Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
11. Kattsjukdomar & problem

Hjälp

2015-11-28 19:36 #0 av: Solidz

Hej de är så att jag har en liten katt här hemma jag hittade henne för ett år sen och har haft henne med mig sens dess, men i måndags så var jag och steriliserade henne och nu verkar de som att såret öppnats lite jag uppmärksammade det här redan i onsdags och var in med henne till veterinären igen men dom satt de inte va någon fara att jag skulle fortsätta ha tratten på samt föra rent men nu ikväll när jag kollade så verkar de som att de har öppnats upp mer jag gjorde rent och så men hon verkar ha lite ont där , de ser oxå ut som att hon blött lite , vet någon om hur man kan kolla om hon har feber utan temp, är orolig men hon har ätit ordentligt med mat under dagen och nu på kvällen , men nu verkar hon bara vilja sova , har någon vart med om liknande?

Anmäl
2015-11-28 20:48 #1 av: Uppkatten

Att kolla om hon har feber utan att ha någon termometer går dessvärre inte.

Lägg in ditt inlägg även på Katter i Fokus. Där finns fler som kan hjälpa dig att bedöma såret. Själv har jag aldrig haft någon nykastrerad hona, så jag vågar mig inte på en bedömning.

Hänger det ut något ur såret, eller ser det bara ut så på bilden? Tänker på området vid din tumme. Om det är nytt så skulle jag omgående kontakta veterinär.

Anmäl
2015-11-28 21:02 #2 av: Lena

Om det har öppnat sig mera sedan det gjordes kan det tyda på att såret håller på att gå upp. Det brukar beror på infektion. Såret ska vara torrt och fint, dock kan det vara lite svullet ett tag efter ingreppet. Skulle rekommendera dig att kontrollera det hos veterinär. 

//Lena - sajtvärd Katter iFokus & medarbetare Hittekatter iFokus 

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Anmäl
2015-11-30 13:50 #3 av: Katthemsmatten

Håller med om att du ska ta henne till veterinär. Det ser inte ut som det bör tycker jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.