Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
05. Kattens status

Kattmänniskor har ett bättre liv!

2016-09-01 19:01 #0 av: eskils

Gammal men trevlig artikel. Skrattar

"Nu är det bevisat att kattägare har bättre liv.

De både är friskare, mer intelligenta och har mer pengar."

http://www.expressen.se/halsoliv/halsa/darfor-har-kattmanniskor-ett-battre-liv/

Anmäl
2016-09-01 19:10 #1 av: Gredelin

Bättre liv jämfört med vad?

Anmäl
2016-09-01 19:10 #2 av: Zepp

Mm.. aldeleles riktigt!

Och det handlar inte bara om man har katt eller ej.. utan främst om man är kattmäniska eller ej!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2016-09-01 19:11 #3 av: Zepp

Bättre än att leva ett hundliv!?Galen

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anmäl
2016-09-01 19:18 #4 av: eskils

#1 "I åratal har katt- och hundägare bråkat om vilket som är det bästa husdjuret. Enligt all forskning kan både katter och hundar förbättra hälsan och det sociala livet, ge ökad lycka och livskvalité för sina ägare.

Men enligt ny forskning finns det unika förmåner som bara kattägare har."

Det är väl lite populärvetenskapligt, så man behöver inte ta det så allvarligt...

Anmäl
2016-09-03 20:24 #5 av: Tarotstollan

Vet inte om jag helt håller med!Skämtar 
Sjuk är jag ändå, oavsett om jag har hund  eller katt. Ändå skönt att "bara" behöva rensa kattoletten än att behöva gå ut med en hund i ösregn när man har feber.
Intelligent? Tja, jag valde katter!Skämtar
Mer pengar? Nej, mina katter är bortskämda och det är dyrt med kattgodis! Hyschar

Fast jag hade gärna haft hund också!Tummen upp

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2016-09-04 15:05 #6 av: burmamys

Ja men det finns en del seriösa texter och studier också, om hälsofördelarna av att leva med katt. Här har jag skrivit en liten artikel utifrån texter med varierande vetenskaplig stringens:

http://burma.ifokus.se/articles/5717733b8e0e74716d000082-halsofordelar-av-att-leva-med-katt?discussions-1

Anmäl