Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
15. Bortsprungna/upphittade katter

Min älskade röda katt Bossis har försvunnit!

2016-12-21 15:38 #0 av: NinavonK

Min älskade Bossis är bortsprungen!!
Han bor i Strand, mellan Reftele och Bredaryd. Har varit borta sedan i oktober.
Kastrerad, 1-årig hankatt. Ganska skygg innan man känner honom. Har du sett honom?
ID märkt i örat : U944X

Anmäl
2016-12-21 16:31 #1 av: Uppkatten

Lägg  ut en annons på www.vilse.nu om det inte redan är gjort. Använd också de söktips som finns på VILSE. Är Bossis ID-märkning registrerad både hos SKK och SVERAK? Annars: gör det. Håller tummarna för att han snart är hemma hos er igen Hjärta.

Anmäl
2016-12-21 16:36 #2 av: Uppkatten

Jag får ingen träff på hans ID-nummer i SKKs register. Eftersom det är landets största register och det register som flest känner till så rekommenderar jag att du tar kontakt med SKK så snart som möjligt och ber att få registrera honom där akut. Ser att han finns med i SVERAKs register, men tyvärr är det registret mindre känt hos allmänheten.

Anmäl
2016-12-26 13:23 #3 av: Lena

Hur har det gått? Har din katt kommit tillrätta? Om du inte redan gjort det: 

Annonsera på www.vilse.nu som är Svenska Kattskyddsförbundet SVEKATTs nya nationella söksida för bortsprungna och upphittade katter. Du hittar även många bra tips på sidan vad du bör göra om din katt sprungit bort.

//Lena - sajtvärd Hittekatter iFokus & medarbetare Katter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.