Annons:
Etiketttips-råd
Läst 2090 ggr
camillan_77
10/19/16, 10:00 PM

Kattlucka

Köpte en katt lucka cat mate microchip cat flap, funkar jättebra på två av tre katter, den tredje katten vägrar den att ta, varit till veterinären och kollat chipet funkar. Funkade utmärkt, gjorde en fabriks återställning på luckan och började om, den tredje katten vägrar den att ta. Någon som har några tips om vad dom kan var fel?

Annons:
Zadeira
10/19/16, 10:06 PM
#1

Nu har jag ingen koll på sånt alls, har inte ens katt utan hittade hit via nya inlägg, men tänker spontant att den kanske bara kan läsa två chip? Att den kanske inte har kapacitet för tre?

Stallmima
10/19/16, 10:06 PM
#2

Kan du inte kontakta försäljaren och utreda om det är andra som har detta problem?

Jalking
10/19/16, 10:40 PM
#3

Alla kattluckor klarar inte alla typer av chip. Är det så att den tredje katten har fått en annan sorts chip än de andra två?
Jag hittade ingen information om chiptyper för din lucka, men för en annan sort gäller detta:
Notera att luckan inte är kompatibel med identifikationsnummer som är 10 siffror långa, består av bokstäver eller börjar med 977xxxxxxxxxxxx eller 98514xxxxxxxxxx.

Jag föreslår att du kontaktar dem som sålt luckan och ber dem försöka ta reda på vad som gäller för just dun lucka. Kanske katt #3 behöver ett nytt chip?

camillan_77
10/20/16, 1:00 PM
#4

Alla tre katter har samma sort av chip då dom blev chippade samtidigt,luckan ska klar upp till 25 stycken katter

Katthemsmatten
10/24/16, 11:01 AM
#5

Kontakta leverantören. Någonting stämmer ju i så fall inte.

Medarbetare Hittekatter iFokus

zorro2
10/26/16, 10:27 PM
#6

Åk til veterinæren og kolla chippet om du ikke har chip leser hemma. Min katts chip hadde slutat fungere, derfor funkade ikke kattluckan. Det tok oss några dager innan vi kom på at vi kanskje skulle kolle chippet. Så testa det om du ikke har gjort allerede. Veterinæren sa at iblandt hender det at chippet slutter fungere. En ny chip fikk lille kissen. Sen var det bare ringe til katt registreringen, djur-id også oppge det nye chippet nr. Koster Inger

Annons:
Zadeira
10/27/16, 3:39 PM
#7

#6 TS sa att hon hade varit hos veterinär och att chippet funkade där.

Upp till toppen
Annons: