Annons:
Etikettmedia
Läst 2429 ggr
Tarotstollan
2015-12-26 20:44

Kattunge dumpad på Willys.

http://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/kattunge-dumpad-p%c3%a5-toalett-p%c3%a5-willys/ar-BBnVlVW?li=AA4WWW&ocid=HPCDHP

Visst är det hemskt men personligen tycker jag det är bättre att bli dumpad på ett ställe där det är varmt och kan bli hittad, än ute i en kall skog eller i ett dike någonstans.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Mysan_
2015-12-26 20:49
#1

Vilken sjuk människa gör så?! 😡
Jag uttrycker mig fel och förbannat vid tillfällen som dom här, men det skiter jag fullständigt i! Djurplågeri är åt skogen!

Vilken tur att den lille sötnosen upptäcktes och får bo på katthem ❤️

[LoveUnite]1
2015-12-26 20:57
#2

Är det verkligen så svårt att hitta hem till kattungar, även om man skänker bort dem… Är väl bättre än att dumpa dem ute (om detta inte var en vild kattunge.)

Men visst, om den som hade kattungen inte brydde sig om den skulle de säkert gett bort kattungen till vem som… kunde kanske slutat illa på det sättet.

majvi
2015-12-27 14:21
#3

UPPDATERING om Wille…  
De går trögt med maten… o han har separationsångest…vilket kanske inte e så konstigt då han e bara 8-10 veckor gammal…
(kattungar får inte skiljas från mamma enligt lag före 12 v ålder…)
De e MÅNGA som hört av sig o e intresserade av att adoptera honom…jag kommer inte o hinna återkoppla till er alla nu under helgen..
Först o främst ska magen fungera på lille Wille… han ska få besöka veterinären… o sen ska han till vårt katthem i Markaryd…Svegards Katthus…där vi har en kull i samma ålder… han får då 4 fostersyskon o vuxen fosterkatt … i minst 4 veckor… Wille e inte klar för adoption förrän han e frisk pigg glad o trygg…

Vill ni hjälpa oss att hjälpa Wille så sätt in en julklapp till SmålandsKatten/KKS o märk den "Wille"
Alla gåvor går till hans veterinärvård o mjölkersättning 

https://www.facebook.com/kattkommandosyd

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Tarotstollan
2015-12-27 21:40
#4

Vad underbart att han får en fosterfamilj som kommer att ta hand om honom och förbereda honom för ett liv som katt!🙂
J***a människa att ta en unge innan den är färdigutbildad av sin mamma och avvand från hennes mjölk!😢

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Katthemsmatten
2015-12-28 18:02
#5

Hur fanken kan man överge en unge som inte ens är gammal nog att skiljas från mamman?! Borde inte bli upprörd eftersom jag vet hur det står till ute i stugorna, men i alla fall.

#2, ja det är svårt att bli av med kattungar. Det går ungefär 14 st på ett dussin eftersom folk fortfarande inte fattat att man kastrerar sina katter åtminstone vid 6 månaders ålder. Dessvärre finns det folk som inte är läskunniga och fortfarande tror att en hona måste ha löpt en gång, eller ännu värre fått en kull, innan hon kastreras. Hankatt ägare tycker att det inte är deras problem om det blir ungar. Det är honans ägares problem. Och sist men inte minst, alla galningar som vill uppleva livets mirakel! Suck!!!!!

Medarbetare Hittekatter iFokus

Jassan
2015-12-28 22:17
#6

#5  Håller med dig  SUCK!

https://jazzans.wordpress.com/

Annons:
ElisabethB
2015-12-29 07:21
#7

#5 Ja, tyvärr är det så. Gråter med alla stackars katter som hamnar i kläm!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Upp till toppen
Annons: