Annons:
Etikettkattprat
Läst 1242 ggr
zorro2
12/20/15, 4:16 PM

katten er redd

hei! har en omplasserings katt hos meg, og hun er her får at stanna. men jeg blir lite ledsen og orolig da jeg funderar på om hun kanskje ikke trivs lengre hos meg.

Hun er veldig redd for andre katter, da dem har varit elaka mot henne. Men i början når hun kom til meg var hun mycket ute, även når det var tråkigt väder ute gikk hun ut. har en kattlucka. Men det var innan det kom andre katter til området, fins 2stk her i området nå. Nå har min katt blitt redd vil ikke gå ut, jeg leker og går ut med henne også. Men nå er jeg ledsen og litt orolig for at hun kanskje ikke trivs her hos meg lengre……jeg elsker henne högt og vil hennes beste, vil at hun skal trivas. 

er det jeg som er nojjig? hun er seg selv alltså inget konstige beteenden, som at hun skulle tvätte seg extremt mkt eller at hun gjömmer seg eller dylikt.

Annons:
Uppkatten
12/20/15, 7:35 PM
#1

Är det inte helt enkelt årstiden det beror på tror du? Många katter föredrar att stanna inne i värmen så här års. Mina båda tjejer vill inte ens gå ut på balkongen… I dag när det var 13 grader varmt (!) så gick en av dem ut kanske 3-4 minuter på balkongen. Hade det varit sommar hade hon helt säkert tillbringat halva kvällen och hela natten där… Och ute på gårdarna här där det brukar gå så många katter, har jag bara sett någon enstaka katt (vid fågelbordet…) den senaste tiden…

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
12/21/15, 10:34 AM
#2

Katten mår inte dåligt av att vara innekatt. Du ser ju till att stimulera henne och sörja för hennes väl. Som Uppkatten skriver behöver det inte bero på att hon råkat illa ut, men det kan göra det. Som innekatt slipper hon utsättas för både andra katter och människor som inte vill hennes bästa.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: