Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2318 ggr
5hexan
2015-12-14 14:41

Katt upphittad i Arontorp, Öland

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 

Min faster har fått en liten katt hem till sig och bad mig om hjälp. Hennes egna katt Maja försvann  från Arontorp vid Färjestaden, Öland för snart en månad sen. Här om dagen kom en granne med den här katten till min faster i tron om att det var Maja hon hittat, den har har strykit omkring ett tag i området och varit väldigt hungrig om jag förstått det hela rätt. Den bara äter och sover.

Men det här är troligen en kastrerad hankatt, och den har fått stanna hos min faster sen dess. Grannen har kontaktat ett lokalt katthem, jag har bett min faster meddela polisen och de har satt upp lappar i närområdena. Katten har ingen märkning. Vad mer kan vi göra?

Känner någon igen katten? Ingen i området verkar vilja ge sig till känna som ägare.

Det går bra att kontakta mig för min fasters telefonnummer. Tack!

Maila helst till emma_vartiainen@hotmail.com

Annons:
Uppkatten
2015-12-14 16:31
#1

Har ni kollat hos veterinären om katten har något id-chip insatt under huden? Annars är det det första ni bör kolla. Via chippet kan ni i så fall spåra kattens ägare. Veterinären brukar hjälpa till både med att kolla om katten har något id-chip (måste kollas med en scanner) och kan även hjälpa till att söka i ägarregistren ifall katten är chippad. Denna hjälp brukar vara gratis.

Fortsätt att sätta upp MASSOR av lappar, i en allt vidare cirkel, där ni efterlyser kattens ägare/uppgifter om katten. Lägg även sådana lappar i folks brevlådor.

Efterlys gärna kattens ägare inne på Kattpolisen i Fokus.

Efterlys också kattens ägare på Facebook-sidor såsom Vi längtar hem, Bortsprungna katter - djur.id, Hittakissen mfl. Det finns också en Facebook-sida som heter Saknade/Upphittade djur- Öland/Kalmar län.

Många katthem brukar också ha hemsidor/Facebook-sidor där man kan få lägga ut en annons om att man har hittat en katt.

Sätt även in en annons i dagstidningen, alla har inte Internet och kollar inte på efterlyst-sidorna.

När ni ändå efterlyser ägaren till den här katten så passa på att efterlysa Maja på samma Facebook-sidor också, om det inte redan är gjort.

Härligt att ni tar hand om och bryr er om den här lilla. ❤️

Hoppas att ni snart hittar Maja och ägaren till den här katten.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Upp till toppen
Annons: