Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
15. Bortsprungna/upphittade katter

Lilla Mimmi vill hem!

2015-09-01 06:19 #0 av: Annisangel

Jag har lagt ut en efterlysning på Facebook om denna vackra kattflicka, så lägger ut en liten efterlysning här med! Denna misse fångades i min lånade kattfälla när jag letade efter en annan katt. Hon är märkt i örat med 8H398, jag lokaliserade hennes första ägare men hon kunde inte ha henne kvar på grund av allergi och lämnade henne till livbojen i Eskilstuna för omplacering. Det komplicerar en del nu när kisse inte är överförd till nuvarande ägare. Hon hittades i Nyköping så min tanke är att kanske någon ägare bor i Nyköping och hon smitit, eller att hon liftat med någon från Eskilstuna. Hon är så mysig, pratglad, kelsjuk men letar efter något.... Hon är lite drygt 6 - 7 månader. Hon var väldigt mager när hon kom i fredags men har nu lyckats få lite mer hull på kroppen. Vetkoll har hon fått och inga större men av att ha sprungit ute... Men vart hör hon hemma tro? Livbojen letar också.... Kanske får vi snart napp?

Anmäl
2015-09-02 00:16 #1 av: ollesbodega

Hänger inte med. Livbojen i Eskilstuna har omplacerat katten men vet inte vem nya ägaren är?  Och nu letar de också?   Rörigt. Har de omplacerad katten?  Då borde  de ha  papper o reggat nya ägaren hos skk o sverak.Nu är den hos dig. Även om de inte hunnit regga måste de har nya ägaruppgifter. Hänger fortfarande inte med att en id-märkt katt som du påstår förmedlats av Livbojen i Eskilstuna inte kan förenas med den som köpt katten? Är det nåt jag missar här?

Anmäl
2015-09-02 08:02 #2 av: Annisangel

Nu är ägaren funnen!!! Det gick snabbt. Ja jag medger att det är lite rörig historia. Men förhoppningsvis så löser det sig under dagen!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.