Annons:
Etikettertnrskygga-katter
Läst 1171 ggr
Lena
2017-02-18 13:40

Madrid utvecklar arbetet med TNR

I Madrid har man från myndigheternas sida tagit tag i problemet hemlösa katter och finansierar nu arbetet med TNR. I Madrid finns över 400 kolonier med hemlösa katter. 100 Volontärer utbildas för två olika roller. Koordinatorer och djurvårdare. 

"The aim of the project, which is run by the city’s health department, is to reduce the number of stray cats and “integrate them into neighborhoods without causing a problem for residents,” according to María José Montes, who is with the Madrid Animal Protection Center.

Under the scheme, there are two types of volunteers: coordinators and caregivers. The first group will act as intermediaries between city officials and animal protection groups, while the second group will feed the animals, clean the sites where they live, and carry out capture, sterilization and release procedures."

Läs mera här: http://elpais.com/elpais/2017/02/15/inenglish/1487161042_689442.html?id_externo_rsoc=FB_CC

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Katthemsmatten
2017-02-20 09:09

När får vi se ett liknande initiativ från svenska myndigheters sida? Här blir ju organisationer som anordnar välskötta TNR dragna inför domstol. Dessbättre förlorade motparten, länsstyrelsen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: