Annons:
Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 5255 ggr
KattkoloninBotkyrka
2015-10-12 13:52

Ung och dräktig (Botkyrka)

Vattenverket i Norsborg (Botkyrka Stockholm)

Jag vill bara visa upp en bild av denna lilla skönhet!
Jag ryckte ut igår (11/10) och fångade in henne i en förort efter ett akutrop om en dräktig katt i området.
Alla akutrop gör mig ledsen, men när man ser att det faktiskt är en kattunge som är högdräktig, då spricker mitt hjärta av sorg ❤️😕

Lillan får heta Flora och hon får föda i lugn och ro hos mig 🌺Bebisarna får sedan växa till sig och när det är dags för dom att flytta, kommer jag att adoptera ut hela familjen till kärleksfulla människor.

Skicka kärlek och energi till lilla Flora ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Uppkatten
2015-10-12 20:47
#1

Vacker liten kattflicka…

Så ledsen man blir.

Hoppas det går bra för henne o ungarna ❤️.

Så skönt att hon är inne ❤️.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Jassan
2015-10-12 21:05
#2

❤️till dig.

❤️ till Flora + bebisar.

Här kommer massor av kärlek o energi till er ❤️❤️❤️

https://jazzans.wordpress.com/

evastar
2015-10-12 21:06
#3

Tack för din insats! Att människor som du finns ger styrka och hopp i världen!

ElisabethB
2015-10-13 18:44
#4

Stackars liten! Hon har säkert kommit "till himlen", fått kämpa så hårt för allt men nu får hon det hon behöver och kan ge sina små det hon själv aldrig fick…
Önskar lilla familjen all lycka!
Och så vill jag ge dig en eloge för att du ställer upp för den lilla familjen!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

KattkoloninBotkyrka
2015-10-13 18:59
#5

Tack snälla kattvänner för stödet.
Det är så tragiskt att en så pass ung katt ska föda 😢
Lilla prinsessan är i goda händer hos mig. Viktigast är att hon inte behöver föda ute.

Hon bäddar i sin lilla koja hela tiden. Hon tvättar sig nästan hela tiden och hennes kroppstemperatur har blivit lägre under dagen. Jag uppdaterar direkt när något händer. Det här är både läskigt och spännande samtidigt ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

lollynonna
2015-10-17 10:41
#6

Jag tassar här. Ska bli kul att följa! Så himla bra gjort av dig att ta hand om henne❤️ Ungefär hur gammal tror du att flora är?

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-10-17 18:20
#7

Uppdatering av lilla Flora ❤️

Vi fick åka in på akuten (15/10) då hon började blöda och mådde inte riktigt bra. Där konstaterade man att hon var dräktig med 2 st foster. Den ena var endast 6 cm stor, väldigt missbildad och avliden sedan en lång tid tillbaka. Det andra fostret var ca 13 cm och visade livstecken.
Det blev akut kejsarsnitt och lilla Floriano räddades. Han är väldigt svag  och medtagen. Men jag kämpar hårt med hans överlevnad. Han vägde 94 gram när han föddes.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-17 21:15
#8

Idag har lilla kämpen Floriano visat sin livsvilja. Han kämpar fortfarande emot men han har tuttat på mamma Flora 4 gånger under dagen. Jag stödmatar honom när han inte vill tutta på mamma.
Flora bara ligger och spinner och hon verkar vara mer avslappnad idag. Hon har fortfarande inte börjat tvätta honom så mycket. Jag hjälper honom att kissa och bajsa.

Floriano har gått upp till 106 gram nu. 🌺

(Han har haft problem med både sug och svälj reflexen därför måste jag stödmata. Han vill inte suga på nappflaskan, därav måste jag droppa en droppe mjölkersättning i munnen med jämna mellanrum)

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-18 21:36
#9

Uppdatering av Flora och Floriano 🌺

Idag har Flora gjort ett underbart framsteg. Hon har börjat tvätta Florian. Hon gör det ofta och länge och spinner oavbrutet.

Även Florian har överraskat mig idag. Han har självmant hittat tutten några gånger och börjat äta! Det är helt fantastiskt!!!

Han har släppt ett lite udda ljud. En blandning av kuttrande och knottrande ❤️ Lilla killen har idag spunnit för första gången i hela sitt liv ❤️

Man blir ju helt tårögd av värme, kärlek och lycka ❤️

Idag är han 3 dagar gammal.

Han väger 114 gram

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

lollynonna
2015-10-18 21:37
#10

Åh så himla fin! Vad bra att de har gjort framsteg bägge två!❤️

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Jassan
2015-10-18 22:07
#11

Åh, så fint!!😍❤️ Ja man blir helt varm av sånt! Blir glad att sådana som du finns!🌺

https://jazzans.wordpress.com/

KattkoloninBotkyrka
2015-10-21 22:45
#12

Lilla gullfjunet Floriano fyller hela 6 dagar idag. Han har gått upp till 159 gram. Det känns underbart att få skriva denna uppdatering, med tanke på att veterinären var så tveksam över ifall han ens skulle överleva dom första 2 dygnen.

Det har varit en berg och dalbana. Men viktigast är att lille killen överlever och mår bra. Han är fortfarande inte jättestark, men han gör framsteg hela tiden. Ena stunden vägrar han att äta men är jätte hungrig, då får jag stödmata honom. Andra stunden så tuttar han frivilligt på mamma Flora. Han "knastrar" (spinner) nästan hela tiden. Vilket underbart ljud som jag önskar att alla nån gång har äran att få höra och uppleva ❤️

Flora är fortfarande lite omtumlad och överväldigad över allt som har hänt. Hon äter, dricker och går på lådan. Hon tvättar lilla Floriano men har fortfarande inte riktigt förstått det här med hans kissande/bajsande. Hon lär sig sakta men säkert 🌺 Hon spinner och njuter av livet.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Jassan
2015-10-22 10:06
#13

❤️😍 Ja en spinnande katt är helt underbart. Särskilt en sådan liten en som lilla Floriano. Duktig du är som kämpar på med de små! 👍

https://jazzans.wordpress.com/

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-10-22 22:24
#14

★ °•o ★Grattis till lilla Floriano★o•° ★

Idag fyller han 1 hel vecka ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Jassan
2015-10-23 08:49
#15

🥳🌺🎁🎂❤️😃

https://jazzans.wordpress.com/

[[eskils_]]
2015-10-25 10:40
#16

Även jag följer berättelsen om söta Flora och gullfjunet Floriano. Vilken tur de har haft som hamnade hos dig!! ❤️🎈☀️

KattkoloninBotkyrka
2015-10-26 12:06
#17

Idag fyller Floriano 11 dagar ❤️
Nu har han lärt sig att äta helt själv och mamma Flora har accepterat honom till 100%. Jag behöver inte stödmata längre. Hon tycker fortfarande att det är roligare att busa med leksaker än att ta hand om lillen. Men hon är väldigt mammig lite då och då. Senaste natten och just idag är hon väldigt kär i sin lilla hårboll. Hon tvättar honom och småpratar med honom hela tiden. Florianos båda ögon har börjat öppna sig lite.

Underbara lilla familjen ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-10-28 12:08
#18

Floriano bara växer och utvecklas hela tiden. Nu har båda hans ögon öppnat sig ännu mer. Han går stadigt upp i vikt. Jag väger honom varje kväll kl 21.00. Han tuttar helt själv på mamma Flora. Hon är väldigt mammig nu och tar bra hand om honom. Förutom när hon ska tonårs trotsa och bara busa med alla roliga leksaker som finns överallt i rummet ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Jassan
2015-10-28 17:47
#19

Men åh så gullig. 😍

https://jazzans.wordpress.com/

KattkoloninBotkyrka
2015-10-29 13:18
#20

#19 Ja visst är han helt underbar ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
Jassan
2015-10-29 15:29
#21

Jaa, absolut det sötaste. Lyllona dig som får gosa med en så liten o söt katt. 😃

https://jazzans.wordpress.com/

KattkoloninBotkyrka
2015-10-29 22:13
#22

Idag fyller Floriano hela 2 veckor. ❤️

Det är en underbar känsla att han har överlevt. Veterinären trodde som sagt inte att han hade stora chanser att överleva.

Nu är han en självständig liten kille som går och tuttar på Flora när han känner sig hungrig. Han spinner väldigt lätt när man klappar på honom.

Han kommer att bli en stor och fin kille

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-11-04 17:13
#23

Uppdatering av Floriano❤️

Glädje nyheter!!
Idag den 4 november har Floriano lärt sig att sitta!!!
Han satt nyss helt själv framför mig när vi gosade.
Glädjetårarna bara rinner just nu!
Lilla killen är hela 20 dagar gammal idag.
Oj vad jag har kämpat hårt för hans överlevnad och här har vi min "lön". Jag är nog den lyckligaste personen just nu. Det är en oerhörd ära att jag är den utvalde som fick vara med i Floras och Florianos öde!

Lilla Floriano fyller 3 veckor imorgon. Älskade lilla bebis.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Jassan
2015-11-04 17:22
#24

Naw, tänk att en så liten varelse kan glädja hjärtat. Så söt han är.

https://jazzans.wordpress.com/

[[eskils_]]
2015-11-04 18:27
#25

Så gullig liten kisse, grattis! ❤️

KattkoloninBotkyrka
2015-11-05 22:53
#26

Grattis lilla Floriano på din 3-veckors dag 🎈🌺❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Jassan
2015-11-05 23:27
#27

PartajarBlommaPresentTårtaHjärtaSkrattar Alltså så fin bild o så söta katter.😍

https://jazzans.wordpress.com/

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-11-15 15:31
#28

Ett STORT GRATTIS till FLORIANO som fyller 1 månad idag!!!!❤️🎈

Livet började kritiskt för Floriano för prick en månad sedan. Han förlöstes med ett akut kejsarsnitt och var väldigt svag. Hans kullsyskon hade avlidit sedan lång tid tillbaka i livmorden på mamma Flora.

Floriano var väldigt medtagen och svag och framförallt var han för tidigt född. Veterinären var inte alls säkra på att om han skulle överleva dom första dygnen. Han saknade både sug och sväljreflexen. Vilket resulterade i att jag fick droppa en droppe mjölkersättning i hans lilla mun varje kvart i flera dygn. Jag fick även hålla honom varm, då Flora ville inte ha något med honom att göra.
Flora hade inte förstått att hon hade blivit mamma, då hon själv var i trauma, chock och omogen på köpet.

Nu efter en månad så är ALLT total förändrat.
Flora är så mammig. Hon tvättar och tar hand om sin lilla kille som en duktig mamma ska göra. Ibland får hon sina ungdomsfasoner och vill själv busa och leka.

Floriano har lärt sig att sitta själv och busar inne i kojan. Han har lärt sig att klättra trots att han inte är duktig på att gå ordentligt än.

Han är nyfiken och en pigg kille. Han spinner och är glad hela tiden🎈🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Maria
2015-11-15 15:33
#29

Jag ser att jag bara har bokmärkt den här tråden men jag följer dramat med spänning och är så glad för alla framsteg❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2015-11-15 15:52
#30

Grattis lilla duktiga Floriano! 🎂Och  fina mamma Flora!

Jassan
2015-11-15 19:29
#31

😍

https://jazzans.wordpress.com/

KattkoloninBotkyrka
2015-11-15 22:12
#32

#29, #30, #31 🌺 Lilla Floriano tackar er.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-11-15 22:15
#33

Floriano lärde sig att gå på självaste 1-månads dagen ❤️
Vilken glädje, lyckotårarna bara rinner ❤️ Han går runt i rummet och nosar på allt. 😃 Nyfikna lilla killen🎈

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

ElisabethB
2015-11-17 19:15
#34

Underbar läsning!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

Annons:
KattkoloninBotkyrka
2015-11-28 18:22
#35

Floriano hälsar till alla hans fans att han mår jättebra och han växer så att det knakar.

Han är väldigt busig och älskar allt som rör på sig. Alla leksaker flyger och far omkring i rummet. Han har lärt sig att klättra i sitt klätterträd också för 2 dagar sedan.

Idag har han vågat smaka på vatten ur vattenskålen för första gången. Det tyckte han var både gott och roligt.

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Jassan
2015-11-28 18:36
#36

#35  Men så kul att få höra. Här hälsar vi tillbaka!! Sötare o sötare blir han oxå!!😃

https://jazzans.wordpress.com/

[[eskils_]]
2015-11-28 19:22
#37

Sött och duktigt gullefjun! ✨

KattkoloninBotkyrka
2015-11-28 19:40
#38

#36 och #37 Tack 🌺
Han är en underbar liten virvelvind ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

KattkoloninBotkyrka
2015-12-07 19:47
#39

Flora och Floriano ❤️

Lilla älskade bebisen Floriano blir bara större och större. Han lär sig nya saker varje dag. Han är expert på att busa och nya hyss är inga problem för honom 😃

Han har börjar att äta både blötfoder och torrfoder dom senaste dagarna. Han tuttar på mamma Flora fortfarande, men inte lika ofta som innan. Han har börjat kissa och bajsa helt själv, vilket var jätte läskigt enligt honom i början. Han hinner inte till kisslådan varje gång som nöden kallar… men han blir nog duktig på det snart.

Om en vecka fyller han 2 månader (Han är nu 7 veckor) ❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Jassan
2015-12-07 22:17
#40

Till den lilla familjen!❤️

49.gif

https://jazzans.wordpress.com/

KattkoloninBotkyrka
2015-12-08 11:24
#41

#40 ❤️
Lilla familjen tackar mjauu mjauu och blir imponerade av den vackra "smilyn"/bilden ❤️🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Annons:
MissanTissan
2015-12-08 21:57
#42

Detta vill jag följa! :)

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

KattkoloninBotkyrka
2015-12-15 10:23
#43

Idag är det en stor dag!!!

❤️ o•°★Floriano fyller 2 månader★°•o ❤️

Lilla busungen Floriano fyller 2 månader idag och det ska vi verkligen fira stort. Som dom flesta redan vet så började Florianos liv väldigt kritiskt. Han förlöstes för tidigt via ett akut kejsarsnitt och blev inte mottagen kärleksfullt av sin mamma Flora.

Efter väldigt mycket om och men, har vi nått till denna fantastiska punkt i livet, där allt är som det ska vara.

Mamma Flora tar väldigt bra hand om sin lilla busunge. Han är en stark, nyfiken och väldigt påhittig kille. Han älskar att springa och klättra. Han jagar helst möss och bollar men han älskar även att putta på matskålen 🙂 Haha Flora diciplinerar honom när han blir för busig. Men sen märker hon hur roligt det var som Floriano höll på med så det slutar med att båda busar i kapp.

Varmaste GRATTIS på 2 månaders dagen busungen Floriano 🎈🎁

Vi alla älskar dig så otroligt mycket❤️

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Jassan
2015-12-15 14:33
#44

Så söt han är. Åh, vad jag skulle vilja sätta näsan mot hans lilla mage o inhalera kattungedoft. Finns ju inget bättre. Grattis till ett bra jobb!!  Många kramar till de små liven!!

0287.gif

https://jazzans.wordpress.com/

ElisabethB
2015-12-15 17:29
#45

Grattis på 2 månadersdagen Floriano!

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

KattkoloninBotkyrka
2016-01-15 13:04
#46

🎈HIPP HIPP HURRAA!!!🎈

Idag (15/1) fyller Floriano 3 månader!!❤️❤️

Ett STORT GRATTIS till finaste killen.
Han ska bli firad med extra godsaker och självklart ska han få en present också  ❤️

Min älskade lilla kille börjar bli stor nu 🌺

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Jassan
2016-01-15 23:53
#47

44.gif

https://jazzans.wordpress.com/

Amazonit
2016-01-19 02:00
#48

Men så söt, vilken historia! ❤️

Annons:
hästisen
2016-01-23 23:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

när jag läser detta tänker jag på min egna katt som blev född på ett märkligt sätt. min ena katt skulle kastreras, bara vi fick sommarlov så skulle hon till veterinären. men under tiden gick hon på p-piller. vi märkte att hon blev mer och mer konstig, hon jamade på konstiga vis och gick runt och skulle bära på allt. Men så en dag satt min mamma och jobbade i vardagsrummet. hon hörde konstiga ljud från köket, men när hon gick för att kolla vad det var så fick hon en shock. Våran katt slet i något som satte fast där bak. det var en kattunge. men när mamma kom hade katten redan hunnit ha sönder kattungen, hon hade dragit tassen ur led och bitit av hela svansen. vi fick åka in till veterinären akut. när vi kom dit sa veterinären att kattungen inte skulle klara sig, och att vi kunde välja att avliva den på en gång. men vi ville ge den en chans, så vi fick ta hem den. som tur var så var det endast en kattunge, de andra hade dött som små foster och tynat bort. kattmamman ville inte ha något med ungen att göra, hon var arg på den och slog den om den kom nära henne. men efter ett tag gav hon sig och lät den tutta. ungen fick en infektion i svansstumpen och vi tog den till veterinären igen, de föreslog avlivning eller prova med koksaltlösning och någon salva. vi provade salvorna, och de hjälpte. ungen blev stor och nu är han helt frisk, fast utan svans! vi behöll honom. men tänk vilken start i livet, från att egentligen inte kunna bli till, överleva p-piller och allt sådant, till att faktiskt klara sig! efter som att han var med om allt detta så fick han ju en sådan otrolig personlighet, han är inte rädd för något, och han tror att det inte finns några faror över huvud taget.

                                                               Katt"ungen" nedan

Katthemsmatten
2016-01-25 11:05
#50

#49 Ni, som flera andra, har missförstått hur p-piller fungerar på katt. P-piller tar bara bort löpbeteendet men förmågan att bli dräktig kvarstår. Till skillnad från människa som ovulerar regelbundet (de flesta i alla fall) så startar ovulering hos katthonor när hankatten drar ut sin hullingförsedda penis ur honan. Resultatet blir att hon blir dräktigt. Det går alltså inte att förhindra dräktighet hos en katta med mindre än att hon är kastrerad. Vilket alla huskatter borde vara, oavsett kön.

Roligt att höra att den lilla ungen överlevde och att ni la ned så mycket tid och kärlek på att få honom att överleva.

Medarbetare Hittekatter iFokus

KattkoloninBotkyrka
2016-10-15 23:37
#51

Ett STORT GRATTIS till älskade lilla FLORIANO på 1-årsdagen, idag den 15/10-2016.

Floriano föddes för tidigt under ett akutkejsarsnitt på förmiddagen prick ett år sedan. Hans tillstånd var väldigt kritiskt länge och veterinärerna förklarade för mig att han inte skulle överleva.

Jag vägrade ge upp (som många av er kommer säkerligen ihåg). Han hade varken sug-eller sväljreflexer under dom närmaste veckorna. Jag fick ge en liten droppe mjölkersättning in i munnen, varje kvart dygnet runt. Jag gjorde allt i min makt för att underlätta för den nyinfångade mamman Flora, som var i chock över både ha blivit nyss infångad och även för att ha blivit mamma. Efter väldigt mycket om och men, tog hon sig an lilla Bebisen och hon blev en exemplarisk mamma <3 <3 Jag fick stort stöd av kattvänner men mest av alla så hade jag och katterxperten Josefa en fantastisk kommunikation, likaså Bea, var till ett enormt stöd.

Floriano fick flytta hem till min älskade väninna Mia Pöllänen. Han trivdes så underbart bra där och han älskade sina kattvänner och framförallt så älskade han sin nya mamma, Mia <3 Till våran extrema sorg, så förlorade vi och Floriano (med sina kattvänner) våran älskade Mia i cancer helt nyligen i september.
Må Mia vila i frid <3 <3 Vi är många som saknar dig fina hjärtat <3

Floriano med 2 kattvänner kommer att flytta till sitt nya föralltid hem inom närmaste veckan, om allt går enligt planerna.

~~Hipp hipp HURRAAA… länge leve FLORIANO <3 <3 Grattis älskade lilla kissen på din 1-årsdag <3 <3 <3

~~Hemlösa Katter i Nöd~~
www.facebook.com/Kattkolonin.Botkyrka

Upp till toppen
Annons: