Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2657 ggr
MissClue
2016-05-01 21:21

*LÖST* Ägare sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna kissen har strosat runt på min morfars gård i ca en månads tid. Skygg i början men har nu flyttat in och är otroligt sällskapssjuk. Hen (tror det är en kastrerad hanne men osäker) har öronmärkning som inte går att tyda.Gården ligger på Österlen.

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Uppkatten
2016-05-01 21:41
#1

Kan du tyda någonting i öronmärkningen? T ex antal tecken + ev. något tecken som du kan urskilja?

Har du provat att fukta kattens öra med t ex vatten eller matolja, för att därefter lysa med ficklampa från örats baksida (det brukar synas lite bättre då).

Har du möjlighet att fotografera ID-märkningen så kanske vi kan hjälpas åt att försöka tyda den?

Har ni kollat om katten även har en chip-märkning?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MissClue
2016-05-01 22:34
#2

Har provat att fukta och lysa med ficklampa.det två sista är helt omöjliga. Enda som är ganska tydligt är en 8 i början. De två efter är 0 G eller C. 

Har sökt på 8G0**, 8GG**, 800**,80G** osv. Fått några träffar som det möjligen kan vara. det borde vara med en bild på kattens ansikte t.ex på ägarlistorna. 

Tyvärr kan jag inte ta en bild på numret nu eftersom jag rest hem. Mina föräldrar ska dit i helgen så jag ska be dom. Min mamma har varit kontakt med en veterinär dit vi kan ta katten för chip-koll. Ska fixas så fort det passar, vi är ju mest där på helger och då har de stängt.

I love not man the less, but Nature more…

Uppkatten
2016-05-01 23:51
#3

Jag rekommenderar att du lägger in en efterlysning av kattens ägare även på Facebook-sidan "Vi längtar hem" om det inte redan är gjort, liksom på Hittakissen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MissClue
2016-05-07 10:10
#4

Ägaren är funnen 🥳 saknat sin katt sedan i höstas så han blev väldigt glad. Sajtvärd får gärna ta bort inlägget eller låsa tråden kanske.Tack på förhand

I love not man the less, but Nature more…

Uppkatten
2016-05-07 14:06
#5

Grattis! Bra jobbat! 🎂🎈❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
2016-05-08 20:51
#6

Underbart! Jag låser tråden.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: