Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 1879 ggr
AlexandraW
11/14/16, 8:02 PM

Svart katt upphittad, norduppland.

Jaha. Då kör vi en till då, jag verkar ha en magnetisk inverkan på hemlösa kissar (se tidigare inlägg om annan hemlös men mkt skygg katt). Den här har när jag frågat runt på bygden tydligen hållit till grannskapet länge, långt över ett år, och matats av godhjärtade människor på andra ställen tidigare. Så helt klart att den inte har något hem den tänkt återvända till självmant. Finns mellan Skärplinge och Örbyhus, norra Uppland. Helsvart förutom några vita strån på bröstet. Av utseendet att döma en hane, men inte hundra på det än. Initialt rejält skygg men snabbt mindre skygg, har troligen varit tam tidigare i livet. Ej handtam för dagen. Ingen synlig öronmärkning. Kommer tas till veterinär för koll av chip. Om inget chip Kommer den kastreras om den är okastrerad. OBS att den har varit på vift i långt över ett år. Är svårt på bild identifiera svarta katter men om någons svarta katt försvunnit nyligen är det inte den här. Däremot om någon saknar sin katt som försvann för ett eller flera år sedan så kan det vara den här.

Annons:
AlexandraW
11/14/16, 8:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Katthemsmatten
11/15/16, 12:13 PM
#2

Lägg gärna upp under upphittad på Vilse.nu Med väldigt mycket tur kanske det finns en ägare som ger sig till känna. Annonseringen är gratis så kanske värt att göra ett försök.

Medarbetare Hittekatter iFokus

AlexandraW
11/15/16, 6:27 PM
#3

Den ligger på vilse och på andra sidor.

AlexandraW
11/15/16, 6:28 PM
#4

Den kommer fångas in och kollas efter chip. Men den skulle behöva ett riktigt hem, dock verkar det vara fullt på alla katthem. Möjligen den kan få en plats via polisen om jag lämnar in den som hittegods om den inte är märkt.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
AlexandraW
11/15/16, 6:29 PM
#7

Oj nu vet jag inte vad som hände. Sajten fick hicka. Inte meningen att spamma.

Katthemsmatten
11/16/16, 11:44 AM
#8

#7 Jag tog bort de dubblerade inläggen.

Kolla om inte katthemmen i din närhet har ett kösystem och be i så fall att katten ska få stå i kö. Att lämna den via polisen vill jag inte rekommendera. Polisen i Uppsala har avtal om uppstallning med ett katthem som inte har minsta lust att lägga tid och energi på skygga katter, så risken är överhängande att katten avlivas så snart polisen överlåter den. Vanligen efter 10 dygn.

Medarbetare Hittekatter iFokus

AlexandraW
11/16/16, 2:23 PM
#9

Tack för informationen om polisen. Själv sa de bara att de placerar hos katthem. När jag frågade vad som händer sen så "berodde det på" och fick inte klarhet i om det var ett no-kill hem. Ena katthemmet kollar efter jourhem, andra har inte svarat men sägs via omvägar ha fullt. Är ju tyvärr en massa arma kattungar som behöver in nu. Ev finns en lösning för katten dock, så håll tummar!

AlexandraW
11/16/16, 3:09 PM
#10

Katten är infångad. Tyvärr var den varken öron- eller chipmärkt. Den sover dock inomhus inatt och befinner sig i jourhem.

Tjeja
11/16/16, 3:58 PM
#11

Håller alla tummar och tår för att du hittar en riktigt bra lösning till kissen så den får ett eget riktigt bra föralltidhem! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Katthemsmatten
11/17/16, 3:38 PM
#12

#10 Vad fint att den fick komma till ett jourhem. Då får den all den tillsyn och kärlek den förtjänar och blir inte avlivad heller. Fint jobbat av dig!

Medarbetare Hittekatter iFokus

AlexandraW
11/18/16, 3:06 PM
#13

Mer tillägg. Det är en okastrerad hankatt. (Som kommer kastreras, vaccineras och märkas innan månaden är slut)

Annons:
Tjeja
11/18/16, 5:37 PM
#14

#13 vad härligt att allt ordnar sig för kissen! Tack underbara Alexandra för du tagit dig an denna lilla kisse så helhjärtat och rätt! ❤️👍

Vi fortsätter och håller tummarna för att kissen skall fortsätta sin nyfunna tur och finna det perfekta föralltidhemmet! 🏆❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

AlexandraW
11/18/16, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Ja. Kan någon eller vet ni någon som kan ge honom - som fått namnet Teddy - ett hem så hör gärna av er. Bifogar en till bild. Han har levt ute sen minst våren 2013 stackarn. Är i jourhemmet lugn, har låtit sig försiktigt klappas men är rädd och behöver komma till ett hem med tid och tålamod. Har trots att han varit okastrerad inte slagits med andra katter och verkar vänligt sinnad mot andra katter. Men efter minst 3.5 år som hemlös - antagligen är han en dumpad sommarkatt tyvärr - så förtjänar han ett hem där han kan få utvecklas till den goskisse jag tror han innerst inne är.

Tjeja
11/18/16, 6:57 PM
#16

😍❤️🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

AlexandraW
1/11/17, 9:00 PM
#17

Katten, som döptes till Teddy, är numera kastrerad, vaccinerad och finns hos Norrtälje Katthem i väntan på det framtida föralltidhem jag hoppas finns åt honom därute =)

Tjeja
1/12/17, 6:10 AM
#18

#17 Vad skönt att katthemmet tagit in honom till sig under sina vingar! 😻 Då har han det bra och vet att det kommer ordna sig bra för honnom. 💜

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Katthemsmatten
1/19/17, 5:22 PM
#19

Vilken tur att han hamnade på det SVEKATT anslutna katthemmet i Norrtälje. Han kommer få det jättebra i väntan på sitt alldeles egna hem.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: