Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Ny kategori 000. Vanliga frågor - FAQ - ej för diskussion! 001. Kattambassadörer TNR/Skygga Katter 02. Hittekatter i Fokus 03. Hittekatter i media 04. Katthem, jour- & stödhem, föreningar 05. Kattens status 06. Kastrering, ID-märking, Vaccination 07. Djurskyddsfrågor 08. Bilder & Filmklipp 09. Goda ideér, råd och tips! 10. Huskatten 11. Kattsjukdomar & problem 12. Kattmats relaterat 13. Kattprat i allmänhet 14. Katter söker hem! / Katter sökes! 15. Bortsprungna/upphittade katter 16. Transporthjälp önskas/erbjudes 17. Solskens- och molnhistorier 18. Evenemang på Katthemmen/ Kampanjer 19. Insamlingar, Auktioner 20. Dagens Ros & Ris! 21. Till minnet av 22. OT Utanför ämnet 23. Utsatta djur av annat slag 24. Annonsdiskussioner 25. Information om Forumet & oss Medlemmar Ny kategori
15. Bortsprungna/upphittade katter

Upphittad svart hankatt

2015-08-14 22:04 #0 av: Viccan92

På min sambos jobb har det sedan mitten av juli gått en svart hankatt. Nu när sambon kom tillbaka efter semestern och såg att katten var kvar och dessutom otroligt mager så bestämde han sig för att ta hem stackarn. Han var hos vetten med katten och han är inte chipmärkt. Katten är kastrerad och runt fem år gammal. Fint skick men extremt mager. Hoppas kunna hitta ägaren. Tills dess så får han stanna här och äta upp sig och slippa att bo utomhus.

Han är helt svart utan vita tecken och gula ögon. Han är väldigt social och trevlig. Har känt honom i en dag och får redan lyfta upp honom och gosa med honom. Verkar inte vara hundvan.

Hittades i salem/Rönninge kommun som ligger ett par mil söder om Stockholm.

Bilder kan fixas om några dagar troligen.

Anmäl
2015-08-14 22:13 #1 av: Uppkatten

Sätt upp lappar i området där katten hittades där du efterlyser uppgifter om kattens ägare/katten.

Lägg ut annons på Stockholms katthems hemsida under "Efterlysningar".

Lägg ut upphittat-annons på Facebook-sidor såsom Vi längtar hem, Hittakissen, Bortsprungna katter - djur.id mfl. Finns också en sida som heter Svarta katter - upphittade och bortsprungna.

Härligt att ni tar hand om den så länge!!!!Hjärta

Anmäl
2015-08-14 22:27 #2 av: Tarotstollan

Härligt att läsa att ni hjälpt och tagit hand om kissen!Tummen upp

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2015-08-15 09:01 #3 av: Jassan

Åh!!! Så glad jag blir att ni hjälper denna katten!! Stor kram till er!! Hoppas ägaren kan hittas!Glad

Anmäl
2015-08-15 13:08 #4 av: eskils

Jättebra gjort av din sambo att rädda katten!! Blomma

Lägg gärna en annons i http://kattpolisen.ifokus.se/ också. Där läser folk som letar efter sina försvunna katter.

Anmäl
2015-08-15 18:55 #5 av: Viccan92

Tråden kan låsas katten är hos sin ägare nu. Han är 15år och senil katten så dem går och väntar på att han ska bli påkörd eller dö av sin sjukdom. Så jag ska anmäla dem till länsstyrelsen nu.

Anmäl
2015-08-15 19:55 #6 av: Uppkatten

Ledsamt.

Anmäl
2015-08-16 07:57 #7 av: Jassan

Tragiskt... Stackars katt...

Anmäl
2015-08-20 16:20 #8 av: Katthemsmatten

Bedrövligt att de inte kan ta hand om honom bättre. "vänta på att han ska bli påkörd"! Hur grym kan man vara?

Ni gjorde ett bra jobb som lyckades få tag på ägarna, men en anmälan till lst låter bra som avslutning tycker jag.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.