Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1119 ggr
felicia091
2/1/16, 8:31 PM

Panta för katter i nöd!

Hej Kattälskare!

Runt om i Sverige kämpar katthem och frivilliga med att kunna fortsätta med att kunna fortsätta rädda/hjälpa skadade, sjuka, övergivna, vanvårdade och dräktiga katter. Och då många av dessa katter behöver veterinärvård och medicinering som vi alla vet inte är billigt allra helst utan försäkring. Här behövs verkligen varje krona!

Så vad jag har kommit på efter en tids tänkande är att det är ju rätt enkelt att skrapa ihop några slantar det behövs inte ens någon insamling! I sverige pantar vi ca 90% av  våra pet flaskor, tänk om varje krona från dessa flaskor skulle gå till dessa katter som behöver vård!

Så det ända jag ber er om är att panta era flaskor (även om det bara är några stycken) och skänk sedan till ditt lokala katthem (helst ett NO-KILL). Tänk om alla skulle göra detta! Katthemmen behöver verkligen varje krona!

Tack för ordet!

Annons:
Uppkatten
2/1/16, 8:36 PM
#1

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

felicia091
2/1/16, 8:40 PM
#2

#1 Super bra initiativ av ica butiken! Tänk om alla butiker kunde ha något liknande system!

Tarotstollan
2/1/16, 8:45 PM
#3

Verkligen bra! Det skulle finnas olika alternativ på alla pantmaskiner över hela Sverige tycker jag.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
2/3/16, 12:25 PM
#4

I väntan på att fler butiker inför samma system så är TS förslag alldeles utmärkt. Man kan ju göra en notering i kalendern eller i Notes (eller vad det nu heter i just din telefon) varje gång du har pantat flaskor och vid månadsslutet sätter du in beloppet på det valda Katthemmets konto.

Medarbetare Hittekatter iFokus

felicia091
2/3/16, 1:34 PM
#5

#4 Ja precis! Själv var jag och pantade en hel del som samlats och blev över 200 kr till katterna på Södertälje Katthem!

Katthemsmatten
2/4/16, 12:38 PM
#6

#5 Toppen! Jag är säker på att Södertälje Katthem blev glada för det extra tillskottet. Hoppas fler följer ditt goda exempel.🐱

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: