Annons:
Etikettmedia
Läst 2037 ggr
Uppkatten
2016-01-05 19:53

Katt med dubbelt boende

Det kan vara bra att fästa en lapp på halsbandet om en "okänd" katt kommer på besök och verkar vilja flytta in… Kanske är katten trots allt hemma emellanåt, så lappen kan berätta för matte och husse var katten brukar hålla till…

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22044059.ab

Och glöm inte att id-märka och ägarregistrera din katt - så den som ev. hittar katten lätt kan hitta dig!

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Annons:
OberonsMatte
2016-01-05 19:58
#1

Eloge till extrahemmet som fäste lappen på katten! Det enda som saknades var telefonnummer och adress.

Sajtvärd Katter iFokus

[Anata]
2016-01-05 20:00
#2

Gud vad söt. Tänk om folk kan göra så här i Sverige med.

Men ja id märka djur ska man göra. OBS borda vara lag på de

Fridaaaa
2016-01-05 20:02
#3

Ja det är bra. Det många gör fel är att de matar dem, tar in dem osv, jag hade blivit tokig om någon gjort det med någon av mina :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Uppkatten
2016-01-05 20:24
#4

#3 En katt i gott skick bör man inte ta in, om den kan höra hemma någonstans i närheten. Då bör man istället (vid behov) söka efter ägaren via t ex lappar och annonsering över internet o s v.

En katt som befinner sig i fara (t ex en nakenkatt som hittas ute vintertid) bör däremot alltid tas in medan man söker efter ägaren.

Kattungar bör också tas in, och då ska man noga se till att få med alla kullsyskonen och kattmamman in.

Katter i dåligt skick bör också alltid tas in medan man söker efter ägaren.

D v s man måste göra en bedömning utifrån den enskilda katten och situationen. Börjar man mata/ta in katten så ska det alltid ske efter eller parallellt med att man söker efter kattens ägare.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Fridaaaa
2016-01-05 20:25
#5

#4 Nej det vet jag men är många som gör det ändå. Tyvärr. 

Allt det andra vet jag med, det sa jag ingenting om ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: