Annons:
Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 2138 ggr
thea_thea
1/20/16, 11:13 PM

Korkade människor

En person lägger upp en bild på en katt med frågan "Vems katt är detta? Hon har kommit till mig i två år nu och det skulle vara kul att veta var hon bor. Känner någon igen henne?". Jag frågar "Har du kollat ev chip?", får som svar "Nä det är för jobbigt har ingen bil eller pengar". När sånt händer känner man bara för att smälla till folk… 😕

Annons:
Lena
1/20/16, 11:19 PM
#1

Ibland är folk extremt bekväma av sig….

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

thea_thea
1/20/16, 11:21 PM
#2

#1 Absolut 😕 Har erbjudit mig att ta katten till veterinär eller låna en chipläsare av en bekant och kolla chip på katten, men min magkänsla säger att katten inte är chippad 😭

Uppkatten
1/21/16, 7:28 AM
#3

Förstår din frustration #0. Jag ser också det där - i ett - på t ex Facebook. Nyligen var det en annons om en katt som gått i fyra år (!) hos en kvinna och blivit matad. Den beskrevs som "skygg", men man visste att den var kastrerad och örontatuerad. Men man hade inte kunnat läsa av tatueringen eftersom katten blev rädd för ficklampan när man försökte lysa in i örat för att tyda tatueringen. Varför tar man då inte katten till ett katthem eller till en veterinär för att få hjälp att läsa av tatueringen, tänker jag? Känns som ett svek mot både katt och kattägare att inte ha fixat den saken på fyra år… I värsta fall får man väl ge katten lite lugnande då så man kan läsa av tatueringen…? Ja, om det inte räcker med att linda in den i en handduk eller liknande.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

thea_thea
1/21/16, 12:19 PM
#4

#3 Ibland räcker inte arga smileys… Vilke idiot!!! Funderar på att sluta med katter ofta, speciellt när en hona får kull på kull och kattungarna skänks bort till barn i området…

Katthemsmatten
1/21/16, 12:56 PM
#5

*nånannanismen' i sin prydno!

Medarbetare Hittekatter iFokus

thea_thea
1/21/16, 1:29 PM
#6

#5 😂

Annons:
Upp till toppen
Annons: