Annons:
Etikettkattprat
Läst 1519 ggr
leo081
3/16/16, 1:21 PM

Min katt gräver inte ner sin avföring

Hej!

Min katt är 9 månader. Hon har aldriv grävt ner sin avföring eller urin.

Inatt blev kulmen på detta. Hon hoppade upp i min säng över mitt ansikte. Hon hade lös avföring på svansen som jag fick i ansiktet, på väggen och i fönstret.

Varför är det så att vissa gräver ner och vissa inte?

Finns det någon lösning??? Jag har EVER CLEAN sand. Min katt är Norsk Skogskatt.

Annons:
_Fisken
3/16/16, 1:46 PM
#1

Jag har hört att de katter som inte gräver ner är ute efter att tala om för andra katter att "här är mitt revir".

Maria
3/16/16, 1:55 PM
#2

Eftersom du har en långhårig katt så kan du klippa henne i baken så att det blir svårt för avföring att fastna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Katthemsmatten
3/24/16, 2:09 PM
#3

Katter som varit ute mycket verkar mer benägna att gräva ned ordentligt för att inte avslöja var de varit, kanske. Har en som gräver ned mycket prydligt och ordentligt. En annan som har förstått att man ska gräva, men inte varför. Sanden står som en spruta vid sidan om honom, men så mycket över det han gjort blir det inte. Så har vi till sist gammelkisse som kliver i, gör det han ska och går sedan direkt därifrån. Där skulle jag faktiskt kunna tänka mig att det antingen är för att bevisa makt eller så orkar han helt enkelt inte bemöda sig. Blir så vått att stå i den enorma kisspöl han producerar. Sanden hinner inte suga upp allt i den takt han släpper ifrån sig vätskan. Han är veterinärkollad och är frisk. Bara gammal.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: