Annons:
Etikettsajten
Läst 1416 ggr
sayna88
2016-04-24 14:41

Katten Pelle är bortsprungen i hammarkullen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Min utekatt Pelle gick ut på onsdags kväll! Han har varit borta i fem dygn.. Jag bor i hammarkullen i Sandeslätt. Bor nära en skog som Pelle brukar gå ut till.

Mitt nr är 0739-369896

Pelle är halvt manxkatt. Dvs han har ingen svans, har relativt lång päls. Är otroligt snäll och tam. Han går lite konstigt eftersom att hans bakben är korta. En typisk "missbildning" på grund av avel. Jag adopterade honom från ett katthem.

----------------------

Nu på sommaren brukar han va ute ganska länge. typ ett dygn och max två dygn. Antar att han har ett stort revir. Men han har ALDRIG vart borta i fem dagar! Är så orolig att han blivit påkörd/skadad eller utsatts för djurmisshandel… 

En kvinna i området tog in pelle en gång och matade honom och ville behålla honom. Jag ringde polisen och anmälde henne men de blev inget av det. Har hennes nummer och ska ringa imorgon. Tvivlar ädå på att de skulle vara hon som tagit Pelle.. Eftersom jag anmält henne och hon vet om detta..

Annons:
[[eskils_]]
2016-04-24 21:34
#1

Lägg gärna en efterlysning, helst med bild, i Kattpolisen.iFokus också. Där läser folk som har hittat katter.

Det viktiga är att du letar aktivt själv. Här finns söktips.

Upp till toppen
Annons: