Annons:
Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 1571 ggr
Azeman86
7/23/15, 1:49 PM

katthem i sundsvall

Vilka djurskydd och katthem finns det i Sundsvall och runt om? Någon som har plats för en röd vit han katt, ser ung ut och kastrerad. Grann kvinnan matar den just nu. Ingen som har sett till den på 10 veckor tror jag annars. Om jag hörde rätt så har ägaren även flyttat och ja, lämnat katten helt.

Annons:
Vixxen
7/23/15, 1:54 PM
molam
7/23/15, 1:58 PM
#2

En katt som stämmer in på den beskrivningen brukar ströva runt här med, och han bor hos en på gatan (Sundsvall här också)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Uppkatten
7/23/15, 2:03 PM
#3

Ta med katten till veterinären och kolla om den är chipmärkt. Det kollas gratis. Via chippet kan man spåra kattens ägare. Sätt upp massor av efterlystlappar där du efterlyser kattens ägare/uppgifter om katten. Annonsera på Facebook-sidor såsom Vi längtar hem, Bortsprungna katter  - djur.id, Hittakissen mfl.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Azeman86
7/23/15, 2:18 PM
#4

Ska man verkligen behöva lägga ner tid att söka upp människor som har flyttat och lämnat kvar katten utav fri vilja? De hör knappast inte av sig.

Uppkatten
7/23/15, 3:31 PM
#5

Vad jag förstod så var du inte helt säker på att det förhöll sig på det sättet, utan det var något som du hade hört?  Det går alltid mkt rykten om katter, den skulle således kunna vara någon annanstans ifrån, id-märkt och väldigt saknad? Eller…?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Katthemsmatten
7/24/15, 3:48 PM
#6

#4 Med mindre än att du är 100% vem som äger katten så är svaret JA! Hur mycket tid tror du folk i hittekattssvängen lägger på för oss okända, hemlösa katter. Inte en katt utan många katter varje år. Att du lägger litet tid för att åtminstone vara helt säker på om katten är id-märkt eller ej är ingen stor uppoffring. Visar det sig att du till 100% kan identifiera katten som frånflyttad så ska du dessutom lägga en stund på att göra en polisanmälan för vanvård av katten. Det är nämligen olagligt att flytta ifrån djur. Har grannarna flyttat behöver du ju inte fundera över hur grannsämjan blir i framtiden.

Medarbetare Hittekatter iFokus

Annons:
[[eskils_]]
7/24/15, 4:09 PM
#7

#4 Du kan ju inte veta säkert att de har flyttat ifrån katten av fri vilja, eller hur? De kanske har blivit sjuka eller fått annat förhinder. Att kolla en upphittad katts ID-märkning och kontakta ägaren är ett absolut måste!

Antingen blir ägaren glad att återfå sin katt och då är problemet löst. 🙂 Eller, om de verkligen har övergivit sin katt, så gör du en polisanmälan för brott mot djurskyddslagen.  Sedan försöker du ordna så katten får bo någonstans.

Snällt av dig att vilja hjälpa kissen!

Azeman86
8/10/15, 10:50 AM
#8

Var fel utav mig att fråga här. Tack ändå! Bye. :)

Upp till toppen
Annons: