Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
19. Insamlingar, Auktioner

Granngården stödjer katthem

2015-09-04 15:15 #0 av: Jassan

Visste ni om detta?Glad

http://grannliv.granngarden.se/kundklubb/hjalp-oss-att-stodja-katthem/

http://www.granngarden.se/katthem

Anmäl
2015-09-04 15:25 #1 av: OlleA

Kul! Under vinterhalvåret handlar jag ofta på Granngården. Deras viltfoder är visserligen ganska proteinfattigt, men om man blandar det med jordnötter, majs och vete blir det alldeles utmärkt att fylla rådjurens foderställ med. Kan man dessutom hjälpa utsatta katter på köpet är det ju ännu bättre!

Olle

Anmäl
2015-09-04 15:28 #2 av: Jassan

Kanon Olle!! Du är verkligen någon som bryr sig om djur!

Man måste tydligen själv säga till att man vill vara med på det då man betalar. 

Anmäl
2015-09-04 15:31 #3 av: Wony

Ja, jag såg en lapp inne på katthemmet jag är volontär på nu när jag kom tillbaka efter sommaren, att man kan "runda upp" sitt köp på Granngården och stötta. Tycker det är jättebra initiativ.

Anmäl
2015-09-04 15:33 #4 av: Jassan

Åh, vad bra att du har sett det...jag hade missat det totalt. Roligt att höra att du är volontär på ett katthem...det är mycket värt ska du veta!!!!Tummen upp

Anmäl
2015-09-04 17:06 #5 av: Wony

#4 Japp, jag är det under skolterminerna, eftersom jag bor en bit bort och bara kan ta pass när jag ändå är i stan för föreläsningar (enkel resa in till stan kostar 200kr, busskort 1300 per månad...). Men det är värt mycket både för mig och katterna. Jag tror inte jag skulle orka med det ganska stressiga universitetslivet utan de små oaserna det innebär att ta hand om ett stort gäng katter som inte haft samma "tur" att ha ett hem som våra egna tre katter har.Glad

Blir jätteglad att affärer/butikskedjor stöttar. Även om det inte behöver vara mycket, så är det ändå en bra hjälp. Jag själv gav bort kring 20kg blötmat eftersom våra katter vägrade äta just den sorten. Blev uppskattat! 

Anmäl
2015-09-04 17:46 #6 av: Jassan

Oj, vilken fin människa du är!! Hjärta Det kan jag tro att det blev uppskattat!! Tummen upp

Anmäl
2015-09-05 15:24 #7 av: eskils

Jättebra initiativ av Granngården!! Blomma Katthemmen behöver all stöttning de kan få.

Synd bara att pengarna från butiken i Kungälv går till Djurens Vänner i Göteborg, som har ett grundmurat dåligt rykte bland kattvänner. Detta sedan de för några år sedan systematiskt gasade ihjäl katter som de fick in... Ordföranden där dog visst själv till slut av biverkningar av gasen.

Kungälv-pengarna borde istället gå till Göteborgs Katthjälp, en hårt arbetande seriös förening, som tillämpar No-Kill-principen och är medlem i Svekatt.

Anmäl
2015-09-06 09:00 #8 av: Jassan

Ajdå, det var ju inte bra. Kanske kan man säga till dom att skänka pengarna till rätt ställe??

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.