Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1247 ggr
BedaBlenda
2016-04-29 11:15

Tillstånd för fler än 9 katter

Hej! Vet inte riktigt var jag ska lägga denna fråga men prövar här 🙂 Vi har ett gäng omplaceringskatter och får ofta frågor om vi kan ta fler. Jag har letat information om vad som krävs för att få ha 10 eller fler katter men inte hittat. Vet någon var man kan hitta kraven eller är det en allmän bedömning från kontrollanterna? Eller finns det någon som har tillstånd som kan berätta? Har hört att det är krångligt att få det och kanske bättre att hålla sig under gränsen. Känns bara tråkigt när man känner att man har möjlighet att ta fler och behovet är så stort! Mvh 😺

Annons:
BedaBlenda
2016-04-29 14:31
#2

Ok tack. Så det är de vanliga reglerna för att ha få katter plus en bedömning om man är lämplig. Så väldigt svårt att veta hur goda chanser man har att bli godkänd? Känns som det beror på vilken kontrollant som kommer och ett snabbt första intryck? Någon som har fått tillstånd för att få ha fler än 9 katter? Isåfall- hur fungerar det med återkommande kontroller och var det svårt att få det? Ni som har katthem och jourhem- har ni färre än 10 så att ni inte behöver tillstånd? Tack för hjälpen Shailina 🙏

Shailina
2016-04-29 14:43
#3

Så lite så! De andra sakerna vågar jag inte svara på så det överlämnar jag till de som har tillstånd för 10 eller fler själv :) Något katthem borde ju ha koll på va som gäller, antigen de håller på med 9 katter eller fler så har de nog säkert kollat upp vad som gäller så du kan ju även prova maila nåt katthem och fråga hur det ser ut i praktiken.. från andra ändan än de som kontrollerar ;)

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Katthemsmatten
2016-04-29 16:08
#4

Jag är inte helt säker, men jag har för mig att det är skillnad på att få tillstånd för att ha fler än 9 egna katter och att ha fler katter för omplacering. Föreslår att du pratar med något katthem i din närhet om vad som krävs. Med litet tur kanske du kan få till ett samarbete som är gynnsamt för alla inblandade parter på köpet.

Medarbetare Hittekatter iFokus

BedaBlenda
2016-04-29 22:59
#5

Tack för tipsen😺

Upp till toppen
Annons: