Annons:
Etikettkattberättelser
Läst 1834 ggr
sweety92
2/21/16, 11:29 AM

En föräldralös giraff

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag vet att hon inte är en katt, men jag tänkte dela med mig om solskenshistorien om Zaheli, giraffen som övergavs av sin mamma när hon föddes och jag fick ta hand om henne från 2 dygns ålder!

Hon var rädd för allt när hon var liten, hon följde mig som en skugga och efter ett tag så fanns en tillit mellan oss och ett fantastiskt band skapades!

Idag är hon 9 månader, frisk och stark. Hon har gett upphov till en rehabiliterings studie jag gjorde då hon skadade sitt korsband och hon har inspirerat mitt internationella kandidatarbete om anestesi på giraffer. Om 32 dagar får jag träffa henne igen och i september flyttar jag till Afrika permanent och får tillbringa alla mina dagar med henne i 1 års tid :D

Allting går, även om man inte alltid vet vad man gör, Zaheli har lärt mig mycket, men mest av allt har hon lärt mig att inte ge upp <3

Annons:
Maria
2/21/16, 11:33 AM
#1

Vilken fin historia.

Du kan skriva en tråd inne på Vilda djur iFokus också.

http://vildadjur.ifokus.se/

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tjeja
2/21/16, 11:39 AM
#2

Ja snälla sweety skriv på vilda djur eller djurparker iFokus också och berätta mer!!! ♡♡♡

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Farwuq
2/21/16, 11:43 AM
#3

Väldigt fint, även jag är intresserad.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

sweety92
2/21/16, 12:03 PM
#4

Skriver ett inlägg där senare idag, visste inte att den sidan fanns :D Tack för tips!

Kolla gärna in på min blogg: www.animalnursing.blogg.se för att följa mitt arbete som djursjuksköterska utomlands och mina resor :)

Tjeja
2/21/16, 4:18 PM
#5

😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lena
2/24/16, 1:44 PM
#6

Trevlig läsning! Giraffer är så fina djur! Vi var många som var upprörda när Köpenhamns Zoo avlivade den fullt friska Giraffungen Mauritz (tror det var så han hette). Därför extra trevligt att läsa något mera positivt om detta så vackra djur.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: