Annons:
Etikettertnrskygga-katter
Läst 3526 ggr
kalindas
7/27/15, 11:06 AM

Låna droppfälla...

Tänkte kolla om det finns någon förening nära Falkenberg/Halland som använder droppfälla och har möjlighet att låna ut en i en period.
Gamle Goliat som går här går tyvärr inte i Lotinfällan och jag tror enda valet är att ha en droppfälla stående och som han kan gå in i när han dyker upp. Han brukar besöka gården ca 2 ggr per dag som jag sett och oftast vid samma tid. Tanken hade varit att locka honom med mat.
Finns även en kull som behöver komma in och vi vet inte riktigt hur vi ska få in den och funderar på droppfälla.

Sen en annan fråga. Det var någon som sa till mig att droppfällan inte är godkänd, stämmer det?
Hur gör större föreningar när de fångar in kattungar med mamma?

/Elisa

Annons:
kalindas
7/27/15, 7:02 PM
#1

Denna var ju smart. Synd den kostar en del att köpa.

/Elisa

Katthemsmatten
8/2/15, 8:46 PM
#2

Min drömvärld komplett med överföringsluckan. Varför skulle inte en droptrap vara tillåten? Man har ju full koll eftersom man inte drar förrän katten sitter i en position där den inte kan skadas och katten är koncentrerad på att äta. Igår tog min kompis en hel kattfamilj på ett ryck. Mamma och 2 ungar perfekt placerade när de mumsade kyckling. 😻

Medarbetare Hittekatter iFokus

kalindas
8/2/15, 10:38 PM
#3

#2
Bara hörde någonstans att den inte var det. Droppfällan i filmen såg superbra ut. Fick det till att den hade kostat ca 2500kr inklusive buren.

/Elisa

Upp till toppen
Annons: