Annons:
Etikettsajten
Läst 2077 ggr
Albus_balines
2015-08-19 23:09

Tack till uppkatten

Hej vill bara tacka uppkatten som flera gånger skriver kloka ord och råd till folk som undrar! det är lärorikt och kul att läsa igenom de kloka orden som läggs ut!

Tack!

Annons:
evastar
2015-08-20 06:43
#1

Jag håller verkligen med. Uppkatten skriver pedagogiskt och informationsrikt, delar med sig av sin kunskap på ett sätt som verkligen lockar till läsning. Hon har genom sina texter många gånger fått mig att förstå och ta lärdom. Plus att texterna genomsyras av värme och humor många gånger, vilket är härligt. Så tack, Uppkatten, för din generositet och ditt bemötande när du allvarligt och respektfullt skriver och på så sätt sprider kunskap för att ge våra älskade katter möjlighet till bättre liv. Något som vi alla på detta forum brinner för.

Uppkatten
2015-08-20 07:44
#2

Oj, nu blir jag nästan generad… 😊Tack för fina ord!

Jag tror att vi kattägare tillsammans har en enorm samlad "kunskaps- och erfarenhetsbank" som vi alla kan dra nytta av och uppdatera vart eftersom vi lär oss mer. Här är internet ett fantastiskt verktyg.

Jag tycker också det är viktigt att vi försöker att inte "omedelbart anfalla" t ex de som tycker annorlunda i någon fråga eller de som ännu är oerfarna när det gäller katter, utan att vi försöker berätta och förklara hur vi ser på saker o ting, och varför. På så vis kan vi skapa en positiv utveckling och "ringar på vattnet"-effekter.

Ökad kunskap om katter och en förbättrad "kattsyn" hoppas jag kan leda till att kattens status höjs, och att vi - på lite sikt - kan minska antalet hemlösa katter och antalet katter som far illa. ❤️

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

ElisabethB
2015-08-22 22:21
#3

#0 och #1 Håller med!

#2 Som vanligt kloka ord! Håller med om att anfall är ett dåligt sätt att lära ut..

😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉

[[eskils_]]
2015-08-26 11:31
#4

Jag håller med om varje ord i tråden. Tycker att Uppkatten gör ovärderliga insatser för att sprida information på ett bra sätt och bidra till att höja kattens status, både här och i Kattpolisen.iFokus. ✨ 

Stort tack! 🌺🐱🙂

Uppkatten
2015-08-26 22:12
#5

#4 Tack eskils, du gör själv mkt värdefulla insatser både här på HiF och på Kattpolisen i Fokus ❤️. Det finns också många andra här på HiF som jobbar hårt för att höja kattens status, och som delar med sig av sina kunskaper och erfarenheter (ingen nämnd - ingen glömd). Ibland hinner man vara inne oftare på iFokus - ibland mer sällan.  Över åren har jag själv lärt mig massor både av medlemmar och av Medarbetare här på HiF. Alla "möten" som blir på sajten leder till ökad och fördjupad kunskap och erfarenhet, och en vilja att lära mer. Det är också en fantastisk känsla när en katt och dess ägare hittar tillbaka till varandra som en direkt följd av att man har gett kattägaren konkreta söktips som "effektiviserar" sökandet efter en bortsprungen katt.  Eller när man kan hjälpa till att tyda en ID-märkning, eller kan länka ihop en efterlyst-annons med en upphittad-annons.  Tillsammans kan vi Medarbetare och medlemmar här på sajten göra mycket för att påverka och höja kattens status. Det är inte rimligt att så många katter far så illa som sker idag.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

[[eskils_]]
2015-09-04 10:46
#6

#5 Tack Uppkatten! ❤️ Ja, visst är det ett viktigt arbete för att påverka och höja kattens status som Medarbetare och medlemmar här på sajten gör! Vi skulle gärna kunna vara fler aktiva som skriver här - "ingen kan göra allt men alla kan göra något".

Annons:
annebeate
2015-09-06 20:23
#7

Kan bara instämma i alla lovord gällande Uppkatten! Uppkatten, dina tips och råd inne på Kattpolisen iFokus är oerhört värdefulla och det känns så tryggt och hoppfullt varje gång du skriver när en olycklig kattägare förtvivlat letar efter sin älskade katt. Stort tack Uppkatten! ❤️

Upp till toppen
Annons: