Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
15. Bortsprungna/upphittade katter

Vill ha en katt!

2016-07-12 09:59 #0 av: tiger tok

Ååå,vad är det som händer med mig?
Jag som inte är en katt människa,men aldrig försent att bli eller hur?
Jag har tillbringat så mycket tid med katter att nu vill jag ha en!
Droppen som fick bägaren att rinna över var när en katt flyttade in hos oss när vi var på vårat landställe och när jag igår träffade en 4 veckor gammal unge som somnade med magen upp i mitt knä igår!
Men jag måste bara få pappa och mamma att förstå att katter inte är lömska djur!
Men först av allt vill jag ha en hund,eller varför inte båda? 😊

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2016-07-12 10:02 #1 av: Maria

Hur gick det med katten som flyttade in hos er på lantstället???

/Maria

Anmäl
2016-07-12 10:12 #2 av: Mooniq

Hur gammal är du?

Jag älskar katter och i mitt 50-åriga liv har jag haft 2 katter. Nu senast hade jag en Sigge. Jag äger ett hus och han fick kattlucka. En otrolig utekatt som jagade det mesta o drog hem. Av olika anledningar har jag varit tvungen att flytta till annan ort och lägenhet. Och här hade Sigge inte fungerat alls kan jag lova. Med sorg i hjärtat insåg jag att det fanns bara 2 alternativ - att ge bort honom eller avliva honom. Sigge var 10 år. Inte många vill ha en vuxen katt. och jag satte ut en annons på facebook och hade tur. En familj på landet välkomnade honom. Han har det bättre idag än vad jag kunde erbjuda honom. Men en sak kan jag lova. Aldrig mer ett husdjur - för jag klarar inte att skiljas från dem. Man kan älska djur - men man måste alltid tänka på djurets bästa, inte sitt eget bästa. =)

Älta inte problem - skapa lösningar!! FunderarSkrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.