Annons:
Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1620 ggr
Sehvrin
2015-09-02 23:14

Bra veterinär i Stockholm?

Hej!

Jag har använt sökfunktionen och inte fått fram nåt bra resultat, även om jag är ganska säker på att frågan varit uppe tidigare.

Vilka veterinärer i Stockholms-området skulle ni rekommendera om man har en katt som är ganska rädd (fd skyggis och inte helt bekväm med andra människor)?

Jag har fått tips om Ahlbergs Veterinärklinik på Södermalm och Sjöstadens veterinärpraktik, men söker nåt med lite kortare restid från Solna station. Jag kommer troligen åka kollektivt och vill att resan ska vara så kort som möjlig för att stressen ska bli så liten som möjligt. Men viktigast är att det är en veterinär som visar respekt mot katten. 

Katten som jag ska ta till veterinären har blivit lite smalare än vad jag tycker är okej utan att kolla upp (så lätt att var hemmablind)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Leffe
2015-09-02 23:28
#1

Mina katter har alltid gått direkt ur transportburen och gått direkt fram till veterinären på Bromma djurklinik. Några av dem har under åren varit väldigt blyga. Du tar tvärbanan från Solna station till Karlsbodavägen. Spårvagnen tar nästan 10 minuter. Sedan är det en promenad på cirka fem minuter

annakarin_li
2015-09-03 13:35
#2

Haninge djurklinik är suveräna. Har varit där med min rädda kisse. Tyvärr är det ju en bit från Solna…

Katthemsmatten
2015-09-08 19:01
#3

Ahlbergs är lätta att nå från Solna med pendeltåg till Södra station. Inte långt att gå. Anette på Sjöstadens veterinärpraktik har enormt gedigen kunskap om skyggisar och då menar jag skygg och inte blyg. Av de större djursjukhuset är Södra de som har bäst hand med skyggisar vanligtvis. Har man en skyggis kan det vara värt att åka litet längre för att få rätt veterinär.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Upp till toppen
Annons: