Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1862 ggr
Solidz
2015-11-28 19:36

Hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej de är så att jag har en liten katt här hemma jag hittade henne för ett år sen och har haft henne med mig sens dess, men i måndags så var jag och steriliserade henne och nu verkar de som att såret öppnats lite jag uppmärksammade det här redan i onsdags och var in med henne till veterinären igen men dom satt de inte va någon fara att jag skulle fortsätta ha tratten på samt föra rent men nu ikväll när jag kollade så verkar de som att de har öppnats upp mer jag gjorde rent och så men hon verkar ha lite ont där , de ser oxå ut som att hon blött lite , vet någon om hur man kan kolla om hon har feber utan temp, är orolig men hon har ätit ordentligt med mat under dagen och nu på kvällen , men nu verkar hon bara vilja sova , har någon vart med om liknande?

Annons:
Uppkatten
2015-11-28 20:48
#1

Att kolla om hon har feber utan att ha någon termometer går dessvärre inte.

Lägg in ditt inlägg även på Katter i Fokus. Där finns fler som kan hjälpa dig att bedöma såret. Själv har jag aldrig haft någon nykastrerad hona, så jag vågar mig inte på en bedömning.

Hänger det ut något ur såret, eller ser det bara ut så på bilden? Tänker på området vid din tumme. Om det är nytt så skulle jag omgående kontakta veterinär.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Lena
2015-11-28 21:02
#2

Om det har öppnat sig mera sedan det gjordes kan det tyda på att såret håller på att gå upp. Det brukar beror på infektion. Såret ska vara torrt och fint, dock kan det vara lite svullet ett tag efter ingreppet. Skulle rekommendera dig att kontrollera det hos veterinär.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Katthemsmatten
2015-11-30 13:50
#3

Håller med om att du ska ta henne till veterinär. Det ser inte ut som det bör tycker jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: