Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
13. Kattprat i allmänhet

Min katt gräver inte ner sin avföring

2016-03-16 13:21 #0 av: leo081

Hej!

Min katt är 9 månader. Hon har aldriv grävt ner sin avföring eller urin.

Inatt blev kulmen på detta. Hon hoppade upp i min säng över mitt ansikte. Hon hade lös avföring på svansen som jag fick i ansiktet, på väggen och i fönstret.

Varför är det så att vissa gräver ner och vissa inte?

Finns det någon lösning??? Jag har EVER CLEAN sand. Min katt är Norsk Skogskatt.

Anmäl
2016-03-16 13:46 #1 av: _Fisken

Jag har hört att de katter som inte gräver ner är ute efter att tala om för andra katter att "här är mitt revir". 

Anmäl
2016-03-16 13:55 #2 av: Maria

Eftersom du har en långhårig katt så kan du klippa henne i baken så att det blir svårt för avföring att fastna.

/Maria

Anmäl
2016-03-24 14:09 #3 av: Katthemsmatten

Katter som varit ute mycket verkar mer benägna att gräva ned ordentligt för att inte avslöja var de varit, kanske. Har en som gräver ned mycket prydligt och ordentligt. En annan som har förstått att man ska gräva, men inte varför. Sanden står som en spruta vid sidan om honom, men så mycket över det han gjort blir det inte. Så har vi till sist gammelkisse som kliver i, gör det han ska och går sedan direkt därifrån. Där skulle jag faktiskt kunna tänka mig att det antingen är för att bevisa makt eller så orkar han helt enkelt inte bemöda sig. Blir så vått att stå i den enorma kisspöl han producerar. Sanden hinner inte suga upp allt i den takt han släpper ifrån sig vätskan. Han är veterinärkollad och är frisk. Bara gammal.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.