Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
06. Kastrering, ID-märking, Vaccination

Korkade människor

2016-01-20 23:13 #0 av: thea_thea

En person lägger upp en bild på en katt med frågan "Vems katt är detta? Hon har kommit till mig i två år nu och det skulle vara kul att veta var hon bor. Känner någon igen henne?". Jag frågar "Har du kollat ev chip?", får som svar "Nä det är för jobbigt har ingen bil eller pengar". När sånt händer känner man bara för att smälla till folk... Vilar huvudet i handen

/Thea (iFokuspaus atm)

Medarbetare på Bortskänkes och Gerbiler!

Anmäl
2016-01-20 23:19 #1 av: Lena

Ibland är folk extremt bekväma av sig....

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2016-01-20 23:21 #2 av: thea_thea

#1 Absolut Ledsen Har erbjudit mig att ta katten till veterinär eller låna en chipläsare av en bekant och kolla chip på katten, men min magkänsla säger att katten inte är chippad Storgråter

/Thea (iFokuspaus atm)

Anmäl
2016-01-21 07:28 #3 av: Uppkatten

Förstår din frustration #0. Jag ser också det där - i ett - på t ex Facebook. Nyligen var det en annons om en katt som gått i fyra år (!) hos en kvinna och blivit matad. Den beskrevs som "skygg", men man visste att den var kastrerad och örontatuerad. Men man hade inte kunnat läsa av tatueringen eftersom katten blev rädd för ficklampan när man försökte lysa in i örat för att tyda tatueringen. Varför tar man då inte katten till ett katthem eller till en veterinär för att få hjälp att läsa av tatueringen, tänker jag? Känns som ett svek mot både katt och kattägare att inte ha fixat den saken på fyra år... I värsta fall får man väl ge katten lite lugnande då så man kan läsa av tatueringen...? Ja, om det inte räcker med att linda in den i en handduk eller liknande.

Anmäl
2016-01-21 12:19 #4 av: thea_thea

#3 Ibland räcker inte arga smileys... Vilke idiot!!!

Funderar på att sluta med katter ofta, speciellt när en hona får kull på kull och kattungarna skänks bort till barn i området...

/Thea (iFokuspaus atm)

Anmäl
2016-01-21 12:56 #5 av: Katthemsmatten

*nånannanismen' i sin prydno!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl
2016-01-21 13:29 #6 av: thea_thea

#5 Gapskrattar 

/Thea (iFokuspaus atm)

Anmäl