Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2130 ggr
[Kattägd]
2016-01-08 18:36

Hej igen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är numera tillbaka som medlem på iFokus under namnet Kattägd (före detta Purr) då jag är aktiv i dessa kretsar på Facebook och ofta finner mig själv på sajten ändå. Samtidigt kan det ju vara ett sätt att främja sitt arbete för kattens status med hjälp av informationen och kontakterna man får tillgång till.Glad

Såg också att det uppstått lite förvirring kring varför jag valde att avsluta mitt medlemskap sist. Jag ansåg nämligen att jag själv var för inaktiv på iFokus för att behöva ett konto, inte att sajten i sig var för inaktiv (då är det ju inte särskilt smart att avgå).SkämtarDet diskuterades i denna tråd:
http://hittekatter.ifokus.se/articles/5247f0e18e0e7452f20005fc-doden-som-losning-till-hogt-pris?articles-4

För övrigt fick jag tyvärr aldrig napp hos någon tidning med artikeln i föregående tråd, men en insändare om kattens status lyckades iallafall nå fram! Nog för att den redigerades lite av tidningen och saknar storslagen rubrik, men det är alltid något. Ni hittar den här:
http://www.dt.se/opinion/insandare/hoj-kattens-status-1

Bortsett från den lilla vinsten insåg jag nu att det hänt ännu mer under tiden jag varit borta. Tack vare att jag satte upp lappar om vikten av kastrering i byn (med mitt telefonnummer på ifall någon hade lust att argumentera om saken) fick jag veta att en hemlös katthona höll till i skogarna någon mil från mig, och den 3 september 2014 lyckades jag och mamma äntligen få in henne i värmen efter många kvällar av matande och sökande där ute. Hon heter nu Elsa och bor kvar hos oss tillsammans med våra seniorer.❤️På senare tid har jag även haft förmånen att hjälpa ett par andra, nödställda katter, för att inte tala om förmånen att hjälpa till på ett katthem. Och jag vill inget hellre än att fortsätta med det!

Bilden ovan är tagen samma kväll som Elsa följde med oss hem. Ingen skyggis där direkt.😃Med det så vill jag önska alla på sajten en riktigt god fortsättning!

Med vänliga hälsningar
Emma

Annons:
Katthemsmatten
2016-01-11 14:35
#1

Välkommen tillbaka!

Du har gjort ett jättebra jobb tycker jag. Insändaren var välskriven och jag hoppas att den väckte tankar hos dem som läste den. Kanske har du bidragit till att åtminstone någon kull mindre föds i dina trakter.

Medarbetare Hittekatter iFokus

[Kattägd]
2016-01-11 15:05
#2

#1 Tack så mycket! Jag hoppas verkligen det.🌺

evastar
2016-01-11 15:48
#3

Läste din insändare,  den är jättebra! Välformulerad, kunnig, saklig och koncis och du får ut budskapet i en lättläst form som folk kan ta till sig.  Jag förstår att tidningen redigerat den något och kanske tagit bort saker du velat ha med, men all heder till dig för insändaren! Sådana behöver vi fler av i våra dagstidningar!

[Kattägd]
2016-01-11 21:45
#4

#3 Åh, vad glad jag blir! Tack snälla.🌺

[[eskils_]]
2016-01-13 14:48
#5

Håller med #1 och #3. Jättebra jobbat! 🌺

[Kattägd]
2016-01-13 18:00
#6

#5 Tack så mycket!❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: