvis även avmaskad. Berätta att ni tänker göra detta (om det är er plan) och be att få ställa katten i kö.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Moast
6/9/17, 11:35 PM
#8

Vi har fått kontakt med en kvinna som hjälpt oss ställa ut en kattfälla och hon har lovat oss att hjälpa oss med katten, hon erbjuder jourhem osv. Katten börjar bli mer o mer modig och vågar närma sig oss. Vi fortsätter och hoppas på att den kan fångas så snart som möjligt!

Rafflan
6/19/17, 2:34 AM
#9

Hoppas ni lyckades fånga in katten, om den haltar kraftigt tycker jag den är en prio att fånga in omgående, låna kattfälla, fånga in, kolla om den har chip, den kan ha en fraktur och det är FRUKTANDSVÄRT smärtsamt att gå med, den kan inte gå så i väntan på att katthemmen får plats för den :/

ApanAnn
6/19/17, 9:19 PM
#10

Den är inplockad och får vård. Chippad, vaccinerad och utreds av veterinär: https://www.facebook.com/hjalputsattakatter1/videos/1796179790711796/

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Tarotstollan
6/19/17, 11:18 PM
#11

Så underbart att han blivit omhändertagen!❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
6/21/17, 2:19 PM
#12

Vad skönt att den nu är inne och får hjälp! ❤️

Medarbetare Hittekatter iFokus

ApanAnn
6/23/17, 1:04 AM
#13

Ja, jag blev så glad av att se det jag med!

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Annons:
evastar
6/24/17, 5:18 PM
#14

Blir varm i hjärtat! Guldstjärna till er och fina katten som nu får trygghet och omvårdnad!

Moast
6/24/17, 6:24 PM
#15

Tack för all fin respons och engagemang! Känns väldigt bra att katten tillslut valde att gå in i fällan och att den nu är i trygga händer!

Upp till toppen
Annons: