Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
13. Kattprat i allmänhet

Kattplågare lös i Göteborg

2016-07-17 15:46 #0 av: Litenmentuff

Jag ber er alla som har katter i gbg området, släpp inte ut era katter och håll ögonen öppna. Någon/några fega avskräden torterar ihjäl katter. GråterFlertal katter har hittats torterade till döds i och runt göteborg. Snälla sprid runt detta och varna andra kattägare. Mer att läsa i länken nedan. 

https://www.facebook.com/nostrackofficial/photos/?tab=album&album_id=1274694799209836

Anmäl
2016-07-18 12:42 #1 av: Katthemsmatten

Dessvärre är det inte första gången det här händer i göteborgsområdet. Kan det vara de personer som fängslades för något år sedan och som nu är frisläppta som fortsätter sin makabra sysselsättning?

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2016-07-18 13:33 #2 av: Magrat

Jag tror som du #1 En viss person har ju blivit frisläppt.

//  Leona

Anmäl
2016-07-18 15:56 #3 av: Litenmentuff

Ja det skulle inte förvåna mig om det är samma kille. Han satt ju på psyket i knappt 11 månader och när han släpptes ut hittades det  döda katter i gbg området. 

Anmäl
2016-07-28 09:07 #4 av: flis

Ännu en anledning att ha innekatt och gå ut med den i koppel.

Anmäl
2016-07-30 11:01 #5 av: Lena

#1 Man misstänker nu att det rör sig om minst 3 olika gärningsmän. Två tidigare dömda varav en ska vara frisläppt, en som ha frikostiga permissioner samt en som vad jag tror inte varit dömd tidigare men misstänkt. Kan vara så illa att dessa förenas i någon typ av nätverk där de inspirerar varandra. 

Nätverket NosTrack jobbar med dessa fall och den som ser eller hör något kan hjälpa dem genom att lämna tips till dem. Här kan ni läsa mera!

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2016-08-15 17:06 #6 av: Katthemsmatten

Hoppas man får tillräckligt goda tips för att kunna överlämna det hela till polisen.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl