Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
10. Huskatten

Någon eller några plågar ihjäl katter

2016-06-14 14:39 #0 av: Litenmentuff

Någon eller några plågar ihjäl katter i Göteborgs området.  Snälla sprid runt och håll era katter inne om ni bor i dessa trakter. Mer info här:

https://www.flashback.org/t2729754

Och här:

https://www.facebook.com/Nos-Track-935924676420185/?fref=nf

Anmäl
2016-06-14 14:43 #1 av: Jaguar_

Jävla idioter...De borde behandlas likadant som de behandlar katterna. Fattar inte varför människor inte ha respekt för katter. Men ja, det finns många där ute som bara gillar djur som går att kontrollera så som hundar... Många gillar inte katter för att de tänker själva och är självständiga.

Göteborg ha nog varit med innan om just misshandel/plågeri av katter... Den där personen som sprättade upp och lade lappar i magen på dom. Tro de va en yngre som gjorde de men minns inte om de fick tag på personen eller inte.

Anmäl
2016-06-14 17:01 #2 av: Katthemsmatten

Har man släppt galningen som stod för samma typ av brutala attacker på katter i Göteborgsområdet för ett par år sedan, eller finns det ännu fler empatilösa galningar? Jag blir både arg och ledsen.

Se till att ni har era katter inomhus. Där är de trygga.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2016-06-14 21:26 #3 av: Litenmentuff

Båda två kattplågarna som härjade runt i lerum och Högsbo är dessvärre ute igen. :(

Anmäl
2016-06-15 16:16 #4 av: Katthemsmatten

Det var inte roligt att höra #3 Befarar att de inte har förändrats under tiden de varit inlåsta.

Anmäl
2016-06-18 10:27 #5 av: Maria

Jag bor i Högsbo och det var en gräslig tid och en mycket sjuk ung kille som stod bakom dåden. Han har ju inte bara varit inlåst utan det handlar om psykiatrisk vård och med tanke på det grova så har man honom med all säkerhet under uppsikt.

/Maria

Anmäl
2016-06-20 12:01 #6 av: Katthemsmatten

#5 Jag skulle nog inte känna mig så säker på den saken. Dessvärre har man inom såväl psykiatri som socialtjänst alldeles för dåligt med resurser.

Anmäl